معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

ساخت ۱۱۵۰ تخت بیمارستانی در استان گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدجعفر علیزاده پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از پروژه‌ بیمارستان این شهرستان اظهار کرد: بیمارستان لاهیجان دارای ۱۶۰ تخت و بخش‌های مختلف است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدجعفر علیزاده پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از پروژه‌ بیمارستان این شهرستان اظهار کرد: بیمارستان لاهیجان دارای ۱۶۰ تخت و بخش‌های مختلف است.

وی درمانگاه، اورژانس، CCU و ICU، آزمایشگاه‌ها، اتاق عمل، جراحی، داخلی، زنان و زایمان و کودکان، بخش مراقبت‌های ویژه و اداری را از بخش‌های بیمارستان لاهیجان عنوان کرد.

alizadeمعاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بیمارستان لاهیجان در زمینی به مساحت ۱۸ هزار و ۳۶۵ مترمربع با زیربنای ۱۷ هزار و ۱۲۳ مترمربع با ۶۶ درصد پیشرفت فیزیکی در ۵ طبقه در دست ساخت است.

وی اعتبار هزینه شده برای بیمارستان لاهیجان را تاکنون ۵۸ هزار میلیون ریال عنوان کرد و ادامه داد: این پروژه برای تکمیل شدن به ۱۷۵ هزار میلیون ریال اعتبار نیاز دارد.

علیزاده در جریان بازدید از بیمارستان لنگرود نیز اظهار کرد: این پروژه بیمارستانی با ۹۶ تخت در زمینی به مساحت ۴۵ هزار و ۲۶۰ مترمربع احداث شده است.

وی اعتبار هزینه شده این پروژه را بالغ بر ۵۸ هزار و ۳۵۵ میلیون ریال ذکر کرد و یادآور شد: برای تکمیل این پروژه به ۱۸۰ هزار میلیون ریال دیگر اعتبار نیاز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این بیمارستان در سه طبقه با بخش‌های مختلف درمانگاه، اورژانس، آزمایشگاه و اتاق عمل زایمان در دست ساخت است.

وی بستری زنان و زایمان، بخش جراحی، بستری کودکان، استریل مرکزی، CCU و ICU، بستری جراحی و بستری زنان و مردان را از دیگر بخس‌های در دست ساخت بیمارستان لنگرود عنوان کرد.

علیزاده میزان پیشرفت بیمارستان لنگرود را ۵۴ درصد عنوان کرد و افزود: با اختصاص بقیه مبلغ تکمیل و ساخت این بیمارستان‌ها در آینده‌ای نزدیک محقق می‌شود.

وی از احداث یک‌هزار و ۱۵۰ تخت بیمارستانی در شهرهای آستارا، تالش، رضوانشهر، لاهیجان، لنگرود و رشت خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس هدف‌گذاری به ترتیب اولویت تا سال ۹۴ نسبت به تحویل تخت‌های بیمارستانی مذکور به مردم گیلان اقدام می‌شود./فارس

Share