نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل

بخشنامه‌ها نمی توانند مانع سبز شدن ویلا در زمین کشاورزی شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نایب رئیس هیات تحقیق و تفحص از سازمان چای با یادآوری اینکه تا پایان هفته بازدید میدانی کارگروه ویژه تحقیق و تفحص از سازمان چای در استان گیلان پایان می یابد، گفت: گزارش نهایی این بازدیدها هفته آینده تقدیم هیات رئیسه مجلس می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نایب رئیس هیات تحقیق و تفحص از سازمان چای با یادآوری اینکه تا پایان هفته بازدید میدانی کارگروه ویژه تحقیق و تفحص از سازمان چای در استان گیلان پایان می یابد، گفت: گزارش نهایی این بازدیدها هفته آینده تقدیم هیات رئیسه مجلس می شود.

nadimi123ایرج ندیمی درباره آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از سازمان چای، با بیان اینکه تحقیقات میدانی کارگروه ویژه تحقیق و تفحص در گیلان روبه اتمام است، افزود: کارگروه تحقیق و تفحص به ابعاد روشنتری در خصوص دلایل نابسامانی صنعت چای و نقش عوامل محلی در حفظ سایه مدیران ناکارآمد بر این صنعت دست یافته است که گزارش نهایی آن هفته آینده تقدیم هیات رئیسه مجلس می شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جمع بندی نهایی تحقیق و تفحص از سازمان چای مشخص می شود علت مشکلات بوجود آمده برای تولید، تجارت، مدیریت و صنعت چای چیست و عوامل محلی در حفط مدیران کارآمد در این صنعت چه نقشی دارند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با یدآوری اینکه رویکرد دولت نسبت به صنعت چای تغییر کرده و مثبت شده است، افزود: باید منافع حاصل از چای سنواتی و اینکه چه اشخاصی از این منافع سود می برند دقیقا مشخص و با این عوامل به صورت قانونی برخورد شود.

ندیمی درباره افزایش قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای، گفت: قیمت تعیین شده با افزایش ۵۰ درصدی نسبت به سالهای گذشته قابل تقدیر است اما این قیمت ها کل هزینه های سنگین تولید را پوشش نمی دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید براینکه هنوز هزینه های سربار بسیاری بر دوش چایکاران سنگینی می کند، افزود: با توجه به رویکرد حمایتی دولت چایکاران آماده آغاز رویکرد جدید در صنعت چای هستند و باید برای جبران این هزینه ها تدبیر لازم صورت گیرد.

نایب رئیس هیات تحقیق و تفحص از سازمان چای در خصوص ساماندهی صنعت و تجارت چای، یادآور شد: در بخش صنعت باید برای فرآوری چای برنامه ریزی شده و در بخش تجارت باید اصل تعامل با تولیدکنندگان داخلی مورد توجه قرار گیرد.

بخشنامه‌ها نمی توانند مانع سبز شدن ویلا در زمین های کشاورزی شود

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با اشاره به اینکه فروش زمینها و باغات کشاورزی با قیمت های ناچیز به یک معضل در شمال کشور تبدیل شده است، گفت: با صدور بخشنامه نمی توان زمینهای کشاورزی و تولید را حفاظت کرد بلکه باید با خرید تضمینی محصولات کشاورزی و تامین مالی این تولیدکنندگان مانع از دست رفتن ثروتهای عظیم و ارزشمند ملی شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شوراس اسلامی با یادآوری اینکه در سالهای اخیر خیل عظیمی از سرمایه گذاران به علت آینده متصور شده برای گیلان به لحاظ برخورداری از آزادراه و راه آهن، به این منطقه سرازیر شده اند، یادآور شد: با حمایت واقعی دولت کشاورزان می توانند با درک شرایط اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری بخش تولیدی کشاورزی را زنده و پویا نگه دارند./خانه ملت

Share