استاد ناصر مسعودی

این صداست که می‌ماند/موسیقی زبان زنده تمام مردم است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ناصر مسعودی با اشاره به سابقه فعالیت خود در موسیقی محلی گیلان و خوانندگی در این عرصه اظهار کرد: بنده ۶۵ سال در این رشته فعالیت کرده و برای مردم خوانندگی می‌کنم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  استاد ناصر مسعودی  با اشاره به سابقه فعالیت خود در موسیقی محلی گیلان و خوانندگی در این عرصه اظهار کرد: بنده ۶۵ سال در این رشته فعالیت کرده و برای مردم خوانندگی می‌کنم.

مسعودیوی درباره کسالت خود از دو سال پیش تاکنون تصریح کرد: دو سال پیش به دلیل عارضه قلبی دچار کسالت شدم و به توصیه پزشک معالج مدتی از فعالیت در عرصه خوانندگی فاصله گرفتم اما اکنون وضعیت بنده تا حدودی بهتر است.

این خواننده مطرح و قدیمی گیلان ادامه داد: می‌خواهم تا زنده هستم کار و فعالیت خود را انجام دهم زیرا اعتقاد دارم «این صداست که می‌ماند» یعنی اگر ۳۰ سال دیگر بنده نباشم صدایم ماندگار است.

وی با بیان اینکه حدود ۴۵۰ تا ۵۰۰ ترانه برای مردم خوانده‌ام، یادآور شد: تلاش کرده‌ام تا در کار موسیقی تنها خودم باشم و کار دیگری را به نام خودم انجام ندهم.

مسعودی موسیقی را زبان زنده تمام مردم دانست و خاطرنشان کرد: بنده عشق و علاقه وافری به گیلان دارم و ترانه‌های خود را به زبان گیلکی و سنتی خوانده‌ام و تا زمانی که قادر هستم، کار می‌کنم.

ناصر مسعودی خواننده مشهور گیلان و ایران زمین متولد سال ۱۳۱۴ محله صیقلان رشت است و از سن اوایل دبیرستان فعالیت موسیقی را آغاز کرد.

در سال ۱۳۳۶ که رادیو گیلان افتتاح شد ناصر مسعودی جزء نخستین خوانندگانی بود که در این رادیو برنامه اجرا کرد.

مسعودی تا سال ۱۳۳۸ کنسرت‌هایی با همکاری هنرمندان تئاتر و رادیو در مدارس و مراکز فرهنگی و هنری گیلان و دیگر نقاط اجرا کرد اما همین ترانه‌ها را از سال ۱۳۴۰ تا ۱۳۵۷ به نحو زیباتر در رادیو و تلویزیون خواند.

آهنگ‌های زیبا و محلی ناصر مسعودی برای مردم گیلان و ایران همواره خاطره‌انگیز و به یادماندنی است./فارس

Share