تشکیل کارگروه فرهنگ در ستاد سلامت دریا برای اولین بار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،بمنظور تقویت فعالیت های فرهنگی – هنری در سواحل شهرستان رشت و ایجاد همگرایی و وحدت رویه در بین سازمانها و نهادهای فرهنگی برای اولین بار کارگروه فرهنگی در ستاد سلامت سواحل دریای شهرستان رشت تشکیل می گردد. به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،بمنظور تقویت فعالیت های فرهنگی – هنری در سواحل شهرستان رشت و ایجاد همگرایی و وحدت رویه در بین سازمانها و نهادهای فرهنگی برای اولین بار کارگروه فرهنگی در ستاد سلامت سواحل دریای شهرستان رشت تشکیل می گردد.
80710198-4428165به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، رضا ثقتی ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت ضمن اعلام مطلب فوق افزود : نهادهای فرهنگی در سواحل به صورت پراکنده و غیر هدفمند فعالیت می نمایند. بعضاً چند نهاد در یک مرکز از ساحل فعالیت و در مرکز و طرح دیگر هیچ نهادی حضور ندارد.
وی افزود : از اینرو تصمیم بر این شد که این کارگروه که متشکل از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری رشت ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت ، سپاه ناحیه مقداد ، تعاونی دهیاران شوراهای ساحلی ،قرارگاه پیامبر اعظم (ص) و بخشداری ها می باشد ، تشکیل شود.
این مسوول از برنامه های فرهنگی – هنری امسال سواحل دریای شهرستان رشت ، جشنواره یک روزه آئین های بومی محلی ، جنگ های هنری ، تئاتر ساحلی ، مسابقات فرهنگی – هنری ، نمایشگاه های کتاب و محصولات فرهنگی و نمایش های میدانی را نام برد و افزود : اجرای عصر شعر طنز ساحل از ابتکارات برنامه های امسال خواهد بود.
ثقتی در پایان هشدار داد اگر در سواحل دریا امنیت روانی حاکم نباشد و فضایی ایجاد شود تا بتوانند برخی در این اماکن ناهنجاریهای فرهنگی و اخلاقی تولید نمایند ، باید منتظر اشاعه این موارد به سایر شهرها هم بود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت اقدامات انجام شده در سواحل شهرستان رشت را مثبت ارزیابی و عنوان کرد : در کارنامه فعالیت های این شهرستان ، رشت رتبه برتر را در اجرای طرح سلامت دریا در کشور دارد.

Share