رئالی‌ها برای بستن قرارداد ۲ میلیارد یورویی با دولت می‌آیند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در حالی که باشگاه پرسپولیس در ماه‌های اخیر دستخوش تغییرات گسترده‌ای بود و دست‌کم سه مدیر عامل را در رأس هرم مدیریتی خود دید، برگزاری دیدار دوستانه آن‌ها با رئال مادرید همچنان پابرجاست؛ نکته عجیبی که رسانه‌های اسپانیایی امروز از واقعیت پشت‌ پرده آن‌ خبر دادند؛ یک قرارداد دو […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در حالی که باشگاه پرسپولیس در ماه‌های اخیر دستخوش تغییرات گسترده‌ای بود و دست‌کم سه مدیر عامل را در رأس هرم مدیریتی خود دید، برگزاری دیدار دوستانه آن‌ها با رئال مادرید همچنان پابرجاست؛ نکته عجیبی که رسانه‌های اسپانیایی امروز از واقعیت پشت‌ پرده آن‌ خبر دادند؛ یک قرارداد دو میلیارد یورویی!

پیشتر‌ها وقتی حتی پرسپولیس وضعیتی پایدار‌تر و با ثبات‌تر هم داشت، دیدارهای بزرگ از پیش برنامه‌ریزی شده این تیم به هم خورده بود؛ اما اکنون و در روزگاری که وضعیت این باشگاه به شدت در حوزه مدیریت بی‌ثبات بود، پروژه دیدار با رئال ـ که در دوران رویانیان کلید خورده بود ـ با عبور از دوران مدیریتی پروین به رحیمی رسیده و همچنان پابرجاست و طرف مادریدی با علاقه از سفر به تهران سخن می‌گوید؛ چرا؟

374379_509آنچنانکه رسانه‌های اسپانیایی فاش کرده‌اند، واقعیت پشت پرده این دیدار، توافقاتی است که در سطحی بالا‌تر از مدیران فوتبالی پرسپولیس شده و برخی مدیران عالی‌رتبه مملکتی در ایجاد هماهنگی‌های آن دست داشته‌اند.

اما چرا چنین اتفاقی افتاده است؟ ماجرا از این قرار است که فلورنتینو پرز، رئیس متمول باشگاه رئال، مدیر اجرایی شرکت ACS است که در زمینه گسترش زیرساخت‌ها فعالیت می‌کند. ACS یک شرکت اسپانیایی است که در زمینه ساخت جاده، فرودگاه، بندر و توسعه زیرساخت‌ها فعال است و پرز امید دارد، با سفر به ایران، بتواند قرارداد دو میلیارد یورویی در این زمینه با دولت ایران ببندد.

در این باره، وب‌سایت «ال‌کانفیدنشال» امروز در گزارشی، علت سفر پرز و رئال مادرید به تهران را کاملا تجاری خواند و او را متهم به خرج برند رئال مادرید برای تبلیغات شرکت‌های تجاری خود کرد؛ البته انتقاداتی از این دست پیش از این هم از پرز شده بود و او در پاسخ به آن‌هایی که او را به فروش برند رئال برای تبلغات شرکت خود خوانده بودند، گفته بود: «در جایگاه ویژه برنابئو معامله‌ای‌ نمی‌شود، بلکه ارزش‌ها انتقال پیدا می‌کند».

گویا سفر به تهران چنان برای پرز اهمیت دارد که وقتی رسانه‌های اسپانیایی، ایران را کشوری نه‌چندان شناخته شده در فوتبال می‌خوانند، پرز پاسخ می‌دهد: «ایران یکی از قدرت‌های فوتبالی خاورمیانه است. آن‌ها به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل راه یافته‌اند و سرمربی‌شان هم کی‌روش است که پرس برای پایان عصر دل بوسکه در رئال او را برای سرمربیگری رئال برگزید.
آنها پیش از این نیز سه بار در سال‌های ۱۹۷۸، ۱۹۹۸ و ۲۰۰۶ به جام جهانی رفتند که در این دوره‌ها یک برد،‌‌ دو مساوی و شش باخت داشتند‌».
ال‌کانفیدنشال در ادامه گزارش خود، با اشاره به تغییر دولت در ایران و روی کار آمدن رئیس‌جمهوری میانه‌رو چون دکتر حسن روحانی به جای محمود احمدی‌نژاد ـ که در دوران حضورش علاقه‌مند به تعامل با امریکا در مسائل جهانی بود ـ مدعی می‌شود، پرز بسیار امیدوار است که بتواند با دولت جدید ایران قرارداد تجاری مناسبی ببندد و به دنبال آن، فعالیت‌های شرکتش را گسترش دهد.

این گزارش همچنین به دیدار خسوس بنگاس، رئیس سازمان هماهنگی کارمندان اسپانیایی با مرتضی صفری نطنزی، سفیر ایران در اسپانیا اشاره می‌کند.

وی می‌گوید: ایران یک اقتصاد در حال توسعه دارد و به سرمایه‌گذاری در بخش زیر‌ساخت‌ها و همکاری‌های خصوصی ـ دولتی نیاز خواهد داشت.

همچنین این روزنامه در ادامه به سفر محمد علی نجفی، معاون وقت رئیس‌جمهور به اسپانیا اشاره می‌کند.

با این حساب، هرچند رئالی‌ها می‌خواهند، اعلام کنند سفر آن‌ها به تهران کاملا فوتبالی است،‌ گویا این همه ماجرا نیست و اهداف تجاری برای عقد قرار داد با دولت ایران در پشت این سفر پنهان است. رئالی‌ها که در حال حاضر خودشان را برای فینال جام باشگاه‌های اروپا آماده می‌کنند، در برنامه تابستانی خود، تنها سفر به آمریکا را گنجانده‌اند؛ اما بنا به گزارش ال‌کانفیدنشال، شاید سفر این تیم به تهران پیش از سفر امریکا انجام شود./تاباک

Share