انصاری: امیدواریم شاهد تغییر رویکرد رسانه‌های منتسب به نیروهای مسلح باشیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه “با عنایت به سخنان آقای فیروزآبادی، امیدواریم شاهد تغییر اساسی در رویکرد رسانه‌های منتسب به نیروهای مسلح باشیم”، ابراز امیدواری کرد که این فرصت‌ها سرآغاز یک رفتار اخلاق‌مدارانه در عرصه رسانه‌ای کشور باشد. حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه “با عنایت به سخنان آقای فیروزآبادی، امیدواریم شاهد تغییر اساسی در رویکرد رسانه‌های منتسب به نیروهای مسلح باشیم”، ابراز امیدواری کرد که این فرصت‌ها سرآغاز یک رفتار اخلاق‌مدارانه در عرصه رسانه‌ای کشور باشد.

ansariحجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران به اظهارات اخیر سرلشکر فیروزآبادی رئیس ستادکل نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: از این اقدام و اعلام بجا و قاطع سرلشکر فیروزآبادی تشکر می‌کنیم. ایشان یک مساله مهم و ضروری را ابلاغ کردند که نیاز امروز فضای رسانه‌ای کشور است.

وی افزود: مقام معظم رهبری همواره بر مساله حفظ اخلاق و شرع و قانون در فضای رسانه‌ای با حمایت کلی از دولت تاکید داشتند؛ آن هم دولتی که با حماسه سیاسی مردم روی کار آمد و رئیس آن، شخصیتی فرهیخته و انقلابی با سوابقی درخشان است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تاکید کرد: با انتخاب آقای دکتر روحانی نشاط و امیدی در سراسر کشور و در عرصه جهانی بین حامیان انقلاب اسلامی بوجود آمد و دولت نیز تلاش می‌کند با همه ظرفیت و دشواری‌هایی که برای اداره کشور وجود دارد وسط میدان برای حل مشکل رکود، تورم، گرانی و توسعه اشتغال، ایجاد انضباط مالی در دستگاه دولتی جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی برای رفع بیکاری و تعامل سازنده با دنیا و همچنین حل مساله هسته‌ای و انجام مذاکرات عزتمندانه و قدرتمندانه با کشورهای ۱+۵ برآید.

انصاری با بیان اینکه “اکنون دولت به خواست و اراده مردم برای رفع مشکلات وارد عرصه شده است و شرط انصاف، عقل و منافع ملی اقتضا می‌کند که از دولت حمایت شود”، افزود: اگر نقدی هم وجود دارد، رسانه‌ها نقد سازنده و مشفقانه را مطرح کنند و از تخریب، تهمت، بداخلاقی سیاسی و دروغ‌پرداری به جد پرهیز کنند. این دستورات در دین آمده و در قوانین کشور همچون قوانین مطبوعات نیز قید شده است.

وی با تاکید بر اینکه “رسانه‌های منتسب به نیروهای مسلح برای رعایت این موضوع اولویت بیشتری دارند و سزاوارتر هستند”، گفت: این نیروها تحت امر فرماندهی کل قوا هستند و طبیعی است که فرماندهی کل قوا تدبیری در این امور دارند و مشخصاً از سوی جانشینشان در ستادکل نیروهای مسلح یعنی رئیس ستادکل ابلاغ می‌شود و باید به آن تمکین کنند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در همین راستا تاکید کرد: انضباط درون تشکیلاتی، اخلاق اسلامی و رعایت منافع ملی اقتضا می‌کند که این دستورات رعایت شود.

انصاری ابراز امیدواری کرد که با اظهارات سرلشکر فیروزآبادی و دستوراتی که مستند به فرمایشات رهبری داده است، شاهد تغییر اساسی رویکرد در رسانه‌های عمومی کشور بویژه رسانه‌های منتسب به نیروهای مسلح باشیم که به گفته وی، انتظار دولت هم همین است.

وی در پایان اظهار کرد: دولت بدون حمایت همگانی و همه نهادها و نیروهای مسلح نمی‌تواند در اهداف بزرگ موفق باشد. ما این حرف‌ها را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم سرآغاز یک رفتار اخلاق‌مدارانه در عرصه رسانه‌ای کشور باشد./ایسنا

Share