همایش تجلیل از کارگران در رشت

تولید ملی دچار بی‌مهری شده و موانعی بر سر راه آن است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران با بیان اینکه وابستگی به نفت هر لحظه بیشتر می‌شود، تصریح کرد: بودجه ۹۳ بیش از ۷۰ درصد درآمد وابسته به نفت است که اقتصاد را آسیب‌پذیر می‌کند در حالی که باید به تولید ملی بیشتر پرداخته شود.

اختصاصی  پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همایش گرامیداشت هفته کارگر و روز بسیج کارگری با حضور مسئولین،کارفرمایان بنگاه های اقتصادی و کارگران نمونه ی استان،پیش از ظهر امروز در سالن آمفی تئاتر کانون بسیج جوانان رشت برگزار گردید.

این مراسم با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید شروع و با پخش سرود ملی،گزیده هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب و پیام رییس مجلس شورای اسلامی به کارگران ادامه یافت.

در ابتدای مراسم عبدالله سلمان نژاد سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با نمونه خواندن تمام کارگران از تغییراتی در انتخاب کارگران نمونه خبرداد.
وی کارگران واحد نساجی ,زنان سرپرست خانوار و کسانیکه به حل اختلافات کمک می کنند را شایسته تقدیر عنوان کرد.

دکتر محمد خوش چهره،نماینده مردم تهران در مجلس هفتم و استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران به عنوان سخنران این همایش به ایراد سخنانی درباره ی نقش کارگر و بسیج کارگری در اقتصاد مقاومتی پرداخت.

2014-04-29 11.24.16
استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران با بیان اینکه وابستگی به نفت هر لحظه بیشتر می‌شود، تصریح کرد: بودجه ۹۳ بیش از ۷۰ درصد درآمد وابسته به نفت است که اقتصاد را آسیب‌پذیر می‌کند در حالی که باید به تولید ملی بیشتر پرداخته شود.

وی با اشاره به محصول استراتژیک گندم در بسته ی غذایی کشور خاطرنشان کرد: نیمی از گندم کشور را وارد کردیم،تولید ملی دچار بی‌مهری بوده و موانعی بر سر راه آن است.

خوش‌چهره، تصریح کرد: در تولید ملی انتظار بیشتری از دولت می‌رود که در صورت توجه جدی به این موضوع می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی با تصریح بر اینکه بیش از ۹۰ درصد چای  موجود در کشور وارداتی است، گفت: باید ببینیم چرا چای و برنج گیلان مشکل دارد و دولت بهتر است به جای یارانه دادن اقدام اساسی انجام دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس هفتم کاهش وابستگی‌های تهدیدزا را معنای اقتصاد مقاومتی دانست .

وی توجه به اقتصاد و تولید و برطرف شدن موانع اقتصاد ملی را مفهوم اقتصاد مقاومتی دانست و خاطرنشان کرد: اقتصاد تلاش و حرکت در تولید ملی و حضور فعال و کاهش وابستگی‌های تخریب‌زا مفهوم اقتصاد مقاومتی است.

خوش‌چهره خودکفایی در تولیدات کشاورزی از جمله گندم و برنج را راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی دانست .

Share