از همسر شهید «عبدالله صمدی» تجلیل شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همسر شهید «عبدالله صمدی» شهید شاخص امسال بسیج کارگری گیلان با حضور خوش‌چهره نماینده مردم تهران در مجلس هفتم تجلیل شد. همسر شهید صمدی با اشاره به خاطراتی از دوران زندگی با این شهید بزرگوار اظهار کرد: در تمام فعالیت‌های قبل از انقلاب با هم بودیم. وی با بیان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همسر شهید «عبدالله صمدی» شهید شاخص امسال بسیج کارگری گیلان با حضور خوش‌چهره نماینده مردم تهران در مجلس هفتم تجلیل شد.

13930124000053_PhotoAهمسر شهید صمدی با اشاره به خاطراتی از دوران زندگی با این شهید بزرگوار اظهار کرد: در تمام فعالیت‌های قبل از انقلاب با هم بودیم.

وی با بیان اینکه صمدی انسانی آسمانی بود، افزود: وقتی موضوع رفتن به جبهه را با بنده مطرح کرد فهمیدم که دیگر فرا خوانده شده است.

این همسر شهید ادامه داد: از او خواستم تا همراهش باشم اما وظیفه تربیت فرزندان را به من سپرد و خود راهی شد.

وی با بیان اینکه از این بزرگوار هفت فرزند به یادگار مانده است، گفت: در آن زمان فرزند بزرگم کلاس اول راهنمایی و کوچک‌ترین فرزندم شیرخواره بود.

همسر شهید صمدی همچنان که بغض سنگینی راه گلویش را بسته بود افزود: پس از رفتن صمدی به جبهه دنیا برای من مانند اسباب‌بازی بی‌ارزش شده بود.

وی با بیان اینکه تمام حواس خود را پای بزرگ کردن فرزندانم گذاشتم، تصریح کرد: نمی‌خواستم فردا شرمنده حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب شوم.

این همسر شهید با بیان اینکه برای بازگشت دوباره همسرم نماز می‌خواندم گفت: پس از ۲۹ روز یک‌بار به مرخصی آمد و یک شب ماند و لحظه وداع بسیار سخت بود.

وی ادامه داد: تنهایی خود و نگاه‌های نگران همسرم نسبت به من و فرزندانم هرگز فراموش شدنی نیست.

همسر شهید صمدی با لحنی بسیار حزن‌آلود اضافه کرد: زمانی که خبر شهادت را برای من آوردند اصلاً گریه نکردم انگار تحمل زیادی خدا در من به وجود آورده بود.

وی چشمان اشک‌آلودش را زیر چادرش پنهان کرد و افزود: تمام اطرافیان فکر می‌کردند من متوجه نشده‌ام که همسرم شهید شده است اما نمی‌دانستند که نمی‌خواهم دل دوستان را با گریه‌ام ناراحت و دشمنان را شاد کنم.

همسر شهید صمدی در ادامه گفت: برای صمدی گل خریدم و وقتی بر سر پیکرش حاضر شدم پاهایش را نوازش کردم و به او گفتم حالا از من راضی هستی.

وی با بیان اینکه قبل از رفتن به جبهه بسیار سخت‌گیری کردم تا از تصمیم خود منصرف شود، تصریح کرد: صمدی همواره می‌گفت بگذار بروم دیگر نمی‌توانم بمانم باید بروم.

همسر شهید صمدی با اشاره به سال‌های تنهایی خود، خاطرنشان کرد: تمام این سال‌ها را به تنهایی سرکرده و حالا که به سن پیری رسیده‌ام امیدوارم در آن دنیا با صمدی محشور شوم.

این همسر و مادر شهید به عنوان زن سرپرست خانوار نمونه که با تلاش و همت بدون وقفه و شبانه‌روزی هفت فرزند را به تنهایی تربیت و تحویل جامعه داده است تجلیل شد.

هر هفت فرزند این مادر مقاوم تحصیلات عالیه دارند و دو فرزند وی نیز پزشک هستند.

شهید عبدالله صمدی متولد ۱۳۲۹ بود که در فروردین ۱۳۶۴ به جبهه حق علیه باطل اعزام شد و در ۲۹ اردیبهشت سال ۶۴ در سقز کردستان به شهادت رسید.

شهید صمدی که در درگیری با کومله‌های دمکرات به مقام رفیع شهادت رسید از فعالان و ایثارگران عرصه صنعت و تولید بود./فارس

Share