معاون برنامه‌یزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در همایش یک‌هزار معلم نمونه گیلانی

خودم را معلم می‌دانم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدباقر نوبخت در همایش یک‌هزار معلم نمونه گیلانی با تبریک روز معلم، اظهار کرد: از دوره سربازی که ترخیص شدم به معلمی روی آوردم و یک واحد آموزشی موسسه فرهنگی ارشاد را دایر کردم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدباقر نوبخت ظهر امروز در همایش یک‌هزار معلم نمونه گیلانی با تبریک روز معلم، اظهار کرد: از دوره سربازی که ترخیص شدم به معلمی روی آوردم و یک واحد آموزشی موسسه فرهنگی ارشاد را دایر کردم.

81147653-5666372وی با بیان اینکه در آن زمان با توجه به ضرورت کلاس‌های کنکور برگزار کردیم، افزود: سوم اسفند ماه ۵۷ که کمتر از یکماه از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذشت مدیرکل وقت آموزش و پرورش به من زنگ زد و خواستار تدریس فیزیک در دبیرستان شد، من همه دروس را در موسسه تدریس می‌کردیم، ناظم مدرسه تردید داشت که بتوانم فیزیک تدریس کنم، پس از مدت‌ها در کلاس چهارم جبر درس دادم.

همچنان خودم را در دولت و مجلس معلم می‌دانم

معاون برنامه‌یزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با بیان اینکه پس از آن مدیر مدرسه شدم که یک‌هزار دانش‌آموز داشت، خاطرنشان کرد: پس از آن مدیر آموزش و پرورش ناحیه شدم.

وی در ادامه گفت: آخرین جلسه‌ای که در تهران داشتم در دانشگاه شهید بهشتی در دوره کارشناسی ارشد بود که درس مدیریت مالی پروژه را تدریس کردم.

نوبخت با بیان اینکه هرچند مسئولیت‌های متنوع داشته و دارم ولی عشقم معلمی است، تاکید کرد: همچنان خود را پس از سال‌ها فعالیت در دولت و مجلس معلم می‌دانم.

بخشی از مطالبات فرهنگیان بازنشسته فردا به حساب آموزش و پرورش واریز می‌شود

وی در ادامه با تاکید بر اینکه پاداش و مطالبات معلمان را تأمین می‌کنیم، گفت: شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه بخشی از مطالبات فرهنگیان بازنشسته را به حساب آموزش و پرورش واریز می‌کنم.

معاون برنامه‌یزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با بیان اینکه در اواخر سال گذشته ۱۹۰۰ میلیارد تومانی به آموزش و پرورش کمک صورت گرفت، افزود: بودجه ۲۱۰هزار میلیارد تومانی پیش‌بینی شده بود درحالی که ۶۰هزار میلیارد تومان کسری بودجه بود.

اختصاص ۱۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار مازاد به آموزش و پرورش در سال گذشته

وی با بیان اینکه اگر ۶۰ هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی قرض می‌کردیم، با این کار تورم افزایش می‌یافت، تصریح کرد: این کار را نکردیم، چراکه اگر پایه پولی و حجم نقدینگی را گسترش می‌دادیم گرچه هزاران میلیارد پول وارد جامعه می‌شد ولی ارزشی نداشت؛ بر همین اساس فقط بودجه آموزش و پرورش ۱۰۰ درصد اختصاص یافت و ۱۹۰۰ میلیارد تومان مازاد به آموزش و پرورش پول دادیم.

نوبخت در ادامه سخنانش با بیان اینکه شهید مطهری الگو بود، گفت: در اسناد آمده است که هدف نفاق از ترور شهید مفتح و مطهری قطع و از بین بردن اندیشه انقلاب اسلامی، هدف از ترور باهنر و رجایی دو دست انقلاب و هدف از ترور ائمه جمعه بریدن زبان انقلاب بود.

وی با تجلیل از مقام بسیجیان و نظامیان اظهار کرد: زمانی‌که از معلم حرف می‌زنیم باید بتوانیم آن را به درستی ترجمه کنیم.

معاون برنامه‌یزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با بیان اینکه انقلاب اسلامی بعد از جنگ جهانی دوم در حالی مطرح شد که به هیچ ابرقدرتی وابسته نبود، خاطرنشان کرد: امروز در جهان، اسلام تندروانه مطرح است که القاعده و  طالبان نمونه آن هستند.

وی با بیان اینکه دشمن امروز با امکانات رسانه‌ای خود تلاش می‌کند تا اسلام طالبانی را مطرح کند، تصریح کرد: گروه جدیدی با عنوان داعش تشکیل شده و قصد ضربه زدن به اسلام را دارد؛ از همین رو باید صدا و سیمای ما توان مقابله با قدرت‌های رسانه‌ای جهان را داشته باشد و نشان دهد که اسلام و جمهوری اسلامی به دنبال خشونت نیست؛ باید تلاش‌های رسانه‌ایمان را تقویت کنیم.

با تحریم‌های مغرضانه غرب تنها امکان فروش یک‌میلیون بشکه نفت را داریم

نوبخت گفت: می‌توانیم در کشور روزانه چهارمیلیون بشکه نفت تولید کنیم که با تحریم‌های مغرضانه غرب امکان فروش یک‌میلیون بشکه نفت را داریم؛ گاهی اوقات اجازه دسترسی به پول آن را به ما نمی‌دهند.

وی با تصریح بر اینکه باید در تمامی عرصه‌های جهانی چهره واقعی اسلام را نشان دهیم و زمینه تحریم‌های جدید را از بین ببریم، اظهار کرد: بعد از سخنرانی و حضور روحانی در سازمان ملل در نظرسنجی‌های صورت گرفته بیش از ۵۰درصد مردم آمریکا مخالف حمله آمریکا به ایران هستند.

ممکن است در مذاکرات ۱+۵  تمامی موارد مورد انتظار ما محقق نشود

نوبخت با بیان اینکه شرایط کشور برای تحقق حقوق ملت فراهم شده است، گفت: آزاد نشدن ۴.۲ میلیارد دلاری که غرب باید طبق توافقنامه ژنو به ایران می‌داد دروغ بزرگ است و این پول آزاد شده است.

معاون برنامه‌یزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با بیان اینکه ممکن است در مذاکرات ۱+۵  تمامی موارد مورد انتظار ما محقق نشود، تأکید کرد: برای تطهیر چهره فرهنگی ایران فرصت خوبی پیدا کردیم تا آن مقام ابله آمریکا نگوید ریشه مردم ایران را خشک کنیم./تسنیم

Share