توانایی برگزاری مراسم سالگرد آیت‌الله بهجت(ره) در رشت را داریم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: در صورتی که برای برگزاری مراسم ارتحال آیت‌الله بهجت در رشت اهتمام صورت نگیرد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آمادگی دارد این مراسم را به صورت خودجوش و مردمی برگزار کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: در صورتی که برای برگزاری مراسم ارتحال آیت‌الله بهجت در رشت اهتمام صورت نگیرد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آمادگی دارد این مراسم را به صورت خودجوش و مردمی برگزار کند.
ashjariحجت‌الاسلام مجتبی اشجری بعدازظهر امروز در کمیته مراسم و تبلیغات ستاد بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با بیان اینکه مسئولیت کمیته مراسم به‌عهده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است، اظهار کرد: در این کمیته وظایفی به کمیته‌ها و دستگاه‌های مختلف محول شده است.

وی با اشاره به کلام مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «این انقلاب بی‌نام خمینی در هیچ جای جهان شناخته شده نیست»، افزود: احیای اسلام در دنیای معاصر توسط امام (ره) شعار نیست بلکه باوری بوده که در جهان امروز موجب بیداری ملت‌ها شده است.

این مسئول با بیان اینکه تبیین اندیشه‌های فرهنگی و اقتصادی حضرت امام (ره) بر پایه دین مبین اسلام بوده است، افزود: عده‌ای می‌خواستند اندیشه‌های امام (ره) را معطوف به یک زمان یا موضوع خاص کنند.

وی با تاکید بر این نکته که با بزرگداشت یاد امام راحل وجهه ایرانی اسلامی کشورمان هویت پیدا می‌کند، تصریح کرد: در طول تاریخ انقلاب توطئه‌های بسیاری قصد حذف نام حضرت امام (ره) را داشتند.

اشجری با بیان اینکه امروز عده‌ای تلاش می‌کنند تا با تخریب چهره امام راحل به اصل نظام اسلامی خدشه وارد کنند، گفت: دغدغه امروز و فردای ما باید تلاش برای تبیین شخصیت حضرت امام (ره) باشد.

وی با تصریح بر اینکه بزرگداشت سالگرد رحلت امام (ره) فرصت مغتنمی برای تبیین دیدگاه‌های ایشان است، یادآور شد: باید تلاش کنیم تا اندیشه‌های انحرافی برای کمرنگ کردن عظمت راه امام راحل خنثی شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه این استان در بزرگداشت ایام‌الله انقلاب سرآمد بسیاری از استان‌ها است، اظهار کرد: برای تداوم این مسیر نیازمند عزم ملی و مدیریت جهادی هستیم.

وی با اشاره به نقش فعال مساجد و بقاع متبرکه در تبیین آرمان‌های حضرت امام (ره) یادآور شد: مساجد باید نقش خود را برای بزرگداشت نام و راه امام (ره) به درستی ایفا کنند.

به گفته اشجری، خطبا باید از فرصت اعیاد شعبانیه برای تبیین شخصیت امام (ره) نهایت بهره را ببرند.

وی با بیان اینکه در برگزاری مراسم باید به دو جنبه محتوایی و تبلیغی توجه شود، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا اندیشه‌های امام (ره) در اقصی نقاط استان متجلی شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان این استان را از دیرباز قطب فرهنگی کشور نامید و تصریح کرد: شخصیت‌هایی مانند آیت‌الله‌العظمی بهجت و آیت‌الله احسان‌بخش از افتخارات گیلان در دوران معاصر بوده‌اند.

وی با ابراز تاسف از عدم برگزاری مراسم باشکوه برای آیت‌الله بهجت در سالگرد وفات ایشان، خاطرنشان کرد: به بهانه برگزاری کنگره ملی، از معرفی این شخصیت کم‌نظیر جهان تشیع غفلت شده است.

اشجری افزود: کسانی که می‌خواهند در عرصه فرهنگ گام بردارند تنها باید به رضایت خداوند فکر کنند.

وی با بیان اینکه همه مردم به‌ویژه جوانان در عطش معنویت و عرفان آیت‌الله بهجت هستند، خاطرنشان کرد: وقتی خیابان‌های شهرهای بزرگی مانند تهران و مشهد زیبنده به نام آن حضرت است، عدم برگزاری مراسم باشکوه در مرکز استان در سالگرد ایشان زیبنده مردم گیلان نیست.

این مسئول متذکر شد: اگر اهتمامی از طرف دستگاه‌های مربوطه برای برگزاری مراسم در ۲۷ اردیبهشت در مرکز استان صورت نگیرد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آمادگی دارد این مراسم را به صورت خودجوش و مردمی برگزار کند./فارس

Share