بررسی رابطه اقتصاد و فرهنگ در مجتمع خاتم الانبیاء (ص) رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همایش رابطه اقتصاد و فرهنگ با حضور جمعی از مدیران کل استان ، اعضای شورای شهر و هنرمندان شهرستان رشت در روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت برگزار خواهد شد. به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همایش رابطه اقتصاد و فرهنگ با حضور جمعی از مدیران کل استان ، اعضای شورای شهر و هنرمندان شهرستان رشت در روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت برگزار خواهد شد.

title1(1)به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، رضا ثقتی ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت ضمن اعلام این خبر گفت : این همایش با توجه به نامگذاری سال جاری با نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» توسط مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) ، به همت موسسه فرهنگی و هنری ماندگار فیلم گیلان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت برگزار می شود.
وی افزود : در مورد اهمیت اقتصاد، به خصوص در سالهای اخیر زیاد شنیده ایم اما مبحث مغفول مانده در این میان شاید بررسی ارتباط فرهنگ و اقتصاد است که چه بسا حلقه ی مفقوده ی جهاد اقتصادی همین عدم توجه به تأثیر فرهنگ است.
این مسوول با اشاره به اینکه ما در مقوله هایی مثل سینما ، کتاب ، تئاتر ، انواع رسانه های دیداری و گفتاری و شنیداری و مکتوب ، نیازمند توجه به مقوله های اقتصاد آن رسانه هستیم گفت : خیلی وقت ها دنبال کردن یک فرهنگ خاص ، نیازمند توجه به زمینه های اقتصادی آن فرهنگ و حوزه اقتصاد فرهنگ می باشد.
ثقتی با ذکر این نکته که نمی توان به مسئله اقتصاد توجه کرد ولی پیش زمینه های فرهنگی آن را فراموش کرد افزود : نمی شود نسبت به فرهنگ اندیشید و انواع انگیزه ها و محرکه های مثبت و منفی که در بحث اقتصاد شکل می گیرد و بر رفتارها و نگرش های فرهنگی ما تأثیر می گذارد را نادیده گرفت.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت در پایان تصریح کرد : همایش رابطه اقتصاد و فرهنگ ساعت ۹ صبح دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۹۳ در سالن دکتر رحمدل مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) برگزار خواهد شد.

 

Share