سه گانه اورنگ با حضور هنرمندان مطرح تئاتر کشور در رشت روی صحنه می رود

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سید وحید فخرموسوی، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اعلام این خبر گفت: این نمایش کاری از گروه تئاتر جم است که در آن هنرمندانی چون “گلاب آدینه”، “پیام دهکردی”، “مریم سعادت” و “عماد سالکی” بازی می‌کنند. وی افزود: نمایش سه گانه اورنگ در سه […]

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سید وحید فخرموسوی، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اعلام این خبر گفت: این نمایش کاری از گروه تئاتر جم است که در آن هنرمندانی چون “گلاب آدینه”، “پیام دهکردی”، “مریم سعادت” و “عماد سالکی” بازی می‌کنند.

وی افزود: نمایش سه گانه اورنگ در سه اپیزود به نویسندگی “علیرضا نادری”، “محمد امیر یار احمدی” و “نیما نادری” با دراماتوژی “آرش پارساخو” اجرا خواهد شد.

این مسوول با بیان اینکه “سه گانه اورنگ”، سه اپیزود است در سه زمان متفاوت، گفت: به لحاظ مقطع تاریخی سه نوع ادبیات گفتاری داریم که سه نویسنده آنها را نوشته­ اند؛ سه شخصیت در سه زمان و مکان مختلف سرنوشت زمان حال خود را روایت می کنند.

ShowImage

فخرموسوی ادامه داد: علیرضا نادری، اپیزود اول این نمایشنامه با نام «مرشد بلقیس» را نوشته که گلاب آدینه در آن بازی می‌کند و در این اپیزود، مقطع تاریخی پس از قتل ناصرالدین شاه مطرح است. دومین اپیزود این نمایشنامه «سایه» نام دارد که محمد امیر یاراحمدی آن را نوشته و پیام دهکردی در آن بازی می‌کند و در این مقطع پایان دوره پهلوی اول به نمایش در می آید و «ردپای آدم» سومین اپیزود نمایشنامه است که نیما نادری آن را نوشته و مریم سعادت در آن به ایفای نقش می‌پردازد؛ در اپیزود سوم مقطع معاصر به چشم می آید؛ این نمایش یک بازیگر دیگر هم دارد که بدون کلام روی صحنه حضور دارد و عماد سالکی این نقش را بازی می‌کند.

وی اضافه کرد: همچنین، پریدخت عابدین نژاد، طراحی لباس؛ محمد حاتمی، طراحی صحنه و نور و رضا مهینی، انتخاب و ضبط موسیقی این کار نمایشی را برعهده دارند.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در پایان تصریح کرد: نمایش سه گانه اورنگ از ۳۰ اردیبهشت لغایت ۳ خرداد ۹۳، در سانس های ساعت ۱۸ و ۲۰ در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا (ص) رشت به روی صحنه می رود و علاقمندان جهت تهیه بلیط ۲۰ هزار تومانی این برنامه که با تخفیف ۲۵ درصدی برای دانشجویان ارایه می شود، می توانند به آموزشگاه های آزاد هنرهای نمایشی، سینماهای استان و گیشه محل اجرا مراجعه نمایند.

نمایش “سه گانه اورنگ” پیش از این در اوایل سال گذشته در تماشاخانه ایرانشهر تهران اجرا داشت.

Share