دونده ای تا خدا؛ لقب جوان بی خواب گیلانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عصر دیروز تصاویر جوان آستانه ایی که ۹ سال است خوب به چشمانش نیامده در این پایگاه خبری منتشر شد.حال گفتگوی وی با ایرنا را می خوانیم. داستان از آنجا آغاز می شود که ˈابراهیم عطاییˈ جوانی که در سال ۱۳۸۴ به دلیل غرق شدن در بندرانزلی و نجات […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عصر دیروز تصاویر جوان آستانه ایی که ۹ سال است خوب به چشمانش نیامده در این پایگاه خبری منتشر شد.حال گفتگوی وی با ایرنا را می خوانیم.
داستان از آنجا آغاز می شود که ˈابراهیم عطاییˈ جوانی که در سال ۱۳۸۴ به دلیل غرق شدن در بندرانزلی و نجات جانش توسط دو صیاد و انتقال به بیمارستان و پس از پنج ساعت در کما بودن و به هوش آمدن ، تاکنون رنگ خواب را ندیده و شبانه روز بیدار است.

resized_375211_436بعد از دو ماه از بروز مشکل بی خوابی، به تنهایی و بدون اطلاع خانواده به پزشکان عمومی مراجعه کرد که علتش را متوجه نمی شوند و بعد از آن به متخصص مغز و اعصاب پناه می برد.

متخصص مغز و اعصاب نیز علت بی خوابی این جوان را نرسیدن اکسیژن به مغز و آسیب دیدن سلول های مربوط به خواب او عنوان می کند و ورزش و استفاده نکردن از سیگار ، قلیان و قرص را به عطایی توصیه می کند.

ابراهیم دومین فرزند و اولین پسر خانواده شش نفره، جوانی آرام است که تا دو سال خانواده را از بی خوابی اش مطلع نمی کند و در این مدت با مشکلات روحی مواجه می شود.

می گوید در این مدت برای اینکه خانواده اش از مشکل بی خوابی او مطلع نشوند، زحمات زیادی کشیده و با چراغ دستی برای درس خواندن اقدام می کرد و …

او در زمان حاضر دانشجوی ترم ششم دانشگاه آزاد رشته تربیت بدنی است که خیر ایرانی مقیم خارج از کشور، هزینه تحصیل این جوان را می دهد.

resized_375208_805ابراهیم ضمن قدردانی از این خیر می گوید: تاکنون او را ندیده و هزینه تحصیلم را از طریق حساب بانکی برایم واریز می کند.

این جوان بی خواب گیلانی در سال ۱۳۸۸ در مدت ۱۷ روز آستانه اشرفیه تا کربلا و در سال ۱۳۸۶ در مدت هشت روز آستانه اشرفیه تا مرقد امام خمینی (ره) را دویده است.

ابراهیم همچنین ۳۰ ساعت بدون وقفه و استراحت تا تهران را دویده است.

او که لقب دونده ای تا خدا را به خود داده، دوست دارد با نخوابیدن به اهداف بزرگی که از گفتنش امتناع می ورزد، برسد.

این جوان در مسابقه های کشوری دو و میدانی نیز حائز رتبه های اول ، دوم و سوم است و در المپیاد کشوری فرهنگی – ورزشی بسیج در رشته دو و میدانی مدال طلا را دارد.

در زمان حاضر در دوچرخه سواری، کشتی و بدنسازی فعال است و قبل از بروز مشکل بی خوابی در رشته فوتبال نیز فعالیت می کرد.

ابراهیم عطایی روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی در گفت و گویی با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بیخوابی اوایل خیلی برایم سخت بود تا جایی که دچار مشکل افسردگی شدم.

وی افزود: بعد از این مدت کم کم خودم را به این وضعیت عادت دادم و با این مشکل کنار آمدم و به ورزش رو آوردم.

وی با بیان اینکه نخوابیدن به زبان راحت اما خیلی سخت است ، اظهار کرد : مطالعه ، دوچرخه سواری و انجام کارهای منزل از جمله اموری است که در شب انجام می دهم.

عطایی خاطرنشان کرد : تاکنون دو هزار و ۶۰۰ جلد کتاب در زمینه های مختلف ورزشی ، فیلم سازی ، روانشناسی و … خوانده ام.

وی تصریح کرد: از کشورهای امارات و قطر در بخش ورزش دو و میدانی پیشنهادهای مالی داشته ام و تنها به خاطر خانواده ام و برای اینکه همچنان ایرانی باشم و ملیتم را تغییر ندهم، قبول نکردم.

عطایی یادآور شد: فیلمسازانی از داخل و خارج کشور برای ساخت فیلم زندگی ام به سراغم آمدند اما پیشنهاد آنها را نیز قبول نکردم.

وی افزود: برای ساخت فیلم خود که عنوان ˈدونده بی خوابˈ دارد؛ نیازمند حمایت هستم.

عطایی بیکاری را مهمترین مشکل خود می داند و از مسوولان می خواهد تا برای رفع این مشکل به او کمک کنند.

وی ابزار امیدواری کرد که پرونده پزشکی ام به دست پروفسور سمیعی از مشهورترین جراحان مغز و اعصاب جهان که گیلانی نیز هست، برسد تا بتواند برای درمان بی خوابی کاری کند.

Share