براي نخستين بار در كشور

رونمایی از سامانه الکترونیکی آموزش مدیران و کارکنان دستگاههای اجرایی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا برای نخستین بار در کشور سامانه الکترونیکی آموزش مدیران و کارکنان دستگاههای اجرایی در گیلان با حضور استاندار در مرکز آموزش و پژوهش رونمایی شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا برای نخستین بار در کشور سامانه الکترونیکی آموزش مدیران و کارکنان دستگاههای اجرایی در گیلان با حضور استاندار در مرکز آموزش و پژوهش رونمایی شد .
دکتر نجفی در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رجب ومناسبت های فرخنده در این ماه افزود : ماه رجب ماه سراسر نور و فضیلت است و امیدواریم بتوانیم از فرصت ماه مبارک رجب استفاده مطلوب نمائیم
وی ضمن گرامیداشت روزمعلم تصریح کرد : احترام به معلمین در حقیقت احترام به انسانهایی است که اندیشیدن را به ما آموختند معلمین که تمامی وجود خود را در کلاس درس می برند و با قلب های سرشار از ایثار و محبت و از خود گذشتگی اندیشیدن را به دانش آموزان یاد می دهند .
استاندار گیjpg1203لان همچنین با تبریک روز جهانی کار و کارگر تصرح کرد : کارگران تمامی تلاش و فعالیت خود را برای تولید و اشتغال و توسعه اقتصادی بکار گرفته اند و با کمترین توقع در خدمت تولید کشور مشغول به فعالیت هستند .
دکتر نجفی در این مراسم با اشاره به اهمیت توجه به تقویت توانایی مدیران از طریق آموزش گفت : سازمانها روز به روز توسعه می یابند از اینرو استراتژی توسعه، افکار صاحبان سازمان ها را به شدت به خود مشغول کرده است و آنهابه مدیرانی متناسب با سازمان نیازمندند و به چنین مدیرانی می اندیشند .
وی با بیان اینکه مدیران باید از طریق افزایش مهارتها وخود شناسی ،مسولیت بپذیرند و تصویر زیبایی از خدمتگزاری خود بجا ی گذارند گفت :مدیران سنتی دیگر توانایی اداره سازمان های پیشرفته امروزه را ندارند و مدیران امروزی باید رهبرانی با دانش ، بینش ، تدبیر ، انگیزه ، علاقه مند ، توانمند ، قوی ، مؤثر و ماهر باشند .
استاندار گیلان با بهره گیری از فرمایشات حضرت علی (ع)مبنی بر اینکه هرفردی به خودشناسی دست یابد از بزرگترین خیر وخوبی برخوردار است گفت : مدیران باید با تحمل سختی ها ، تمرین و ممارست و تغییر روش ها و عادات زندگی شایستگی های لازم را در خود تقویت کنند . به خاطر داشته باشیم هیچکدام از بزرگان و مفاخر عالم از ابتدای تولد نابغه و اندیشمند متولد نشده اند بلکه به مرور زمان و به تدریج با به فعلیت رساندن استعدادهای بالقوه خویش به این مقام رسیده اند .
دکتر نجفی با بیان اینکه یکی از اهداف مدیریتی هرسازمان ، ارتقاء بخشی ، رشد و پیشرفت مجموعه در جهت اهداف عالیه سازمان می باشد گفت : کارکنان و سایر عوامل سازمانی نیز باید همزمان با تغییر و تحولات جدید در حیطه وظایف خود آموزش های لازم را دیده واز فن آوری و اطلاعات جدید و ابزارکار جدید بهره مند شوند .

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در جهان امروز بدلایل عدیده ، استراتژیهای مدیریت توسعه یافته اند گفت : از همین رو مدیران نیز ناگزیرند تا به جد به توسعه بیاندیشند و تحصیل آن را در درجه نخست از خود آغاز کنند و سپس آن یافته ها را در سازمان ها و واحدهایی که اداره میکنند تعمیم داده ، توسعه دهند و به اجرا در آورده و گسترده تر سازند .
استاندار گیلان خاطرنشان کرد : امروزه مدیران واحدهای مختلف به خوبی آگاهند که داشتن مهارت و تخصص یک ویژگی ضروری برای آنان محسوب می شود و در کنار این ویژگی مهم ، احاطه و اشراف آنان به چگونگی رهبری و مدیریت برانسانهایی که سرمایه های اصلی سازمان ها به حساب می آیند بسیار مهم است.
دکتر نجفی با بیان اینکه داشتن تخصص برای مدیران وکارکان بسیار مهم است گفت : اگر تخصص کافی وجود نداشته باشد علم و فن آوری و تکنولوژی و امکانات مادی در اختیار آنان نیز فاقد ارزشمند واقعی می شوند و توانایی استفاده از قابلیت ها و شایستگی ها ، خلاقیت ها و نوآوری ها از اختیار مدیران خارج می شوند و ظرفیت های موجود ،jpg1204 فاقد کارآئی کافی و واقی می شوند و ناگزیر از مدار خدمت به انسان و جامعه خارج شده و بلااستفاده می گردند .
استاندار گیلان با اشاره به رونمایی سامانه الکترونیکی آموزش مدیران و کارکنان دستگاههای اجرایی استان گیلان گفت :آموزش مجازی یا آموزش الکترونیکی از مهمترین دستاوردهای فن آوری اطلاعات محسوب میگردد چرا که تحقق عدالت آموزشی مفهومی است که سال ها و قرن ها به عنوان یکی از آرزوهای جامعه بشری بوده است .
حسینی مدیرکل آموزش وپژوهش استانداری گیلان نیز در این مراسم گفت :سامانه الکترونیکی سامانه الکترونیکی آموزش مدیران و کارکنان دستگاههای اجرایی استان گیلان ،نرم افزار اختصاصی تحت وب دفتر آموزش وپژوهش استانداری گیلان است که برای کلیه مخاطبان خود اعم از اساتید ،مدیران وکارکنان متقاضی شرکت در دوره وکارشناسان این دفتر دسترسی های لازم را برای انجام دوره آموزشی با سطح دسترسی های متفاوت فراهم میکند.
وی افزود :امسال برای آموزش ۵۰۰ هزار نفر ساعت از کارکنان ومدیران استان برنامه ریزی شده است.

گفتنی است همزمان با رونمایی از نخستین سامانه الکترونیکی آموزش مدیران و کارکنان دستگاههای اجرایی در گیلان دوره آموزشی فرمانداران استانهای گیلان ، مازندران و اردبیل با حضور استاندار گیلان در دفتر آموزش و پژوهش در رشت آغاز شد .

Share