در فرهنگخانه منطقه آزاد انزلی

رونمایی از لوگو و پوستر جشنواره سراسری تصویرسازی بندر در مه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آئین رونمایی از لوگو(نشان) و پوستر دومین جشنواره سراسری تصویر سازی بندردر مه، در فرهنگخانه منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد انزلی، آئین رونمایی از لوگو(نشان) و پوستر دومین جشنواره سراسری تصویر سازی بندردر مه، در فرهنگخانه منطقه آزاد انزلی برگزار شد.
لوگوی این جشنواره برگرفته از طرح خروس جنگی استاد جلیل ضیاء پور و پوستر جشنواره نیز طرح برگزیده اولین دوره جشنواره بندر در مه می باشد.
Ronayi-az-logo-e-jashnvare-bandar-dar-meh-1393.02.21سیدضیاء الدین شفیعی معاون فرهنگی اجتماعی گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی با اظهار خوشحالی از مشارکت سازمان متبوع خود در برگزاری جشنواره هنری با موضوع مهاجرت با همکاری نسل جوان منطقه، اضافه کرد: اگر یک وجه موضوع مهاجرت رفتن باشد بی تردید سوی دیگر مهاجرت برگشتن است و پدیده مهاجرت بدون بازگشت معنایی ندارد.
وی با بیان اینکه تصویرسازی هنر بهره گیری از فاصله تصویر و تصور انسانی است تأکید نمود: سازمان منطقه آزاد انزلی براین باور است که در امورفرهنگی نگاه فرمایشی و دستوری هرگز به نتیجه نرسیده و فرهنگ تنها از طریق جوشش مردمی به بالندگی میرسد، بحدیکه اقدامات دستوری و رسمی در حوزه فرهنگ ماندگار نیست.
امین حق ره مدیر اجرایی این جشنواره با بیان اینکه دومین جشنواره بندر در مه با محوریت موضوع مهاجرت با مشارکت سازمان منطقه آزاد انزلی و گروه هنری انزلی آرت برپا می شود در خصوص اهداف برگزاری این جشنواره گفت: نکوداشت جلیل ضیاء پور پدر نقاشی مدرن ایران به مناسبت نودوچهارمین سال تولد وی، تمرکز زدایی از فعالیتهای هنری در سطح کشور از طریق کشف و حمایت از استعدادهای جدید در عرصه تصویرسازی، انتقال تجربیات هنرمندان کشور و جلب توجه نهادهای تصمیم گیر و افکار عمومی درخصوص ابعاد مختلف پدیده مهاجرت از طریق تصویرسازی هنرمندان از مولفه های بومی وعناصر طبیعی منطقه از جمله مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره می باشد.
بنابراین گزارش، مرتضی زاهدی، سعید انصافی و علیرضا گلدوزیان، داوران دومین جشنواره سراسری تصویرسازی بندردر مه با موضوع مهاجرت را تشکیل می دهند.
علاقمندان می توانند آثار خود را با تکنیک و مواد آزاد، در سایزهای حداکثر ۲۰ در ۳۰ سانتی متری و تا تعداد ۵ اثر، از طریق ثبت نام در وب سایت رسمی جشنواره به آدرس www.theportinfog.ir ارسال نمایند.
آخرین مهلت ارسال آثار ۱۵ تیرماه ۱۳۹۳، اعلام اسامی برگزیدگان مرحله نخست(۳۰ اثر برگزیده) ۷ مرداد ماه ۹۳ و تاریخ اعلام ۳ برگزیده نهایی نیز اول شهریور ماه سال جاری می باشد و نمایشگاه آثار برگزیده به مدت یک هفته از ۷ شهریور ماه در منطقه آزاد انزلی برگزار می شود.
در این مراسم معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی بهمراه جمعی از اعضای دبیرخانه جشنواره بندر و مه حضور داشتند.

Share