وزیر ورزش و جوانان

باید تیم‌های ورزشی به بخش خصوصی منتقل شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا گودرزی افزود: یک ریال بابت تیم‌هایی که متعلق به دولت است از ابتدای کار تا به امروز پرداخت نکردند و با وجود همه معضلاتی که در سکوها و حمایت‌هایی که رسانه‌ها ایجاد شد بر این اصل معتقد بودم که باید تیم‌های ورزشی به بخش خصوصی منتقل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی ورزش وجوانان گیلان محمود گودرزی ظهر امروز در دیدار با استاندار و مجمع نمایندگان گیلان در دفتر استاندار، با بیان اینکه امکانات دولتی پاسخگوی نیازهای ورزش روستایی، شهری و استان‌ها نیست، اظهار کرد: سال گذشته ۶۰ درصد اعتبارات عمرانی تامین و تخصیص داده شد که معادل ۱۴۸ میلیارد تومان است.

goodarziوی با بیان اینکه سهم گیلان سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است، افزود: در سال گذشته ۴۰ درصد کاهش اعتبارات عمرانی داشته‌ایم که سهم هر استان حدودا ۲.۷ میلیارد تومان می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به پایین بودن میزان سرانه ورزی البرز با ۳۰ سانتی‌متر و تهران با ۳۳ سانتی‌متر، گفت: تهران به عنوان پایتخت کشور از نظر سرانه ورزشی تفاوتی با سایر استان‌ها و شهرها ندارد.

گودرزی با بیان اینکه ۳۰۰ میلیارد تومان به ورزش روستایی کشور اختصاص یافت، تصریح کرد: سهم گیلان از این بودجه هشت تا ۹ میلیارد تومان است که می‌تواند پروژه‌های نیمه تمام و نیمه کاره در روستاها را به اتمام برساند.

وی با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته مانند مالزی برای توسعه امکانات سرمایه‌گذار جذب کردند، گفت: با فعال کردن بخش خصوصی می‌تواند سرانه ورزشی استان را ارتقا داد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به علاقمندی یک سرمایه‌گذار در گیلان برای ایجاد پیست اتومبیلرانی در رشت، خاطرنشان کرد: اتومبیرانی فرمول وان که ورزشی فانتزی است با توسعه همه جانبه ورزشی می‌تواند به اقتصاد استان کمک کند.

گودرزی با اشاره به اولویت‌های وزارت ورزش و جوانان، افزود: ورزش همگانی، تعلیم و تربیت در مداری، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و سرباز‌خانه‌ها و ورزش حرفه‌ای از بخش‌های مورد توجه است که البته ورزش حرفه‌ای با امکانات دولتی در هیچ کجای دنیا به غیر از کشورهای عربی انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه برای تیم‌داری به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، اظهار کرد: این اعتبار در توسعه ورزش هزینه شود بهتر است تا فضای ایجاد و با تخلیه انرژی تخریب شود، در حالی که این اعتبار می‌تواند بسیاری از مشکلات ورزش استان و کشور را حل کند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: دولت توان پرداخت این گونه پول‌ها را ندارد و باید از خیرین ورزشی در این زمینه استفاده کرد تا با حمایت از تیم‌های ورزشی به رشد ورزش کشور کمک کنند.

گودرزی افزود: یک ریال بابت تیم‌هایی که متعلق به دولت است از ابتدای کار تا به امروز پرداخت نکردند و با وجود همه معضلاتی که در سکوها و حمایت‌هایی که رسانه‌ها ایجاد شد بر این اصل معتقد بودم که باید تیم‌های ورزشی به بخش خصوصی منتقل شود.

به گزارش پایگاه خبری ورزش وجوانان گیلان در پایان این دیدار تفاهمنامه‌ای ورزشی بین استاندار گیلان و وزیر ورزش و جوانان امضا شد.

Share