اظهارات وزیر دادگستری :

درباره گزارش دولت از بند ۳۵۰،«من روحانی هستم» و بدهکاران بانکی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مصطفی پورمحمدی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آقای محسنی‌اژه‌ای گفته‌اند در لیست ۵۷۵ نفره بدهکاران بانکی، افرادی دارای بدهی بالای ۱۰ میلیارد تومان هستند. این افراد چند نفرند؟ گفت: ما هنوز در وزارت دادگستری روی این لیست کار نکردیم و گزارش را هم از آقای محسنی‌اژه‌ای نگرفته‌ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  مصطفی پورمحمدی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آقای محسنی‌اژه‌ای گفته‌اند در لیست ۵۷۵ نفره بدهکاران بانکی، افرادی دارای بدهی بالای ۱۰ میلیارد تومان هستند. این افراد چند نفرند؟ گفت: ما هنوز در وزارت دادگستری روی این لیست کار نکردیم و گزارش را هم از آقای محسنی‌اژه‌ای نگرفته‌ایم.

pormohammadi
خبرنگاری با اشاره به اینکه دادستانی تهران از معاونت حقوقی دولت خواسته موارد خلاف سی دی «من روحانی هستم» را برای بررسی اعلام کند، نظر پورمحمدی را در این باره پرسید که وی در پاسخ گفت: به هر حال مواردی در این سی دی مطرح است که با واقعیت ها تطبیق داده نمی شود، ضمن اینکه توزیع و تکثیر آن بدون اجازه از مراجع قانونی بوده است.

وی ادامه داد: به هر حال اینها مشکلاتی است که وجود دارد. غیر از اینکه مصادیق خلافش را مطلعین تاریخی باید بگویند و دفتر ریاست جمهوری یا معاونت حقوقی آن را اعلام کنند، تکثیر آن نیز بدون اخذ مجوز از مراجع مربوطه بوده است.

وزیر دادگستری در پاسخ به این سوال که آیا خود دادستانی هم می‌تواند به این قضیه ورود کند؟ گفت: بله دادستانی ورود کرده است، اما برای تحقیق و تشخیص مصادیق از معاونت حقوقی سئوال کرده است.

خبرنگار خطاب به پورمحمدی گفت آقای نوبخت گفتند که شما مسئول کمیته پیگیری بند ۳۵۰ اوین هستید. این موضوع به کجا رسید؟ پورمحدی در پاسخ گفت: اصلا چنین کمیته ای به این معنایی که شما می‌گویید نبوده است.

وی افزود: گفته شد بنا شده گزارشی در دولت تهیه شود و گزارش هم تهیه شده و گزارش تکمیلی هم انجام می شود و در هر حال مقامات قضایی زندان باید پاسخ روشن را بدهند.

پورمحمدی در پاسخ به این سوال که آیا دفاعیات آقای اسماعیلی در خصوص بند ۳۵۰ اوین را قبول دارید؟ گفت: به هر حال توضیحاتی داده شده و اگر ادعایی خلاف آن هم باشد طبعا باید از رییس جدید سازمان زندان‌ها سئوال شود تا اطلاعات تکمیلی را ارائه کنند. /نامه نیوز

Share