در ماه آینده اتفاق می افتد

بازدید رییس منطقه ویژه اقتصادی اکتائو از منطقه آزاد انزلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا چهاردهمین اجلاس شورای بین المللی همکاری های تجاری اتاق های بازرگانی کشورهای منطقه دریای خزر در روزهای ۳و ۴ اردیبهشت ماه در آستاراخان روسیه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزارییس منطقه ویژه اقتصادی اکتائو قزاقستان در دیدار بارضا مسرور مدیر عامل این سازمان که درحاشیه چهاردهمین اجلاس بین المللی اتاقهای بازرگانی منطقه خزر در جمهوری آستاراخان روسیه برگزار شد،از مسیر تجاری پیشنهادی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی استقبال کرد

masolineastarakhanرضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در دیدار با مدیرمنطقه ویژه اقتصادی اکتائو قزاقستان با بیان اینکه کریدور تجاری چین-اکتائو- بندرانزلی باعث رونق مراودات تجاری دریای خزر با شرق آسیا می شود اظهار داشت: این کریدور مقرون به صرفه ترین مسیر تجاری برای تجار و بازرگانان کشورهای ایران، چین و قزاقستان است که می تواند در ترانزیت کالا میان کشورهای محدوده این کریدور نیز به ایفای نقش بپردازد.

وی اضافه کرد: مسیر پیشنهادی منطقه آزاد انزلی از نظر زمانی و هزینه ای بسیار کمتر از مسیر موجود که از طریق دریا و بنادر جنوبی ایران در جریان است، می باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به حجم بالای مبادلات تجاری چین و ایران، گفت: با عنایت به بررسی های کارشناسی صورت گرفته، در صورت عزم مدیران دو منطقه و توسعه همکاریها در راستای فعال سازی این کریدور، مسیر تجاری پیشنهادی با استقبال تجار و بازرگانان مواجه خواهد شد.

رییس منطقه ویژه اقتصادی بندراکتائو با استقبال از مسیر تجاری پیشنهادی افزود: هم اکنون این بندر دارای مراودات تجاری-ترانزیتی محدود ریلی با کشور چین می باشد که با فعال سازی مسیر تجاری چین، بندراکتائو و بندرانزلی زمینه رونق تجارت میان دو کشور و حوزه دریای خزر فراهم می شود.

وی با تقدیر از مدیرعامل منطقه آزاد انزلی درخصوص پیشنهاد ایجاد کریدور جدید، افزود: در ماه آینده به منظور بررسی راهکارهای توسعه همکاریها و فعال سازی کریدور جدید از منطقه آزاد انزلی بازدید و جلسات تخصصی برای عملیاتی نمودن این کریدور را برگزار می کنیم.

گفتنی است در این نشست علاوه بر رییس منطقه ویژه اقتصادی اکتائو، مدیران اقتصاد و صنعت اکتائو قزاقستان نیز حضور داشتند.

چهاردهمین اجلاس شورای بین المللی همکاری های تجاری اتاق های بازرگانی کشور های منطقه دریای خزر در روزهای ۳و ۴ اردیبهشت ماه در آستاراخان روسیه با حضور مدیران اقتصادی و اتاق های بازرگانی و هیات های تجاری کشور های منطقه خزر و با هدف توسعه همکاری کشورها حوزه خزر در زمینه گسترش مراودات و مبادلات تجاری – افزایش حجم صادرات غیر نفتی و معرفی ظرفیت های صنعتی کشورهای عضو برگزار شد.

Share