تذکر جدی شوراي دستگاه هاي نظارتي

با هر موضوعی که باعث ایجاد تنش شود قاطعانه برخورد خواهیم کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با هر موضوعی که باعث ایجاد تنش و یا ایجاد آسیب به نحوه خدمات رسانی مطلوب به مردم گردد ورود قاطعانه نموده و با هدف پیشگیری ابتدا تذکر و در صورت عدم توجه برخورد قانونی لازم صورت می پذیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا روابط عمومی بازرسی کل گیلان اعلام کرد : جلسه شورای دستگاه های نظارتی شامل مدیران کل بازرسی ، اطلاعات ، دیوان محاسبات ، معاون برنامه ریزی استانداری و دادستان مرکز استان و با هدف تقویت همگرائی و شناسائی نقاط ضعف و قوت استان در محل دبیرخانه این شورا در بازرسی کل گیلان برگزار شد.
1274281622در این نشست که سیاوش پور رئیس کل محترم دادگستری استان گیلان میهمان ویژه آن بود بررسی موضوعات مهمی از قبیل میزان مطالبات معوق شبکه بانکی و موضوع تهدیدات موجود در عرصه منابع طبیعی و اراضی ملی و میزان بیکاری و … مطرح شد.
این اعضاء نسبت به رقم ۱۶ هزار میلیارد ریالی مطالبات معوق شبکی بانکی استان اظهار نگرانی نموده و بسیاری از آسیب های بزرگ اجتماعی و اقتصادی موجود از قبیل عدم حمایت از سرمایه گذار واقعی ، عدم حمایت از تولید و اشتغال و بیکاری را نتیجه وجود این رقم بالا دانستند.
نکته قابل تأمل مطرح شده در این نشست اختصاص میزان عمده دسترسی حدود ۱۰۰ نفر به رقم یاد شده و در اختیار داشتن قریب به ۴۰۰ میلیارد تومان از این مطالبات نیز که محدود به سه نفر از این بدهکاران بانکی می باشد.
در ادامه این جلسه اعضای شورای دستگاه های نظارتی با بیان موضوعات و آسیب های مبتلا به استان به موضوع ورود و تذکر جدّی این شورا به اتفاقات شورای اسلامی و شهرداری رشت خاطرنشان کردند : با هر موضوعی که باعث ایجاد تنش و یا ایجاد آسیب به نحوه خدمات رسانی مطلوب به مردم گردد ورود قاطعانه نموده و با هدف پیشگیری ابتدا تذکر و در صورت عدم توجه برخورد قانونی لازم صورت می پذیرد.
در ادامه سیاوش پور رئیس کل دادگستری استان گیلان و میهمان ویژه این نشست ضمن تقدیر و حمایت قاطع از اعضای شورا نسبت به ورود به موقع و مؤثر در موضوعات استانی و شهری ، این نظارتها را بسیار لازم و ضروری دانسته و بر امر یاری رسانی و کمک به مدیر ارشد استانی در پیشبرد اهداف مورد نظر در استان تاکید نمود.
وی با بیان اهمیت عملکرد سالم و قانونمند همه لایه های مدیریتی در استان وجود فساد را به مثابه تزریق روحیه بی اعتمادی و ایجاد جوبدبینی و یأس و ناامیدی در مردم دانست و بر نقش نظارتی درست و به موقع این شورا جهت پیشگیری از جرم و فساد تاکید نمود.
سیاوش پور رئیس شور ای قضائی استان گیلان در ادامه به موضوعاتی از قبیل آسیب هایی که به واسطه قانون گریزی و انجماد افکار مدیریتی ، ضرورت رصد عملکرد مدیران و کم توجهی به چشم انداز افق ۱۴۰۴ ، اهمیت توجه به موضوع بیکاری ، تاکید بر وجود دولت الکترونیک و مسدود نمودن روزنه های فساد باتوجه به اجرائی نمودن این دستورالعمل ، … اشاره کرده و بر حمایت همه جانبه خود و دستگاه قضایی استان از اهداف مورد تعقیب شورای دستگاههای نظارتی تاکید نمود.
در پایان این نشست نیز هرکدام از اعضاء با بیان نقطه نظرات خود در حوزه های مختلف و حوزه کاری خود و اشاره به برخی نگرانی های موجود به بحث و تبادل نظر پر داختند و بر عزم جدّی خود برامر مبارزه با تخلف و یا سوءجریان احتمالی تاکید نمودند.

Share