اظهارات عجیب آقای وزیر درباره مسأله‌ای که آبروی فوتبال را برد‌

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در حالی که نماینده کمپانی آل‌اشپورت در ایران به تنهایی آبرو‌ی فوتبال ایران را پیش از آغاز جام‌جهانی برده و مشخص شده که اعتراضات ‌به پیراهن تیم ملی، نتیجه جوسازی نبوده، وزیر ورزش و جوانان، ساعتی پیش در حاشیه نشست هیأت دولت، همچنان با حمایت عجیب از آل‌اشپورت‌، اختلافات […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در حالی که نماینده کمپانی آل‌اشپورت در ایران به تنهایی آبرو‌ی فوتبال ایران را پیش از آغاز جام‌جهانی برده و مشخص شده که اعتراضات ‌به پیراهن تیم ملی، نتیجه جوسازی نبوده، وزیر ورزش و جوانان، ساعتی پیش در حاشیه نشست هیأت دولت، همچنان با حمایت عجیب از آل‌اشپورت‌، اختلافات پدید آمده را به کارلوس‌ کی‌روش ربط داد.

goodarzizz شاید بدگمان‌ترین هوادار تیم ملی می‌پنداشتند، ‌پس از جام‌جهانی و ‌خوردن ‌گل‌های بسیاری برابر آرژانتین و مسی، ‌تیم ملی کشورمان دیگر نتواند سرش را در آسیا بلند کند و با بیم و امید به رقابت‌های جام‌جهانی می‌نگریستند؛ اما حتی ‌بدبین‌ترین آدم‌ها هم گمان نمی‌کردند که تیم ملی ایران پیش از جام‌جهانی و به دلیل کیفیت لباس‌هایش مضحکه خاص و عام شده و به یک جوک جهانی بدل شود!

آل‌اشپورت کمپانی که در زمان حضور سردار عزیز محمدی در سازمان لیگ، پایش به فوتبال ایران باز شد، بعد از حضور جنجال‌سازش با توپ‌های معروفش در لیگ، یکباره این شانس را پیدا کرد که با تأمین پیراهن‌های تیم ملی، نخستین حضورش را در جام‌جهانی تجربه کند؛ هرچند انتخاب این کمپانی به عنوان اسپانسر پیراهن تیم ملی اعتراضاتی را در پی داشت و خیلی‌ها بر این باور بودند که برندهای معتبرتری توانایی این را داشتند که پیراهن تیم ملی در برزیل را تأمین کنند، با حمایت عجیب و غریب فدراسیون فوتبال آن‌ها حضورشان در جام‌جهانی را تضمین شده می‌دیدند.

حتی وقتی در یکی، دو هفته اخیر، تشت رسوایی آن‌ها از بام افتاد و ‌مشخص شد که طرح پیراهن تیم ملی، متعلق به این کمپانی نیست و از یک سایت آنلاین فروش طرح خریداری ‌و بعد هم مشخص شد که کیفیت البسه واقعا پایین است، این کمپانی همچنان حمایت‌های عجیب خود از سوی مسئولان را از دست نداد.

اوج این ماجرا شب گذشته بود که مسئولان آلمانی آل‌اشپورت به اردو‌ تیم ملی در اتریش رفتند و در کمال ناباوری دیدند که البسه‌ای با آرم آل‌اشپورت ـ که تولیدی این کمپانی نیست ـ بر تن اعضای تیم ملی ایران خود‌نمایی می‌کند. آنان در مصاحبه‌ با بی‌بی‌سی اعلام کردند که لباس‌های بازیکنان تیم ملی تقلبی است.

به این ترتیب مشخص شد، با اینکه کی‌روش و آل‌اشپورت اختلاف قدیمی بر سر ‌قرارداد با هم داشتند، اعتراضات بازیکنان تیم ملی پس از اردو‌ آفریقای جنوبی به کیفیت پایین این البسه دروغین و در راستای حمایت از سرمربی تیم ملی یا آنچه آل‌اشپورت آن را «خودشیرینی» خوانده، نبود و این البسه واقعا نامرغوب است و بعید نیست از یکی از خیابان‌های تهران خریداری شده باشد.

در حالی که از شب گذشته اهالی فوتبال ایران از این ماجرا در بهت و حیرت‌اند، وزیر ورزش و جوانان ـ که کارلوس کی‌روش او را مهم‌ترین حامی خود در ایران دانسته ‌بود ـ امروز در حاشیه نشست‌ هیأت دولت حرف‌های عجیبی زد.

گودرزی امروز به خبرنگاران گفت: «اساسا در این زمینه اشکالی وجود نداشته است؛ اما یک اختلاف بین سرمربی برای دریافتی از اسپانسر وجود داشته، چون بر اساس عرف سرمربی توقع داشت مبلغی به ایشان پرداخت شود که اسپانسر از آن خودداری کرد؛ بنابراین، لباس‌ها کیفیتشان تأیید شده است، چون از برند معتبری در اروپاست که مورد تأیید بسیاری از تیم‌هاست‌».

گودرزی پیشتر‌ها نیز در جریان اردو‌ تیم ملی در تهران به این مسأله اشاره کرده بود که بسیاری از رسانه‌ها آن را ‌حمایت نکردن گودرزی از سرمربی تیم ملی دانستند؛ اما موضوع این روز‌ها، موضوع سرمربی تیم ملی نیست، بلکه آبروی فوتبال ایران است که با سخنان عجیب و عملکردهای خنده‌دار در حال رفتن است و کسی هم به آن توجه نمی‌کند. /تابناک

در حالی که تنها موضوع یوزپلنگ تقلبی پیراهن تیم ملی، می‌توانست واحد‌های حقوقی فدراسیون یا وزارت ورزش را بر آن دارد تا از این کمپانی غرامت بگیرند، این روز‌ها می‌بینیم، به ‌رغم اعتراف کمپانی تولید کننده این البسه به بی‌کیفیت بودن آن‌ها باز هم مسئولان ورزشی کشور ‌همه‌جانبه از آن‌ها ‌حمایت می‌کنند و به جای شماتت آن‌ها، سرمربی تیم ملی را مقصر جلوه می‌دهند.

Share