رواج خالکوبی در بین جوانان+عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا از هنر پیشه سینما گرفته تا ورزشکار و… حتی جوانان ساده باید به نوعی از مظاهر امروزی ها برخوردار باشند.اگر یک پدیده ای در جامعه مد شود تا نقطه ای از افراط پیش خواهد رفت که به یک معضل اجتماعی تبدیل می شود بی آنکه آگاهی و یا علمی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا از هنر پیشه سینما گرفته تا ورزشکار و… حتی جوانان ساده باید به نوعی از مظاهر امروزی ها برخوردار باشند.اگر یک پدیده ای در جامعه مد شود تا نقطه ای از افراط پیش خواهد رفت که به یک معضل اجتماعی تبدیل می شود بی آنکه آگاهی و یا علمی از این مد درپس زمینه آن باشد.

shiyoe-C5opy

خالکوبی از زمان های دور در کشور ما و البته در سراسر دنیا وجود داشته است ولی مدتی است که این مسئله از یک قالب سنتی خارج شده و با افراطی چند برابر ، آن را به مدی غیر فرهنگی و البته غیر اخلاقی بدل ساخته است.
خالکوبی مدی است که تا مرز تفکرات غیر الهی و شیطان پرستی پیش رفته و درنهایت به رفتار های منجر شده است که انسان را در سراشیبی صد در صد سقوط قرار می دهد.

رفتارشناس و آسیب‌شناس اجتماعی تاکید کرد: رواج خالکوبی به یک مد جهانی تبدیل شده است و حتی نمادهای آن در بین ورزشکاران و هنرمندان مشهور جهاندیده می‌شود .

محمد حبیبی با بیان اینکه، خالکوبی از دیدگاه دین اسلام عمل مقبوحی است که باعث آسیب بدن می‌شود، افزود: انجام خالکوبی غالبا مربوط به دوره جوانی است، اصولا جوانانی که با بحران هویت مواجه هستند برای ابراز هویت و نیاز اجتماعی شدن به این پدیده روی می‌آورند.

ورزشکاران و بازیگران الگوی غلط رفتاری
حبیبی با تآکید بر اینکه،جوانان ما باید با هویت دینی و ملی کشورشان آشنا شوند ،افزود: یکی از دلایل گسترش خالکوبی ، استفاده ی ورزشکاران و بازیگران مشهور از این نوع آرایش است که به شدت در گسترش آن تاثیر گذارخواهد بود. همین امر سبب شده است تا این مد دردناک میان مردم همه گیرشود.

وی افزود : خیلی از خالکوبی‌ها تحت شرایط ویژه روحی، روانی و در موقعیت اجتماعی خاص ایجاد می‌شوند و پس از عبور از آن موقعیت، کارکرد خود را ازدست می‌دهند و برای فرد به یک ضایعه و عارضه تبدیل می‌شوند.

وی تآکید کرد: متخصصان نیز بارها نسبت به شیوع هپاتیت و ایدز از طریق استفاده از سرنگ مشترک تاتو در آرایشگاه‌ها و مراکز زیبایی هشدار داده‌ وابراز نگرانی‌ کرده‌اند.

خالکوبی؛ بستری برای انواع بیماری ها
احمد فلاح،در مورد خطرات انجام خالکوبی بر روی سلامت می‌گوید: در خالکوبی سوزن مستقیم به پوست و عمق بافت فرو می‌رود که به راحتی می‌تواند ویروس یا میکروب را وارد بدن کند.

به گفته وی : جوانانی که به خالکوبی به ویژه به شیوه سنتی مبادرت می‌ورزند، بستری برای ابتلای خود به انواع بیماری‌ها از را فراهم می‌کنند.

وی تأکید می‌کند که در صورت آلوده بودن سوزن‌ها و محیطی که خالکوبی درآن انجام می‌شود به راحتی امکان انتقال ویروس ایدز و هپاتیت وجود دارد.

عوارض خالکوبی
وی افزود: پوسته پوسته شدن، سفت شدن پوست، خارش و تورم از عوارض خالکوبی است و معمولابه راحتی نمی‌توان جای خالکوبی را در موقعی که فرد پشیمان شود پاک کرد.

پشیمانی سودی ندارد
وی در مورد راهکارهای از بین بردن جای خالکوبی می‌گوید: از آنجایی که ماده رنگ بری برای خالکوبی در کشور موجود نیست. متخصصان پوست یا جراحان پلاستیک با استفاده از لیزر بسته به نوع خالکوبی و عمق آن سعی می‌کنند تا جای خالکوبی را محو کنند.

متخصص بیماری‌های عفونی در پایان تآکید کرد: گاهی لیزر برای از بین بردن جای خالکوبی ، هم جواب نمی‌دهد و حتی ممکن است نیاز به مداخلات پیشرفته‌تر مانند جراحی پلاستیک و تغییر بافت پوست شود و پیوندهای پوستی
انجام شود که هزینه زیادی را در پی دارد.

توس صبح/

Share