استاندار گیلان

استاندار:بیکاری هر فرد ضربه ی اجتماعی و فرهنگی به جامعه وارد می کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر نجفی با تبریک فرارسیدن هفته ی کارگر با بیان اینکه جامعه ی کارگری گیلان از انسانهای فکور ، پویا ، فعال و هوشمند تشکیل شده است گفت : این روحیه از ویژگی های فرهنگی مردم ما ریشه گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همزمان با هفته کارگر اعضای کانون شوراهای اسلامی کار استان ظهر امروز با استاندار گیلان دیدار کردند.

دکتر نجفی در این نشست با تبریک فرارسیدن هفته ی کارگر با بیان اینکه جامعه ی کارگرjpg1173ی گیلان از انسانهای فکور ، پویا ، فعال و هوشمند تشکیل شده است گفت : این روحیه از ویژگی های فرهنگی مردم ما ریشه گرفته است.

دکتر نجفی با بیان اینکه تکریم کارگران مربوط به روز خاصی در تقویم نیست بلکه در همه ی روزها و ماههای سال باید انجام بپذیرد گفت : حیات جامعه به تولید و اشتغال وابسته است که زحمت چرخاندن چرخ آن بردوش کارگران است .

استاندار گیلان گفت : هرکارخانه ای که تعطیل شود و یا حتی هرفردی که از کار بیکار شود ضربه ی اجتماعی و فرهنگی به جامعه وارد می  شود .

دکتر نجفی با اشاره به اینکه تورم در جامعه ابتدابرقشرکارگر و کارمند فشار وارد می کند گفت : باتلاشهای دولت تورم در جامعه کاهش یافته است اما هنوز به نقطه ی مطلوب نرسیدیم .

استاندار گیلان با بیان اینکه دولت در تلاش است در کنار کاهش تورم اقتصاد را از حالت رکود خارج کند تأکید کرد : تا زمانیکه حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی به خوبی انجام نشود و مدیران ما اندیشه ی جامعه ی کارگری را به خوبی درک نکنند مشکلات این قشر زحمتکش باقی است .

وی با بیان اینکه در چندماه اخیر جایگاه گیلان از استان دوم بیکار به استان پنجم رسیده است گفت : اگر چه در این زمینه اندکی وضعیت بهتر شده است اما بازهم زیبنده ی استان نیست .jpg1174

دکتر نجفی با بیان اینکه برنامه ریزی برای افزایش تولید ملی و جلوگیری از واردات محصولات بی کیفیت به ارتقاء معیشت کارگران می انجامد گفت : دولت در این زمینه مصمم است.

ایزدی دبیرکانون شوراهای اسلامی کار استان گیلان نیز در این نشست گفت : ۳۰ کانون شورای اسلامی کار در استان فعال است

در این نشست همچنین نمایندگان تشکل های کارگری در زمینه ی راهکارهای ارتقای امنیت شغلی کارگران حل مشکلات بیمه ی تکمیلی ،افزایش سقف تسهیلات به کارگران بازنشسته و ساخت خانه های کارگری مباحثی را مطرح کردند .

Share