راننده تاکسی امانتدار ۸۵ میلیون‌ تومان را به صاحبش برگرداند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیار میرزا ،عباسعلی براتی تاکسیران دزفولی است که ۸۵ میلیون‌تومان پول نقد را در خودرواش پیدا کرد و آن را به دست صاحبش رساند.شرح ماجرای این تاکسیران امانتداربه زبان خودش: ‌این پول را چطور پیدا کردی؟ در حال مسافرکشی بودم که دیدم کیفی داخل ماشینم افتاده، کیف را باز کردم […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیار میرزا ،عباسعلی براتی تاکسیران دزفولی است که ۸۵ میلیون‌تومان پول نقد را در خودرواش پیدا کرد و آن را به دست صاحبش رساند.شرح ماجرای این تاکسیران امانتداربه زبان خودش:

‌این پول را چطور پیدا کردی؟

در حال مسافرکشی بودم که دیدم کیفی داخل ماشینم افتاده، کیف را باز کردم و دیدم آدرس و تلفن ندارد. فقط ۸۵میلیون‌ پول و سه یا چهار کارت عابربانک و چند چک سفید امضا با مدارک کامل ماشین در آن بود.

‌ بعد از آن چه کردی؟

من حین رانندگی بودم که متوجه ماجرا شدم و بلافاصله به محلی که آخرین مسافر را پیاده کرده بودم رفتم و به چند مغازه‌دار سپردم که من کیفی پیدا کرده‌ام و از آنها خواستم اگر کسی به سراغش آمد شماره موبایل من را بدهند تا مالباخته با دادن نشانی به کیف و پول و مدارکش برسد.

‌ چطور صاحب کیف را پیدا کردی؟

در حین جست‌وجو‌ها یک افسر راهنمایی رانندگی گفت می‌تواند از روی مدارک، آدرس صاحب کیف را پیدا کند اما من گفتم خودم باید این کار را بکنم. به همین خاطر بلافاصله به تاکسیرانی رفتم و موضوع را با مسوولان و مدیر تاکسیرانی در میان گذاشتم و آنها هم با پیگیری‌هایی که انجام دادند مالک کیف، مدارک و پول را پیدا کردند و من یک شب به خانه او رفتم و اموالش را پس دادم.

‌ شغل صاحب پول و مدارک چیست؟

او کشاورز است، کشاورز نمونه.

‌ مژدگانی هم به تو داد؟

به زور ۵۰ هزارتومان در جیب من گذاشت اما من که این کار را برای پول انجام ندادم. حتی طمع یک ریال از آن پول‌ها یا مژدگانی را نداشتم. خداوکیلی او همین ۵۰هزارتومان را هم به زور در جیبم گذاشت و گفت پول بنزین که تا اینجا آمدی. آن بنده خدا خیلی خوشحال شد و یک چایی هم خانه آنها خوردیم او کلی هم از مدیر تاکسیرانی تشکر کرد که به من کمک کرد او را پیدا کنم.

چند سال داری؟

متولد سال ۱۳۵۱ و لر بختیاری هستم.

‌ چند سال است که راننده تاکسی هستی؟

حدود۱۰ سال است که در دزفول راننده تاکسی هستم قبل از آن هم در تهران شاطر نانوایی بودم و در میدان آزادی در یک نانوایی کار می‌کردم.

‌ آیا زمانی که در نانوایی کار می‌کردی هم پیش آمده بود که کیف یا پولی پیدا کنی؟

آن موقع من فقط کار خودم را می‌کردم اما گاهی پول یا کیف پول پیدا می‌شد که اگر کیف بود می‌نوشتیم و می‌زدیم به شیشه و اگر فقط پول بود، آن را در صندوق صدقات می‌انداختیم.

از وقتی راننده تاکسی شدی به غیر از مورد آخر پول یا چیز دیگری پیدا کرده بودی؟

معمولا گوشی موبایل یا کیف پول پیدا می‌کردم که نهایت چند صدهزارتومان در آن بود و گاهی هم طلای زنانه پیدا می‌شد آنها را هم به تاکسیرانی بردم و به مدیریت دادم. تا جایی که ممکن بوده سعی کرده‌ایم هرچه پیدا شده به صاحبانشان برگردانیم.

۸۵ میلیون‌تومان مبلغ خیلی زیادی است اصلا وسوسه نشدی پول‌ها را برای خودت برداری؟

نه. تا زمانی هم که پول و مدارک را به صاحبش نداده بودم آرامش نداشتم. ‌ولی هر آدمی ممکن است طمع کند. خدا به من خانه و ماشین داده و همین برایم بس است. از زندگی‌ام راضی هستم.

آیا تاکسیرانی تقدیر ویژه‌ای از تو انجام داد؟

وقتی این کار را کردم مدیریت تاکسیرانی خیلی از من تشکر کرد و قرار است یک تقدیرنامه به من بدهند اما هنوز کاری برایم نکرده‌اند اما الان که در تاکسیرانی نشسته‌ام و با شما مصاحبه می‌کنم همکارانم صدایم را ضبط می‌کنند.

در مورد رفتگر بجنوردی که کیف محتوی یک‌ میلیارد تومان پول و مدارک را به صاحبش بازگردانده بود چیزی شنیده‌ای؟

نه من در مورد او چیزی نشنیده‌ام.

شرق/

Share