برگزاری اختتامیه دومین مرحله اجرای طرح خانه کودک سیار محلات+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم اختتامیه دومین مرحله اجرای طرح خانه کودک سیار محلات از سوی موسسه «آرامش دو گیتی» گیلان و با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت در محله جماران رشت در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه برگزار شد. این مراسم با حضور مهندس ابراهیم خلیلی شهردار رشت ،خلخالی رییس اداره حمایت، […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم اختتامیه دومین مرحله اجرای طرح خانه کودک سیار محلات از سوی موسسه «آرامش دو گیتی» گیلان و با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت در محله جماران رشت در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه برگزار شد.
24587این مراسم با حضور مهندس ابراهیم خلیلی شهردار رشت ،خلخالی رییس اداره حمایت، اکبری معاون حمایت و سلامت کمیته امداد ،دکتر اسماعیل پور رییس بهداشت و درمان کمیته امداد و طراح این طرح،نیک بین از شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر ، مهربان مشاور امور با نوان در فرمانداری و مرادی مشاور امور بانوان در شهرداری برگزار شد.
خانم بیگلریان ، مدیر عامل موسسه آرامش دو گیتی گیلان و مجری طرح خانه سیار کودک گیلان اظهار داشت:
طبق طرحی که این موسسه و سازمان فرهنگی‌ ورزشی شهرداری رشت تصویب کرده است، مقرر شد ، کودکان ۴ تا ۶ ساله واجد شرایط طی یک دوره ۵/۱ ماهه در هر منطقه و هر محله از امکانات آموزشی و فضای بازی رایگان استفاده کنند.
وی افزود: این طرح از ابتدای اسفند ۹۲ شروع شده و آموزشها به صورت هدفمند اعم از آموزش رنگها،نقاشی ،خلاقیت و کاردستی ، آموزش اشکال هندسی و… همچنین سپاسگزاری از نعمت های خداوند ، احترام به قانون ، احترام به حقوق اجتماعی افراد ، رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و…. زیر نظر مربیان و روانشناسان مجرب انجام می شود.
فاطمه بیگلریان ادامه داد: طرح پیشگیری از تنبلی چشم با همکاری کلینک سفیر سلامت و همکاری صمیمانه سر کارخانم نسرین آقایی از ویژگی های بارز این طرح است.
وی با اشاره به حمایت مسئولین از این طرح گفت: از آنجا که کمی از اهداف اولیه خود عقب هستیم به حضور پررنگ تر مسئولین محترم و خیرین در محله ها نیاز داریم.
در این طرح شناسایی و نیاز سنجی از سوی این موسسه انجام می شود و انتظار می رود حمایت و برنامه ریزی توسط مسئولین صورت پذیرد .
وی خاطر نشان کرد، حتی در بحث خانواده ها هم به طور مستمر هفته ای یکبار مهارتهای فرزند پروری آموزش داده می شود ولی نظربه کوتاه مدت بودن این برنامه به کار بیشتری در این بخش نیاز است.
مدیر عامل موسسه آرامش دو گیتی گیلان افزود: طرحی تحت عنوان سرای محله به مجموعه شهری ارایه گردیده است که در این طرح موسسه آرامش دو گیتی آمادگی دارد با تمام نیرو و پتانسیل خود اقداماتی را برای بهبود وضعیت کودکان ، برزگسالان و سالمندان انجام دهد.
وی ضمن قدردانی از سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری افزود: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت بسیار دلسوزانه و صبورانه در این مسیر با ما همگام بود و در کنار این موسسه به این کودکان و خانواده ها کمک نمود.
فاطمه بیگلریان در خصوص ادامه اجرای این طرح گفت:در اجرای مرحله دوم طرح ، کار در محله جماران به نسبت محله حمیدیان سخت تر بود و مطمئنا درمراحل بعدی نیاز به برنامه ریزی کامل تر و هدفمندتر است. کودکانی که در مناطق حاشیه نشین و آسیب خیز شهر رشت هستند در ابتدایی ترین حقوق خود یعنی دسترسی به امکانات رایگان بازی و برنامه های آموزشی محرومند.
وی در پایان گفت: منطقه بعدی ؛ طرح منطقه معلولین خواهد بود که به یاری خداوند طی یک تا دو هفته آینده در آن محله اجرا خواهد شد.
لازم به ذکر است در پایان مراسم مهندس خلیلی به دست اندرکاران موسسه لوح تقدیراهدا نمود.
12461245111278984612784466245_44697424792454460782504457

Share