ایران قهرمان جام جهانی کشتی فرنگی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهدی علیاری فرنگی کار وزن ۹۸ کیلوگرم کشورمان برابر نیکیتا نیکوف از روسیه با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی رسید تا قهرمانی تیم ایران در سی و دومین دوره پیکارهای جام جهانی کشتی فرنگی را رقم بزند. علیاری که در همان ابتدا به نظر می رسید مقابل نیکیتا […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهدی علیاری فرنگی کار وزن ۹۸ کیلوگرم کشورمان برابر نیکیتا نیکوف از روسیه با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی رسید تا قهرمانی تیم ایران در سی و دومین دوره پیکارهای جام جهانی کشتی فرنگی را رقم بزند.

81165691-5698305علیاری که در همان ابتدا به نظر می رسید مقابل نیکیتا مل نیکوف دارند مدال طلای رقابت های جهانی ۲۰۱۳ بوداپست مجارستان کار مشکلی دارد در اواسط وقت نخست از ناحیه سر مجروح شد که مجبور شد با سر بانداژ شده مبارزه را ادامه دهد. در ادامه این مبارزه داوران به دلیل ضربات دست مل نیکوف یک اخطار به وی دادند که دو کشتی گیر نتوانستند امتیازی را در وقت نخست رد و بدل کنند.

اما در وقت دوم علیاری به دلیل کم کاری و دریافت اخطار در خاک قهرمان سال ۲۰۱۳ جهان قرار گرفت که نتوانست نیکوف روس کاری نتوانست از پیش ببرد. در ادامه حریف پرقدرت روسی که خسته به نظر می رسید دومین اخطار را گرفت و علیاری ترجیح داد در سرپا با وی سرشاخ شود.در ۵۰ ثانبه مانده به پایان کشتی علیاری به دلیل دریافت دومین اخطار در خاک حریف روسی قرار گرفت که دوباره نتوانست کاری از پیش ببرد.

در ثانیه های پایانی کشتی دو حریف در کنار تشک سرشاخ بودند که پای حریف به بیرون رفت و علیاری دومین امتیاز را گرفت که اعتراض مربیان روسی کار به جایی نبرد و علیاری با این پیروزی ایران را قهرمان جهان کرد.

فدراسیون کشتی ایران برای این رقابت ها در مجموع ۵۵ هزار دلار جایزه در نظر گرفته که به ترتیب به تیم های اول تا سوم ۳۰، ۱۵ و ۱۰ هزار دلار جایزه نقدی اهدا می شود.

پیکارهای جام جهانی کشتی فرنگی از سال ۱۹۸۰ آغاز شده و تاکنون طی ۳۱ دوره گذشته، ایران در سال های ۲۰۱۰ ایروان ارمنستان، ۲۰۱۱ مینسک بلاروس و ۲۰۱۲ سارانسک روسیه عنوان قهرمانی را کسب کرده و در سال های ۲۰۰۴ تفلیس گرجستان و ۲۰۱۳ تهران عنوان نایب قهرمانی را بدست آورده است.

تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در سال های ۲۰۰۵ تهران و ۲۰۰۸ سمباتهی مجارستان به مقام سوم رقابت های جام جهانی رسید./ایرنا

Share