جلسه شورای شهر فومن

از افشاگری عضو شورا علیه شهردار سابق تاجدل برسر کرایه تاکسی!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه شورای شهر فومن عصر روز چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت در سالن اجتماعات شهرداری فومن با دو موضوع افزایش نرخ تاکسی های شهری و تاکسی بیسیم ۱۳۳ و جلسه نیروهای اخراجی شهرداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از بهجت نیوز, اولین جلسه عمومی شورای شهر فومن در سال ۹۳ با حضور خبرنگاران در محل ساختمان شهرداری فومن و البته با حواشی زیاد برگزار شد .

Shoraa-fouman-2عصر روز چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت به دعوت شورای اسلامی شهر فومن به اولین جلسه شورای اسلامی شهر فومن رفتیم که این جلسه دارای دو بخش بود که هر بخش آن دارای نکات و ابهامات فراوانی بود اول آنکه در خصوص افزایش نرخ تاکسی ها و تاکسی ۱۳۳ که باید گفت طبق نظر دولت تدبیر و امید افزایش هرگونه قیمت پذیرفته نیست حالیه مشاهده شده است در چند روز گذشته برخی از رانندگان گرامی نرخ های بیش از مصوب کنونی گرفته اند مثلا اکنون نرخ تاکسی در خیابان امام ۳۰۰ تومان می باشد ولی برخی از رانندگان زحمتکش ۵۰۰ تومان نیز دریافت می کنند و همچنین تاکسی ۱۳۳ که اکنون نرخ مصوب آن ۱۵۰۰ تومان می باشد قیمت های تا دو برابر را نیز دریافت نموده است اما باید گفت که مشکل اصلی شهر فومن نرخ نیست بلکه گاراژهایی است که داخل شهر کار می کنند و در وسط شهر گاراژ وجود دارد در حالی که معمولا گاراژ باید خارج از شهر قرار گیرد و مردم باید با تاکسی به گاراژ هدایت شوند که گله اکثر رانندگان تاکسی همین است که چرا باید مثلا در چهارراه معلم گاراژ وجود داشته باشد این گاراژ باید به پایانه انتقال پیدا کند همچنین گاراژ دیگری نیز در خیابان شهدا و جنب مدرسه شهید تیغ نورد وجود دارد که آن نیز باید به خارج شهر منتقل گردد که قبلا این دو گاراژ و گاراژهای خط گشت و … نیز بیرون شهر مسافر سوار می کردند ولی اکنون این خودروها در داخل شهر مسافر سوار می کنند که همه این ها مستلزم این است که شورای ترافیک و فرماندار محترم این اقدام را انجام دهند و تصمیم بگیرند که امیدواریم این مشکل چندین ساله شهر فومن با تصمیم فرماندار و رییس شورای ترافیک شهرستان فومن صورت پذیرد. بخش دوم جلسه شورا در مورد اخراجی های شهرداری بود که جای سوال از شهردار است که شما چطور از بین این همه افراد به این ۱۰ نفر رسیدید ضمنا یکی از اعضای شورای شهر به ما گفت آقای عباسقلی زاده در ابتدای کار می گفت نمیخواهم کسی را اخراج کنم بلکه از نیروهای فعلی استفاده می کنم و همه را بکار میگیرم برخی دیگر از اخراجی ها می گفتند این نوعی غرض ورزی بود و جلسه ای چهار نفره برگزار گردیده است و ما را اخراج نموده اند در این بین افرادی بودند که سابقه طولانی در شهرداری دارند یکی از افرادی که اخراج شده بود ۱۲ سال بود که در شهرداری کار می کرد … !

جلسه شورای شهر فومن عصر روز چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت در سالن اجتماعات شهرداری فومن با دو موضوع افزایش نرخ تاکسی های شهری و تاکسی بیسیم ۱۳۳ و جلسه نیروهای اخراجی شهرداری برگزار شد.

Shoraa-fouman-1شاهین علیزاده شاد فومنی با اشاره به روز شوراها گفت: نگرش حضرت امام این بود که مردم را در همه عرصه ها مشارکت دهند و همچنین اسلام نیز بدین موضوع تاکید دارد و سوره ای هم در قران در این خصوص وجود دارد.

رییس شورای شهر فومن افزود: نرخ کرایه های تاکسی و تاکسی بیسیم ۱۳۳ دستور جلسه است و همچنین نیروهای تعدیل شده شهرداری نیز نامه ای را به شورای اسلامی ارایه نموده اند و درخواست جلسه داشته اند که در قسمت دوم به آن می پردازیم ؛ ابتدا نیز از نماینده سازمان حمل و نقل همگانی می خواهیم نظر خود را در خصوص نرخ تاکسی اعلام دارند.

جعفر جعفرزاده در ادامه با اشاره به قوانین حمل و نقل گفت: تعیین میزان کرایه های درون شهری با مصوبه شورای شهر و تایید فرمانداری است.

قائم مقام سازمان حمل و نقل همگانی شهرداری فومن گفت: در رایزنی که با رانندگان تاکسی سطح شهر انجام داده ایم و بر اساس نرخ تورم در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد.

وی افزود: نرخ هایی که از سوی شرکت تعاونی تاکسی داران به سازمان پیشنهاد شده است شیب تندی دارد مثلا نرخ خیابان امام تا ترمینال ۵۰۰ تومان ، تا سه راه سند ۷۰۰ تومان و تا گل افزان ۸۰۰ تومان از سوی شرکت تعاونی ارایه گردیده است.

جعفرزاده گفت: پیشنهاد ما داخل شهر ۲۵ درصد و بیرون شهر ۲۰ درصد افزایش قیمت است مثلا تا ترمینال ۳۷۵ تومان پیشنهاد می شود.

وی گفت: با توجه به مرحله دوم هدفمندی یارانه ها و سیاست دولت تدبیر و امید اینگونه است که هیچگونه افزایش قیمتی صورت نپذیرد و اگر بخواهیم نرخ بالایی ارایه نماییم قطعا از سوی فرمانداری تایید نمی گردد.

علیزاده رییس شورا در ادامه گفت: بر اساس وظیفه قانونی که بر عهده شورا نهاده شده است شورا نرخ خود را مصوب می نماید و به فرمانداری ارایه می نماید.

Shoraa-fouman-3بهرام زهری رییس تعاونی تاکسی داران در ادامه گفت: نرخی که ما اعلام داشته ایم بر اساس تورمی است که وجود دارد و هزینه های جانبی که یک تاکسی دارد به مانند بنزین ، گاز ، روغن ، لاستیک و … که افزایش یافته است.

زهری افزود: اعضای شورای شهر باید فکری به حال این ۲۹۰ نفر رانندگان تاکسی بنماید و ما حداقل قیمت را در نظر گرفته ایم باید گفت از بدو شروع شورای شهر جدید ماشین های خط گشت دو گاراژ فئید داخل شهر مسافر سوار می کنند و این اختلال در کار تاکسی است.

شاهین علیزاده در جواب زهری گفت: چون تاکسی برون شهری کار می کند و به بیرون شهر مسافرکشی می کند رانندگان برون شهری نیز این کار را می کنند.

بهرام زهری نیز گفت: شورا قانون خود را اجرا کند و اگر تاکسی بیرون خط کار کرد شما تاکسی را توقیف کنید.

شاهین علیزاده گفت: برخی از رانندگان تاکسی کرایه ۵۰۰ تومانی از مردم دریافت کرده اند به چه اجازه ای این کار صورت گرفته است ؛ چطور شرکت تعاونی به رانندگان تاکسی برگه مرخصی می دهد مرخصی بر عهده سازمان حمل و نقل است.

در ادامه هریک از اعضای شورا به دیدگاه خود در خصوص نرخ تاکسی پرداختند.

سید نورالدین نعمتی: افزایش قیمت ۳۳ درصدی خوب است و افزایش قیمت مثلا از ۳۰۰ به ۴۰۰ تومان قیمت معقولی است.

زهرا نظری: نرخ تهران و هزینه و درآمد تهران را نباید با شهر فومن مقایسه کرد و باید با شهرهای همجوار مقایسه کرد و باید سازمان حمل و نقل همگانی از شهرهای شفت و صومعه سرا که همجوار شهر فومن هستند استعلام نماید.

2211-2سیدسینا میری نرگسی: با شهرهای مجاور تماس گرفته شده و در جلسه بعدی شورا قیمت تعیین گردد.

مختار ابراهیمی: ما سازمانی داریم با عنوان حمل و نقل که بحث ساماندهی به مسایل حمل و نقل شهری را می پردازد و باید دوستان وقت بیشتری را صرف این موضوع کنند و سازمان باید وقت بیشتری به این موضوع بگذارد و مطالعات فراوانی نماید و باید سازمان مورد نظر به مشکلات تاکسی داران بپردازد و از ریاست شورا خواستارم تا جلسه ای برگزار نماید تا خیلی سریع و کوتاه ترین زمان صرفاً به حل مشکلات حمل و نقل شهری ، تاکسی داران و گاراژهای فومن پرداخته شود.

علیرضا علیدوست: امروز بحثی شد که باید فکر ریشه ای بکنیم و این که به یکدیگر تعهد بدهیم کار پسندیده ای نیست زیرا قانونگذار در این خصوص قانون گذارده است و سازمان حمل و نقل باید به مسایل تاکسی هایی که بیرون شهر کار می کنند و همچنین خودروهایی که داخل شهر مسافرکشی می کنند اقدام نماید.

علی ولیزاده: باید تحقیقات بیشتری در این خصوص انجام گیرد و باید هردو طرف قضیه را نگریست و سپس در این خصوص تصمیم گیری کرد، در کمیسیون نظارت شهرستان فومن نیز صحبت هایی در خصوص افزایش نرخ آژانس ها صورت گرفت که مورد تایید کمیسیون نظارت قرار نگرفت.

در ادامه حسین زاده نماینده تاکسی بیسیم ۱۳۳ نیز خواستار افزایش نرخ بود و گفت: با توجه به افزایش قیمت سوخت و هزینه های جانبی ما خواستار افزایش قیمت تا دو برابر هستیم و باید نیز حریم درون شهری و برون شهری مشخص شود.

جعفر جعفرزاده : سازمان حمل و نقل قیمت ۱۸۰۰ تومان را در نظر گرفته است.

سیدسینا میری نرگسی: از رانندگان محترم خواستاریم آن چیزی که مصوب و تایید می گردد همان نرخ را از مسافران دریافت کنند زیرا مشاهده شده بیش از نرخ مصوب برخی از رانندگان پول دریافت می کنند.

در پایان اعضای شورا تصمیم گرفتند تا جلسه نرخ گذاری را به روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت موکول کنند.

در قسمت دوم جلسه شورای اسلامی شهر فومن به موضوع نیروهای تعدیلی شهرداری پرداختند.

Shoraa-fouman-4شاهین علیزاده رییس شورا با اشاره به نامه ای که با امضا ۱۰ نفر از نیروهای تعدیل شده به دفتر شورا ارایه شده بود گفت: شورا هیچ گونه مصوبه ای در خصوص اخراج افراد نداشته است و این سئوال باید از شهردار محترم سوال شود و شورای شهر نیز بر اساس نامه ای که به امضا ۱۰ نفر رسیده این جلسه را برگزار نموده است.

اعضای شورا نیز هرکدام پس از شنیدن افراد اخراج شده شهرداری به گفتن نظرات خود پرداختند:

زهرا نظری: ای کاش آقای شهردار امروز در جلسه بودند تا پاسخگو بودند و باید عرض کنم که تعدیل نیرو هیچ گونه ارتباطی به شورا نداشته است اما به شخصه از این موضوع که افرادی که اخراج شوند و با نان شان بازی شود مخالف هستم؛ وی افزود: امروز شما تاوان کسانی را پس می دهید که در گذشته در این مجموعه بوده اند…! باید به آقای شهردار گغت یعنی همین ۱۰ نفر اضافه بودند و شهرداری با همین ۱۰نفر مشکل داشت و این ۱۰ نفر دردی از درد شهرداری را دوا نمی کرد و باید گفت چرا این ها چون برخی ها از افراد سابقه زیادی دارند و برخی به بیش از ۱۰ سال می رسد …!

سیدسینا میری نرگسی: اگر آقای شهردار امروز بودند بهتر می توانستیم جمع بندی کنیم ؛ ماده ۷۴ قانون صراحت دارد که عزل و نصب کارکنان شهرداری بر عهده شهردار است ولی قول می دهیم که شورا پیگیری خواهد نمود.

مختار ابراهیمی: شهرداری که همکار شما است با هیچ کس زاویه و یا شناختی ندارد و عمل مغرضانه ای نبوده است و اگر بی عدالتی بوده است در جلسه شورا بحث و بررسی خواهیم کرد و احیانا اگر بی عدالتی رخ داده و مقوله شایسته سالاری رعایت نگردیده است در نشستی اعضای شورا با شهردار پیگیری خواهد کرد و راهکار لازم را خواهد داد.

علیرضا علیدوست: بنده اعلام می دارم که شورا هیچگونه تصمیمی در خصوص تعدیل نیرو نداشته و من با اصل کار مشکل دارم که چه کسی به شما ابلاغ نموده است که شما اخراج هستید زیرا شما نیروی شرکتی هستید و پیمانکار دارید هرچند که من با نحوه برگزاری مناقصه هم مشکل دارم ضمنا باید بگویم که ما باید از ۱۳۵ نفر باید به ۹۰ نفر برسیم.

2211-1سیدنورالدین نعمتی: امروز شهرداری می تواند مثل سابق و به مانند آقای روحی نیرو بگیرد اما با کدام منبع درآمدی می تواند مدیریت کند و حقوق بپردازد؟!! این ایراد بر شورای گذشته و شهردار گذشته است که اینگونه نیرو گرفته اند و امروز به اینجا ختم شده است و مردم شهر هم همیشه نسبت به این موضوع دغدغه داشتند و معترض بودند در گذشته شهردار وقت زمین می فروخت و حقوق پرسنل را پرداخت می کرد.حتی پیشنهاد به ما هم شد که هر عضو شورا میتوانند تعدادی کارمند وارد شهرداری کنند اما ما این مسئله را قبول نکردیم ! طرح موضوع عدالت هم برای زمانی که شما(منظور افرادی اخراجی) قصد داشتید وارد این کار شوید باید مطرح میشد که متاسفانه نشد .

علی ولیزاده: افراد شورا از روز اول که بر مسند نشستند سیاست آن ها این بود که کسی را اخراج نکنند و این روش اخراج هم درست نبود بلکه باید از اول به شرکت اطلاع می دادند که شهرداری چه مقدار نیرو نیاز دارد یعنی یک کار حجمی صورت می گرفت ، شورا نیز به این مسئله وارد نشده است که چه کسی را بیرون کنند.

شاهین علیزاده: شهرداری فومن یک چارت سازمانی دارد که تعیین کننده نیروی لازم را باید داشته باشد اینکه بی عدالتی شده و حق افراد ضایع گردیده است ما نیز به عنوان شورا بررسی خواهیم کرد و اگر ظلمی صورت گرفته است پیگیری خواهیم کرد.

شایان ذکر است افراد حاضر در جلسه صحبت شان این بود که چطور آقای شهردار که سه ماه است بر مسند نشسته است ما ۱۰ نفر را بیرون نموده است ، اگر ملاک شهردار خانواده های دو یا سه نفره شاغل در شهرداری است افراد دیگری جز این ۱۰ نفر در شهرداری مشغول هستند!!

یکی از افراد می گفت : من که برادر و خواهر شاغل در شهرداری ندارم چرا من را اخراج کرده اند ؛ من دو ماه دیگر عروسی دارم حال باید چه کنم.

فرد دیگری که سابقه اش از همه بیشتر بود می گفت من ۱۲ سال است در شهرداری فومن و در بخش های مختلف مشغول هستم و به یک باره به من گفتند که شما اخراج هستی ؛ من بچه کلاس چهارم دارم مستاجر بوده و کلی هم قسط بانک دارم که هر ماه باید پرداخت نمایم از این پس چطور باید زندگی کنم!!

فرد دیگری می گفت من سال های سال است در واحد بازیافت و زباله مشغول به کار هستم کارگری بیش نبودم حال من را اخراج کرده اند من جای کسی را تنگ نکرده بودم.

فرد دیگری که خود را راننده ماشین سنگین معرفی کرد گفت من از واحدی که اخراج شده ام اکنون دیگر راننده ای نیست که جای من را پر کند من متعجبم که من را چرا اخراج نموده اند.

یکی از افراد مدعی بود هر کس که پسوند سیدآبادی دارد شما اخراج کرده اید!

Share