سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی خبرداد

با تهیه استفساریه بنیادشهید متولی امور پزشکی ایثارگران می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی گفت: طرح استفساریه ای برای تعیین بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان متولی امور پزشکی ایثارگران شاغل در دستگاه های اجرایی تهیه می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی گفت: طرح استفساریه ای برای تعیین بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان متولی امور پزشکی ایثارگران شاغل در دستگاه های اجرایی تهیه می شود.

jafarzade-5«غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی» در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا افزود: تهیه این استفساریه به منزله قطع خدمات بهداشتی از سوی سازمان و ادارات دولتی به ایثارگران شاغل در این دستگاه ها نیست.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی درباره جزئیات این طرح توضیح داد: ایثارگرانی که سرویس و خدماتی درمانی و معیشتی را از دستگاه های متولی دریافت می کنند به سه دسته شاغلین، بازنشسته ها و بیکاران تقسیم می شوند که بدون شغل ها را دولت تحت پوشش قرار داده و به آنها برای تامین معیشت مستمری پرداخت می کند.

وی با بیان اینکه از زمان تصویب بند ب ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه که در آن مصوب شده است، ایثارگران شاغل برای دریافت خدمات درمانی باید به دستگاه های محل خدمت خود مراجعه کنند، تصریح کرد: این کار باعث کاهش حجم کار بنیاد شهید شده و بازنشسته ها به صندوق های بازنشستگی مراجعه می کنند و بدون شغل هایی که از قانون «حالت اشتغال» بهره مند می شدند باید خدمات خود را از بنیاد شهید دریافت کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه یکی از اشکالات این بند از تبصره ۴ قانون برنامه پنجم توسعه این بود که جانبازان به دلیل ارتباط معنوی و خوبی که با بنیاد شهید داشتند، این بنیاد خدمات خوبی به آنها ارایه می کرد افزود: خدمات درمانی ایثارگری با مردم عادی تفاوت دارد، آنها هزینه های دارویی غیر متعارف دارند که در دستگاه ها پذیرفته نیست و هر وزارتخانه ای متناسب با امکانات خودش سطح خدمات ارایه شده به جانبازان را تعیین کرد که باعث بی عدالتی بسیار بزرگی شد.

سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس خاطر نشان کرد: اگر در جایی حقوق ایثارگر پرداخت نمی شد به دلیل رابطه کارگر و کارفرمایی حق اعتراض برای ایثارگر نبود و این اعتراض در نوع شغلش اثرگذار بود، ولی بنیاد شهید باید خدمات درمانی حرفه ای در بالاترین سطح می داد و این خدمات هم باید برای همه یکسان بود.

وی اظهار داشت: وزارت نفت و سازمان هواپیمایی خدمات بسیار خوبی به ایثارگران طی چند سال گذشته می دادند ولی وزارت آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی به دلیل مشکلاتی اعتباری نتوانستند خدمات خوبی را ارایه دهند.

جعفرزاده ایمن آبادی تصریح کرد: در بند ج تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۳ نمایندگان مجلس مصوب کردند که تمامی خدمات ایثارگران باید توسط بنیاد شهید ارایه شود، اما به این معنی نیست که مثلا وزارت نفت یا اقتصاد و دارایی حداقل خدمات بهداشتی متعارف برای ایثارگران شاغل در مجموعه خود را لغو کند.

وی خاطر نشان کرد: نمایندگان مجلس درحال تنظیم استفساریه ای هستند که در آن متولی اصلی ایثارگران را بنیاد شهید و امور ایثارگران مشخص می کند ولی این استفساریه به این معنا نیست که دستگاه های اجرایی حداقل خدمات متعارف بهداشتی را به نیروهای ایثارگر شاغل در این دستگاه ها ارایه ندهند./ایرنا
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share