سالی بد برای فوتبال رشت

سپیدرود به لیگ دسته سوم سقوط کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تیم ریشه‌دار و پرطرفدار سپیدرود برای نخستین بار در تاریخ تاسیس پنجاه ساله اش به لیگ دسته سوم سقوط کرد تا کلکسیون سال بد فوتبال رشت کامل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در چهار چوب هفته پایانی لیگ دسته دوم فوتبال کشور و از گروه دوم مسابقات تیم سپیدرود رشت با شکست خانگی برابر شهرداری تبریز به مسابقات لیگ دسته سوم کشور سقوط کرد.

FCSepidrood-Logoسپیدرود که در این روز شانسی برای ماندن مستقیم در لیگ دسته دوم نداشت و در بهترین حالت راهی پلی آف می شد در ورزشگاه سردارجنگل رشت و در حضور پانصد نفر از هوادارانش با دریافت یک گل دیرهنگام در دقیقه ۹۵ مسابقه را یک بر صفر به مهمان واگذار کرد.

با این نتیجه سپیدرود رشت به همراه میناب طیور هرمزگان که پیشتر از این مسابقات کناره گیری کرده بود و شهرداری اراک به صورت مستقیم به ایگ دسته سوم سقوط کردند و تیم پیام صنعت آمل راهی مسابقه پلی آف شد. از این گروه تیم های اتکای گلستان و شهرداری تبریز به لیگ دسته اول صعود کردند.

از سوی دیگر از گروه نخست مسابقات تیم شهرداری لنگرود که پیش از این ماندنش در لیگ دسته دوم تثبیث شده بود با یک تساوی خارج از خانه صفر بر صفر برابر فولاد نوین اهواز و قرار گیری در رتبه دهم به کار خود خاتمه داد.

از گروه نخست این مسابقات تیم های شهرداری اردبیل و فولاد نوین اهواز به لیگ دسته یک صعود کردند و تیم های برق شیراز، هورداد رایان کرمان و شاهین بوشهر به لیگ دسته سوم سقوط کردند و ماشین سازی تبریز هم برای بقا راهی بازی پلی آف شد.

از نکات جالب و حاشیه ای روز پایانی لیگ دسته دوم این بود که از مجموع ۱۴مسابقه‌ای که باید توسط تیم های دو گروه برگزار می‌شد تنها شش بازی برگزار  شده و هشت مسابقه به دلیل عدم حضور تیم های مهمان انجام نشد تا نتیجه سه بر صفر به سود تیم های میزبان اعلام شود.

سپیدرود که در ده سال اخیر در لیگ دسته دوم ایران حضور داشت و تنها یک بار موفق به صعود به لیگ دسته اول شده بود، حالا با پسرفتی وحشتناک باید برای نخستین بار در تاریخ تاسیس نیم قرنی اش حضور در لیگ دسته سوم را هم تجربه کند.

حضور تیم‌های ریشه دار و پرتماشاگری مانند برق شیراز، سپیدرود رشت، شاهین بوشهر، چوکای تالش و ماشین سازی تبریز که همگی زمانی در سطح نخست فوتبال ایران حاضر بودند زنگ خطری برای فوتبال ایران خواهد بود، فوتبالی که تعداد تماشاگران بعضی از بازی‌های لیگ برتری‌اش کمتر از انگشتان دو دست است./تسنیم

Share