استاندار گيلان در نشست با مشاوران امور بانوان دستگاههاي اجرايي

در استفاده مدیریتی از توان بانوان گیلانی غفلت شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در نشست با جمع مشاوران امور بانوان دستگاههای اجرایی و فرمانداریها با بیان اینکه زنان با الگو گرفتن از دخت نبی مکرم اسلام می توانند در جامعه حضور فعالانه داشته باشند وهم به نقشهای مهم خود در بنیان خانواده بپردازن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در نشست با جمع مشاوران امور بانوان دستگاههای اجرایی و فرمانداریها با بیان اینکه زنان با الگو گرفتن از دخت نبی مکرم اسلام می توانند در جامعه حضور فعالانه داشته باشند وهم به نقشهای مهم خود در بنیان خانواده بپردازند گفت: زنانی که از رشد فکری و اجتماعی محروم باشند و در جامعه حضور نداشته باشد آن جامعه رشد یافته نخواهد بود.

najafi-baبه نقل از استانداری گیلان دکتر نجفی در این نشست که به مناسبت هفته گرامیداشت زن برگزار شد گفت : نامگذاری روز ولادت حضرت زهرا(س) توسط امام خمینی (ره)به نام روز زن و مادر افتخاری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و همه بانوان است .

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه بانوان ما با تأسی از حضرت فاطمه (س) و الگو قرار دادن ایشان نقش خود را در جامعه پررنگ تر کنند افزود : زنان در زمینه مسئولیت پذیری سیاسی – اجتماعی و دفاع از ارزشهای اصیل اسلامی همواره نقش آفرین بوده اند .

وی با بیان اینکه جلوه های ایثار و فداکاری در بانوان ایران اسلامی در همین زمینه بسیار مشهود است گفت : مادران بزرگوار شهدا نماد این جلوه ها هستند که فرزندان خود را تقدیم اسلام نمودند و به آن افتخار می کنند

دکتر نجفی با بیان اینکه زنانی که از رشد فکری و اجتماعی محروم باشند و در جامعه حضور نداشته باشد آن جامعه رشد یافته نخواهد بود گفت : جامعه دینی و ارزشی جامعه ای است که مادران آن از بینش دینی و ارزشی برخوردار باشند.

وی با اشاره به اینکه زن از نگاه اسلام جایگاه والایی در خانواده و اجتماع دارد افزود : زنان ما با پرورش کانون خانواده با انس و الفت می توانند نقشهای خود را در بخش های اجتماعی ، فرهنگی و دینی به ظهور برساند

استاندار گیلان تأکید کرد: نقش تربیتی زن برکسی پوشیده نیست اگر زن این نقش تربیتی را به خوبی انجام دهد جامعه سالم ، و متعهد و از تهاجمات فرهنگی نیز مصون خواهد بود .

وی تصریح کرد : رعایت عفت ، پاکدامنی و حجاب که سرلوحه بانوان ما است اساس جامعه سالم و پاک و دینی است و زنان جایگاه عشق ، ایثار و عاطفه را در خانواده دارند.

دکتر نجفی همچنین به نقش زنان در بهره وری تولید و افزایش تولید ناخالص ملی و اشتغالزایی اشاره کرد و افزود : به عنوان مثال در بخش صنایع دستی وفرش بافی که می تواند سهم عظیمی را در اشتغال استان ایفاکند نقش زna57نان بسیار مشهود است .

استاندار گیلان ادامه داد : تقویت آموزش های فنی و حرفه ای و باز آموزی مهارت ها نیز در ایجاد اشتغال زنان اهمیت زیاد ی دارد .

وی با بیان اینکه در استفاده مدیریتی از بانوان در گیلان غفلت شده است تأکید کرد : باید به شناسایی بانوان توانمند و بانوان مدیریتی بالادر استان توجه شود و امور بانوان استانداری وظیفه دارد این مقوله را به عنوان یک دغدغه بانوان از مدیران طلب کند .

وی افزود : مشاورین امور بانوان دستگاه های اجرایی باید بتوانند با فکر و اندیشه خود درسالی که توسط مقام معظم رهبری به نام فرهنگ و اقتصاد بامدیریت جهادی نامگذاری شده است ،به حل کردن مشکلات عمده استان از جمله اشتغال کمک کنند.

میرسیدی مشاور استاندار و مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان هم شناسایی بانوان کارآفرین و نخبه و نیز حمایت از آنها را بسیار با اهمیت دانست و گفت : بانوان در بخشهای مختلف اقتصادی و فرهنگی حضور و تأثیر گذاری بسیاری دارند و می توانند در بخش های اجتماعی می توانند بیشتر نقش آفرینی کنند .

وی توجه به چشم انداز و برنامه های پیش روی دولت تدبیر و امید در زمینه بانوان را اساس فعالیت های این اداره کل دانست و افزود : بیش از ۵۰۰ ویژه نامه در هفته گرامیداشت مقام زن و مادر در گیلان در حال اجراست .

 

Share