ایرج ندیمی

این میزان افزایش قیمت سوخت دور از ذهن نبود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ایرج ندیمی با اشاره به افزایش قیمت بنزین و اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت:با توجه تاخیر یک ساله در اجرای مرحله دوم هدفمندی قیمت جدید سوخت دور از ذهن نبود و بنده پیش بینی چنین افزایش قیمتی را داشتم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست خبری مجمع نمایندگان گیلان با اصحاب رسانه عصر امروز در سالن اجتماعات دیوان محاسبات گیلان با حضور آقایان حسن تامینی، ایرج ندیمی، ناصر عاشوری، حمیدرضاخصوصی ثانی،، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، محمدمهدی رهبری املشی و محمود شکری برگزار گردید.
nadimi11در ابتدای این جلسه ایرج ندیمی با اشاره به افزایش قیمت بنزین و اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: قانون هدفمندی یارانه‌ها در مجلس هشتم به تصویب رسید اما در بودجه سال ۹۳ دو تغییر جزئی پیدا کرد. به این ترتیب که درآمد خانوار‌ها و همچنین بخش اظهارات کذب توسط مردم به همراه سهم بیمه هاسلامت و بیکاری به ان افزوده شد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه افزود: زمان تصویب قانون ارز مرجع به قیمت ۱۲۲۶ تومان بود اما امروز قیمت ارز مرجع به ۲۶۵۰ تومان رسیده است. طبق قانون هدفمندی قرار بوداست که در سال پنجم اجرا قیمت سوخت به ۹۰ درصد فوب خلیج فارس برسد. با توجه  تاخیر یک ساله در اجرای مرحله دوم هدفمندی قیمت جدید سوخت دور از ذهن نبود و بنده پیش بینی چنین افزایش قیمتی را داشتم.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل با اشاره به اینکه شجاعت دولت قبل را به دلیل اجرای فاز اول و دولت یازدهم را با توجه به اجرای فاز دوم تحسین می‌کنم افزود: دولت یازدهم درخصوص اجرای قانون هدفمندی اشتباهاتی داشت و سهم تولید را پرداخت نکرد. درحالیکه دولت ۲۸ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرده بود می‌بینیم که با استقراض از بانک مرکزی و کاهش بودجه عمرانی ۴۶ هزار میلیارد تومان پول توزیع کرد و هرکدام از این اشتباهات تبعاتی برای اقتصاد ایران داشت.
عضو کمیسیون تلفیق با بیان اینکه ثبت نام ۷۳ میلیون نفر برای دریافت یارانه علل مختلفی می‌تواند داشته باشد خاطرنشان کرد: قانون می‌گوید باید نسبت به درامد خانوار به ان‌ها یارانه پرداخت کرد و در هیچ کجای قانونن یامده که پول بصورت مساوی بین همه تقسیم شود همچنین قانون می‌گوید که سهم پرداختی بصورت نقدی و یا غیرنقدی باشد و بر طبق قانون دولت باید افرادی را که نیاز به یارانه ندارند اما ثبت نام کرده‌اند جریمه کند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: اساس پرداخت یارانه خدمات جبرانی بوده است .
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبارکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

Share