معاون اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی کشور مطرح كرد

تشکیل بانک اطلاعات جامع استادان در واحد های دانشگاهی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر رهنما، با تأکید برتشکیل بانک اطلاعات جامع استادان در دانشگاهها ، اظهار کرد: با تشکیل بانک اطلاعات جامع استادان در واحد های دانشگاهی باید ازکلیه امکانات و ظرفیت های انسانی موجود در واحد ها در جهت رسیدن به اهداف دانشگاه استفاده کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، نوزدهمین جلسه رؤسای واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور معاون اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی کشور، نماینده تام الاختیار ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی در استانهای شمالی ( گیلان، مازندران و گلستان )، معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، جمعی از مدیران دانشگاه آزاد اسلامی، نماینده تشکل های سیاسی دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و رؤسای واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان برگزار شد .
IMG_5581در این جلسه ابتدا دکتر سید علی میرابراهیمی ، معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، ضمن تبریک آغاز ماه رجب ، گزارش مبسوطی از فعالیت های انجام شده در دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان را ارائه کرد .
در ادامه دکتر فریدون رهنما، معاون اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی کشور، ضمن تبریک میلاد با سعادت امام باقر (ع) و روز معلم، تشکیل و فعال کردن شرکت های دانش بنیان را در واحد ها مهم دانست وگفت : با سرمایه گذاری و تنوع منابع مالی موجود در جهت افزایش درآمد زایی غیر از شهریه های دانشجویی اقدام گردد.
دکتر رهنما، با تأکید برتشکیل بانک اطلاعات جامع استادان در دانشگاهها ، اظهار کرد: با تشکیل بانک اطلاعات جامع استادان در واحد های دانشگاهی باید ازکلیه امکانات و ظرفیت های انسانی موجود در واحد ها در جهت رسیدن به اهداف دانشگاه استفاده کرد.
معاون اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی، همچنین اذعان داشت : با کاربردی کردن پژوهش ها و شناسایی فرصت های مرتبط با پژوهش ،در جهت اجرا و ارتقای کیفیت طرح های پژوهشی در واحد های دانشگاهی پیش بینی لازم بعمل آید .
وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزش در دانشگاهها، تصریح کرد : دانشگاهها با برگزاری دوره های آموزش کوتاه مدت با راهبردی یکپارچه در چارچوب آئین نامه شورای اقتصاد دانش بنیان در جهت برگزاری این دوره ها برنامه ریزی کنند.
این مقام مسؤل اضافه کرد : با برنامه ریزی و سیاستگذاری توأم با تدبیر ضمن توجه به سیاست استراتژیک و ارتقاء کیفیت در رسیدن به اهداف دانشگاه آزاد اسلامی اقدام گردد.
در ادامه دکتر احمد شاهورانی، نماینده تام الاختیار ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی در استانهای شمالی، نیز ضمن گرامیداشت روز میلاد امام محمد باقر (ع) و روز معلم ، گفت : امام محمد باقر موسس دانشگاه و بنیانگذار علوم بعد از اسلام در کشور اسلامی بودند .
دکتر شاهورانی با تأکید بر توجه به علم و دانش، بیان کرد : هیچ مسئله ای بالاتر از توجه به دانش و علم نیست که این باعث حرکت جامعه به جلو می شود که خوشبختانه جامعه ما در سی و پنج سال پس از پیروزی انقلاب حرکت های خوبی کرده است . یکی از این حرکت ها ، تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی است که با پیشنهاد حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی وکمک یک میلیون تومانی حضرت امام (ره) ، امروز شاهد آن خواهیم بود که دانشگاه آزاد اسلامی ،بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است.

نماینده تام الاختیار ریاست دانشگاه در استانهای شمالی،با مهم شمردن ارزشهای اسلامی،اظهار داشت : ارزشهای اسلامی بسیار مهم است . سال گذشته سال حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی نامگذاری شد که این حماسه در سال گذشته بوقوع پیوست.یکی از کارهایی که باید در دانشگاهها به آن توجه کرد، مسئله فرهنگ و سیاست است که باید در دانشگاهها قوت گیرد و ما گرفتار افراط و تفریط نباشیم .دانشگاه محلی است که دانشجو باید سیاسی فکر کند . یک دانشجو باید معنای صحیح سیاست را درک کند و این یکی از وظایف همکاران فرهنگی در واحد های دانشگاهی است که باید به آن توجه ویژه شود .
وی، با تأکید بر اسوه قرار دادن زندگی پیامبر عظیم الشان در زندگی روزمره ، اظهار داشت : ما باید با توجه به آیه های قرآن کریم و اسوه قرار دادن زندگی پیامبر بزرگ اسلام (ص) زندگی کنیم تا بسیاری از مشکلات ما که ممکن است در زندگی ما ایجاد اشکال کند برطرف شود .کسانی که در جامعه جانب افراط و تفریط را می گیرند از هوای نفس پیروی می کنند و از دین پیروی نمی کنند .و این مسئله مورد تأکید مقام معظم رهبری است که توصیه به بصیرت و عقلانیت دارند.

دکتر شاهورانی با مهم دانستن اولویت های کاری در واحد های دانشگاهی ، ادامه داد: بکار گیری صرفه جویی ،استفاده از تمام نیرو ها و پتانسیل های موجوددر واحد های دانشگاهی، توجه به مسائل آموزشی و پژوهشی، رشد شرکت های دانش بنیان، رشد پارک های علم و فنآوری و ارتباط مراکز دانشگاهی با صنعت از دیگر مسائلی است که باید در اولویت کاری مسوولین واحد های دانشگاهی قرار گیرد. امروز در دانشگاهها باید تفکر علمی حاکم باشد چرا که هر مسئله مهمی در تکنولوژی باید در دانشگاهها تحقیق و پژوهش شود و پس از به نتیجه رسیدن وارد جامعه شود پس این دانشگاهها هستند که می توانند یک تحول علمی در جامعه بوجود آورند .
در پایان رؤسای واحد ها و مراکزحاضر در جلسه،نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند .

Share