رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت در کافه دیار خبرداد

ایجاد معاونت فرهنگی در شورای شهر رشت برای اولین بار در کشور

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت با بیان اینکه در حوزهٔ فرهنگ بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم افزود: متاسفانه مبحث فرهنگی‌‌ رها شده به همین دلیل برای اولین بار در شورای اسلامی شهرهای کشور یک معاونت فرهنگی در شورای اسلامی کلانشهر رشت ایجاد شده و حاج آقا رفعتی مسئولیت این معاونت را برعهده گرفته‌اند.

اجمالی/اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا jamshidi-caffe diyar (3)به اطلاع مخاطبان فرهیخته پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا می رساند بخش جدیدی در مجموعه دیارمیرزا تحت عنوان کافه دیار ایجاد شد که انشاا… هرهفته یکی از مدیران استانی و مسئولین شهری میهمان «کافه دیار» خواهند بود تا مهمترین دغدغه ی شما مخاطبان ” دیارمیرزا” به عنوان پربیننده ترین تارنمای استان گیلان با انها در میان گذاشته شود.
دومین میهمان «کافه دیار» دکتر رضا جمشیدی چناری رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت می باشد.به اطلاع مخاطبان گرامی  می رسانیم که مشروح این گفتگو روز شنبه منتشر خواهد شد.

رضا جمشیدی چناری رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت در گفتگو با تحریریه دیارمیرزا با اشاره به ارائه گزارش ۱۰۰ روزه شورای شهر به مردم اظهار داشت: رویکرد و مبانی اصلی شورا مطالبه‌گری مردم و شفافیت است و اعضای شورا شفافیت را به عنوان یک اصل پذیرفته‌اند.
وی در ادامه افزود: در چند ماه ابتدایی بالغ بر ۳۳ چالش اصلی شهر شناسایی شد. در سال ۹۳ فرصت پرداختن به رویا‌ها را نداریم و تصمیم گرفتیم به واقعیت‌ها بپردازیم.
متاسفانه رشت با کوچکترین بارندگی آب می‌گیرد و در شهر سیل جاری می‌شود و یا اینکه وضعیت آسفالت آن بسیار اسفناک است به همین دلیل رفع معضل رواناب سطحی و نهضت آسفالت در اولویت کاری است.

ایجاد معاونت فرهنگی در شورای اسلامی کلانشهر رشت
رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت با بیان اینکه در حوزهٔ فرهنگ بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم افزود: متاسفانه مبحث فرهنگی‌‌ رها شده به همین دلیل برای اولین بار در شورای اسلامی شهرهای کشور یک معاونت فرهنگی در شورای  اسلامی کلانشهر رشت ایجاد شده و حاج آقا رفعتی مسئولیت این معاونت را برعهده گرفته‌اند امیدوارم در حوزهٔ فرهنگ عملکرد شورا در حد حرف نباشد.
وی در ادامه اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی در جهان سرآمد است ولی نظام مدیریت شهری نیاز به اصلاحات جدی دارد و دلیل این آشفتگی نبود سیستم مدیریت یکپارچه شهری است. بالغ بر ۲۳ دستگاه اجرایی در حوزه‌های مختلف حوزه شهر تصمیم گیری می‌کنند و در حوزه‌های مختلف بودجه دارند ولی مشاهده می‌کنیم که تمام دستگاه‌هایjamshidi-caffe diyar دولتی و غیردولتی علی رغم داشتن بودجه فرهنگی عملکرد قابل قبولی در این زمینه ندارند.
جمشیدی با بیان اینکه نباید منویات مقام معظم رهبری در حد کاغذ بماند و فقط در نطق‌ها استفاده شود خاطرنشان کرد: مجموعه دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی هرگز بر سر یک میز ننشسته‌اند و یک سیاست واحد فرهنگی را پی ریزی نکرده‌اند و نیاز به یک سیستم واحد فرهنگی بیش از پیش حس می‌شود.
وی در ادامه افزود: در بودجه ۹۳ طرح جامع و تفضیلی تبلیغات محیطی مطرح شده و تاکید داریم جناب شهردار سریع‌تر این طرح را اجرایی کنند.
نشست دستگاه‌های نظارتی و شورای شهر دوستانه بود
رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت با بیان اینکه نشست شورای شهر با دستگاه‌های نظارتی کاملا دوستانه بوده است گفت: بنده در جلسه حضور داشتم اما تذکری حس نکردم و جناب مسرور بازرس کل گیلان با متانت و بردباری اعلام داشتند که شورا حق دارد درچارچوب قانون از شهردار سوال کند و سازمان های نظارتی نیز وظیفه ی نظارت بر عملکرد شورا و شهردار را دارند.هچنین تاکید جناب مسرور و شورا هم بر این است که ارامش در شهر حکمفرما شود.

Share