با حضور وزیر آموزش و پرورش

افتتاح نخستین پژوهش‌سرای دانش آموزی در رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پژوهش سرای دانش آموزی، مرکزی است که به منظور گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش در بین دانش آموزان و هدایت استعدادها و رشد خلاقیت های آنان با فراهم نمودن امکانات و تجهیزات لازم تأسیس شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در دیدار با وزیر آموزش و پروش با اشاره بیان اینکه فرهنگ دغدغه مقام معظم رهبری و علما است، اظهار کرد: تحقق شعار سال اولویت امسال آموزش و پرورش باشد.

آیت الله قربانیوی با بیان اینکه تربیت اسلامی باید سرلوحه فعالیت‌های آموزش و پرورش باشد، افزود: باید تلاش کنیم تا در حوزه فرهنگی سبک زندگی اسلامی را در مدارس ترویج کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری، گفت: برای به وجود آوردن نسلی پرورش یافته با تعالیم الهی و تعلیمات مورد نیاز جامعه از علوم متداول و هرچه را که جامعه نیازمند آن است بایدبرنامه‌درسی محکم و متقن داشت.

آیت‌الله قربانی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید باور دینی و علوم لازم را متناسب با نیاز جامعه تعلیم دهد، تصریح کرد: باید دین را با معیارهای اسلامی هدایت کنید و محتوای کتاب‌های درسی باید خوب باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری، تصریح کرد:  در جامعه باید انسان‌هایی مانند مرحوم مطهری داشته باشیم.

وی تأکید کرد: امروز ضرروی است جامعه ما بار دیگر به انسان‌هایی که قدرت فهم، تبیین و پاسخگویی را داشته باشند مراجعه کند و این مهم به تنهایی از آموزش و پرورش امکان پذیر نیست و حوزویان باید در این زمینه ورود کنند.

 آیت‌الله قربانی در این دیدار کتاب «رساله تربیت اسلامی» از تألیفات خودشان را به وزیر آموزش و پرورش هدیه دادند.

علی اصغر فانی در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان، اظهار کرد: آموزش و پرورش برای تحقق شعار سال تلاش می‌کند.

faniوی با بیان اینکه بهره‌گیری از نظرات علما و نخبگان در اصلاح روش‌های آموزشی ضروری است، افزود: باید تلاش کنیم تا سند تحول نظام آموزشی کشور به خوبی اجرایی شود.

وزیر آموزش وپروش با تأکید بر اینکه سند تحول نظام آموزشی کشور یک سند مفید و بالادستی است، گفت: خود را مکلف می‌دانیم که سند تحول نظام آموزشی کشور را که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است را اجرایی کنیم.

فانی با بیان اینکه برای رسیدن به موفقیت نیازمند نقشه راه هستیم، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش تربیت و پرورش آینده‌سازان کشور را برعهده دارد.

وی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در توسعه پایدار کشور، تأکید کرد: آموزش و پرورش زمینه‌ساز توسعه‌یافتگی کشور است و باید با حساسیت بیشتری در این حوزه تلاش کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سوابق علمی و مدیریتی خویش، اظهار کرد: در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی تلاش می‌کنیم تا دغدغه‌های فرهنگی علما در حوزه فرهنگ و در عرصه آموزش و پرورش را پیگیری کنیم.

وزیر آموزش و پرورش پژوهش‌سرای دانش آموزی رشت را افتتاح کرد

پژوهش سرای دانش آموزی، مرکزی است که به منظور گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش در بین دانش آموزان و هدایت استعدادها و رشد خلاقیت های آنان با فراهم نمودن امکانات و تجهیزات لازم تأسیس شده است.

fanijpgایجاد شرایط و امکاناتی که رشد و پرورش خلاقیت ها و ارتقای دانایی و توانایی دانش آموزان را به تناسب استعدادها و علایق آنان فراهم کند‌، یکی از اهداف اساسی آموزش و پرورش است و  تحقق این هدف با توجه به تنوع علایق و تفاوت تـوانمندی های دانــش آمـوزان و نـیز کـثرت جـمعیت دانش آموزی کشور‌، مستلزم دسترسی به ظرفیت های مناسبی از امکانات و منابع است.

بدین جهت، برنامه ریزان، مدیران و مجریان برنامه‌های آموزش و پرورش در تعامل با دانش آموزان با نیازهایی از آنان مواجه می‌شوند که امکانات موجود قادر به تأمین آن ها نیست، لذا ایجاد زمینه هایی علاوه بر شرایط موجود برای افراد علاقه مند و مستعدی که با روحیه تحقیق و پژوهش در تعمیق و توسیع آموخته های خود اهتمام دارند‌، امری ضروری به نظر می‌رسد‌.

تأسیس پژوهش سراهای دانش آموزی به عنوان یکی از راهکارها، برای تأمین هدف فوق در نظر گرفته شده است./تسنیم

Share