رئیس مجمع نمایندگان گیلان در کافه دیار مطرح كرد

گفتند طبق ماده ۲۱ خصوصی ثانی مسلمان نیست

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا خصوصی گفت: ۲۰ رو قبل از انتخابات نامهٔ ردصلاحیت بنده آمد و در انجا گفته شد که شما طبق ماده ۲۱ صلاحیت شرکت در انتخابات را ندارید و ماده ۲۱ یعنی اینکه فرد مسلمان نیست.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سومین میهمان بخش «کافه دیار» پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کسی نیست جز مهندس حمیدرضا خصوصی ثانی نماینده مردم شریف شهرستان صومعه سرا در نهمین دورهٔ مجلس شورای اسلامی و رئیس فعلی مجمع نمایندگان استان گیلان.
حمیدرضا خصوصی ثانی متولد سال ۱۳۳۹ در شهرستان صومعه سرا و دارای مدرک کار‌شناسی ارشد مهندسی سازه از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان است. او به دو زبان انگلیسی و عربی مسلط بوده و سابقه چندین سال تدریس در آموزشکده شهید چمران رشت را داراست. مدیرکلی عمران و شهرسازی منطقه آزاد انزلی از دیگر سوابق کاری ایشان محسوب می‌شود.
حمیدرضا خصوصی ثانی در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با ۳۹هزار و۱۳۴ رای و مجموع ۴۵/۲۸ درصد آراء، توانست پس از چهار دوره ناکامی برای ورود به مجلس وارد بهارستان شود. هم اکنون ایشان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس است و امضای وی  تا کنون در زیر ۳۴ طرح و لایحه به چشم می‌خورد.
مشروح سخنان مهندس خصوصی ثانی در «کافه دیار» به شرح ذیل می باشد

khososi-cafe-diyar38حمیدرضا خصوصی ثانی در ابتدای گفتگو با بیان اینکه بسیار خوشحالم در جمع فرزندان فرهیختهٔ دیارمیرزا هستم خاطرنشان کرد: حضور در مجموعه‌ای که مزین به نام میرزای بزرگ جنگل است مایهٔ مباهات بنده می‌باشد و بسیار خوشحالم که در جمع شما خوبان هستم. جا دارد که بگویم بنده در دوران جوانی به دلیل شباهت‌های ظاهری در شهر صومعه سرا به میرزای دوم معروف بودم.

در ادامهٔ گفتگو نماینده مردم صومعه سرا به خاطره‌ای از دوران جوانی خود اشاره کرد و گفت: میرزا کوچک زمانی که سر از تنش جدا می‌شود و به شهادت می‌رسد یک چشمش نیمه باز و چشم دیگرش بسته بوده است. در حالیکه پس از مرگ هر دو چشم انسان باید بسته یا باز باشد. این موضوع سالهای سال برای من جای سوال بود تا اینکه شبی در بالای کوه‌ها بر مظلومیت میرزا گریستم و در همانجا خوابی دیدم و حکمت آن چشمان را متوجه شدم. اینکه یک چشم میرزا بسته است یعنی اینکه فارغ بال از عالم رفته است اما ان چشمی که نیمه بازاست، گواه نگرانی میرزا برای فرزندانش در آینده است و اینکه آن‌ها چه خواهند کرد.

پرداخت یارانه به ۷۵ میلیون نفر عدالت نبود

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان طرح هدفمندی یارانه‌ها را ریشه در دولت آقای هاشمی دانست و بیان کرد: در دولت قبل طرح هدفمندی به اجرا در امد. در ایران اکثریت مردم در یک وضع اقتصادی قرار نداشتند و باید شرایطی ایجاد می‌شد که وضعیت معیشت مردم با توجه به درآمدهای نفتی بهبود یابد و عدالت اقتصادی برقرار گردد. بالاخره استارت کار توسط دولت قبل زده شد و قرار شد سود حاصل از حذف یارانه حامل‌های انرژی به صنعت و تولید و بخش دیگر نیز به مردم اختصاص یابد. قبل از ایجاد تورم و گرانی افسار گسیخته پرداخت پول نقدی برای مردم محروم خوب بود و گرفتن آن برای ثروتمندان نیز اهمیت چندانی نداشت اما در ‌‌نهایت دیدیم که به ۷۵ میلیون نفر یارانه پرداخت می‌شود و این عدالت نبود.و دولت قبل عملکرد خوبی در پرداخت یارانه به بخش صنعت و تولید  نداشت.

ثبت نام بیش از ۷۳ میلیون نفر دارای پیام منفی بود
وی در ادامه اظهار داشت: پرداخت یارانه نقدی مورد طبع دولت یازدهم نبوده و دولت تدبیر و امید در یک عمل انجام شده قرار گرفت. کما اینکه آقای روحانی در یک سخنرانی گفتند دولت تا چه زمانی باید به مردم پول پرداخت کند.
خصوص ثانی به چگونگی اجرای فاز دوم یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: برای فاز دوم روان‌شناسی و برنامه ریزی مناسب شکل نگرفت و ثبت نام بیش از ۷۳ میلیون نفر دارای یک پیام منفی بود که باید به ان توجه لازم صورت پذیرد. اگر حداقل نیمی از مردم که توان مالی مناسب برخوردار بودند از دریافت یارانه انصراف می‌دادند دولت می‌توانست گام‌های موثری بردارد اما نوع ورود دولت به فاز دوم درست نبود همین امر به دولت یازدهم ضربه زدو اگر دولت یارانه را قطع کند مطمئنا ضربه خواهد خورد. در هر صورت با وجود انصراف اندک مردم دولت تدبیر و امید توانست در بخش سلامت اقدامات قابل تحسینی انجام دهد.

پرداخت تسهیلات بانکی مستلزم ایجاد شغل است

khososi-cafe-diyarعضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ایران حدود ۱۰۰ سال است که در دام اقتصاد نفتی قرار گرفته است اظهار داشت: تاکنون نتوانسته‌ایم درخصوص اخذ مالیات‌ها به درستی عمل کنیم و در این زمینه حتی از کشور جمهوری آذربایجان هم عقب تریم. ساختار بودجه نویسی به قبل از انقلاب بر می‌گردد و کاملا قدیمی است.
وی خاطرنشان کرد: فشارهای بین المللی، وابستگی بودجه به نفت و عدم قانون مالیات نظام مند به همراه عدم برنامه ریزی درست دولت مردان مشکل اقتصاد کشور است.
خصوصی ثانی امار شفاف و دقیق را لازمهٔ موفقیت در اقتصاد دانست و افزود: تا زمانی که نتوانیم به یک امار دقیق و شفاف از مردم دست پیدا کنیم نمی‌توانیم موفق عمل کنیم و شفافیت نیز باید از بانک‌ها اغاز شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تسهیلات بانکی را مستلزم ایجاد شغل دانست و بیان کرد: در همه جای دنیا نسهیلات بانکی مستلزم ایجاد شغل است اما در ایران بعضا کارخانه‌ها وام میلیاردی آن هم بدون وثیقه گرفته‌اند و زمان پرداخت اقساط که می‌شود خواستار تعویق در پرداخت هستند. در همین رشت خودمان وام ۵۰ میلیارد تومانی بدون دریافت وثیقه پرداخت شد. دولت شجاعت داشته باشد و بگوید که چقدر وام پرداخت شده و چه تعداد شغل ایجاد شده است. معوقات بانکی موجب ورشکستی برخی بانک‌ها شده است و همین امر باعث شده بانک‌ها به دلال بازی و واسطه‌گری روی اورند و به مردم، دولت و نظام ضربه وارد کنند.
ارتباط ویژه‌ای بین ویژه خواران با برخی آقایان وجود دارد

نماینده مردم صومعه سرا خاطرنشان کرد: متاسفانه ارتباط ویژه‌ای بین ویژه خواران با برخی آقایان وجود دارد و دولت و قوه قضائیه باید بصورت شفاف این موضوع را بررسی و اعلام کنند. زمانی در این کشور می‌گفتند سرمایه دار زالوصفت است اما امروزه آن کسانی که ریالی پول نداشته‌اند تیلیاردر شده‌اند.

حمیدرضا خصوصی ثانی از بانک‌ها به عنوان یکی از عوامل رونق اقتصادی نام برد و افزود: رهبری بر فرهنگ و اقتصاد تاکید دارند و عزم ملی و مدیریت جهادی نیز در بین مردم وجود دارد و باید اقتصاد مقاومتی جدی گرفته شود.
اصفهانی‌ها با نفوذی که داشتند امتیاز بسیاری برای خود کسب کردند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به بازدید نمایندگان مجلس از استان اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: به استاندار اصفهان گفتم شما اصفهانی‌ها زمانی با توجه به نفوذی که در دولت و مجلس داشتید هرچه امتیاز بود برای خودتان برداشتید و به اصفهان بردید و ده‌ها کارخانه ساختید اما امروزه به وبای زیست محیطی گرفتار شده‌اید.
وی در ادامه افزود: اگر کارخانجات موجود در گیلان ترمیم می‌شد رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در گیلان را به دنبال می‌داشت. اگر فشردگی کارخانجات در اصفهان نبود و در سایر استان‌های کشور پخش می‌شد هرگز ان‌ها دچار چنین مشکلاتی نبودند.
بیکار‌ترین و کم برخوردار‌ترین استان در کشور هستیم

رئیس مجمع نمایندگان گیلان درخصوص اینکه گفته می‌شود بر اساس آمار‌ها گیلان دومین استان از لحاظ تعداد بیکار در کشور است اظهار داشت: اگر دقیق‌تر برسی شود می‌بینیم که گیلان بیکار‌ترین و کم برخوردار‌ترین استان کشور است. فقر اجتماعی موجب انحراف می‌شود و اگر در مبحث طلاق علت‌ها را بررسی کنیم عمدتا درصد اثرگذاری معیشتی عامل مهمتری است.

پالایش قانون باید سرلوحه امور باشد

khososi -cafe )این مسئول بحث قانون نظام صنفی را عمده‌ترین موضوع مورد بحث در کمیسیون اقتصادی مجلس دانست و افزود: در خصوص مالیات مستقیم و غیرمستقیم نیز قرار است اصلاحاتی صورت پذیرد. متاسفانه قوانین زائد و دست و پا گیر در کشور زیاد است و پالایش قانون باید سرلوحه امور باشد و در جلسات متعددی که با اتاق بازرگانی و سایر بخش‌ها برگزار شده تعدادی از این قوانین زائد مشخص گردیده است.
حمیدرضا خصوصی ثانی اظهار داشت: قرار شده است بنده به عنوان رئیس مجمع نمایندگان گیلان با استاندار جلسه‌ای داشته باشم و مانند سایر استان‌ها افراد سرمایه گذار برای ورود به استان دعوت کنیم. اما باید بدانیم که تا وقتیکه بستر سرمایه گذاری در استان مشکل فراهم نباشد موفق نخواهیم شد.

وی اقتصاد مقاومتی را به معنای تعادل دانست و گفت: باید برای سرمایه گذار فرصت بستر امن برای سرمایه گذاری ایجاد شود. بنابراین باید برخی قانون‌ها اصلاح شود.

نماینده مردم صومعه سرا به کشور چین اشاره کرد و گفت: در این کشور ابتدا بستر لازم برای یک سرمایه گذار ایجاد می‌شود و دولت ماشین آلات و وام در اختیار او قرار می‌دهد اما تعیین قیمت در اختیار دولت است. اما درایران ما مشاهده می‌کنیم افراد با رانت وام‌های کلان می‌گیرند در حالیکه باید به تولید می‌رسیدند هنوز ساختمان کارخانه را نساخته اندو درخواست وام جدید می‌دهند.
وی در ادامه افزود: در استان گیلان باید کارخانجاتی احداث شوند که چندین هزار نفر شغل ایجاد کنند و یا اینکه باید همانند آلمان ایجاد مشاغل خانگی اولویت داشته باشد.

دولت تا زمانی که جناحی عمل کند موفق نخواهد شد

khososi-diyar-cafe (1)رئیس مجمع نمایندگان گیلان از تشکیل کمیسیون ویژه‌ای برای بررسی مشکلات خبر داد و گفت: با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری و بحث اقتصاد مقاومتی و روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و برنامه‌هایی که دولت دارد روزنهٔ امیدی وجود دارد و امیدوارم وضع اقتصادی بهتر شود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: نوسانات بازار ارز و سکه یعنی اینکه جامعه نگران است و امروز هدفمندی یارانه‌ها نگرانی بوجود آورده است.
هرکسی که ادعای اصلاح اقتصاد را دارد اما نتواند موفق عمل کند باید مورد بازخواست قرار گیرد. عوامل سقوط اقتصادی کشور و مفاسد اقتصادی باید مورد بازخواست قرار گیرند و به سزای عمل خود برسند. متاسفانه عده‌ای علاقه‌مند به اصلاح ساختار نیستند و تاز مانی که اصلاحات لازم به نحو احسن صورت نگیرد روی خوش در اقتصاد کشور نخواهیم دید
نماینده مردم صومعه سرا با بیان اینکه دولت تا زمانی که جناحی عمل کند موفق نخواهد شد اظهار داشت: هر چند که دولت اعتدال است اما در مدیریت میانی اعتدال رعایت نشده و برخی هنوز معتقدند که باید در بازار آشفته زندگی کنند. اهل نفاق دوست دارند وضعیت بهتر نشود. این کشور جنگ ۸ ساله را با مدیریت امام راحل پشت سر گذاشت و در مقابل تحریم‌ها نیز در حد توان ایستادگی کرد. امروزه ایران با ۶ قدرت جهان بر سر یک میز می‌نشیند و مذاکره می‌کند و باید بدانیم که اگر نتوانستیم اقتصاد را درست کنیم یعنی اینکه با خود مشکل داریم.

خصوصی ثانی به واردات بی‌رویه اشاره کرد و گفت: باید جلوی واردات بی‌رویه گرفته شود و از تولید داخل حمایت‌های لازم صورت گیرد. چرا باید از برنج هندی از سبد کالا استفاده شود؟! دولت باید کمر همت را ببندد و به اقتصاد مقاومتی که‌‌ همان حمایت از تولید داخل است توجه کند و همه باید به بخش خصوصی احترام بگذاریم.

در زندگی باید مرارت کشید و همواره امیدوار بود
نماینده مردم صومعه سرا به چهار دوره ناکامی خود در ورود به مجلس اشاره کرد و گفت: در زندگی درس آموخته کسی هستم که ۲۵ سال خانه نشین می‌شود اما از هدف خود دست نمی‌کشد. درس اموختهٔ امامی هستم که ۱۵ سال تبعید می‌شود اما چون هدفش خدمت به مردم است ایستادگی می‌کند و می‌گوید سربازان من در گهواره‌ها هستند. برای رسیدن به کوه باید مرارت کشید از بزرگان اموخته‌ایم که باید برای رسیدن به هدف بزرگ تلاش کرد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: اولین بار زمانی که دانشجوی مهندسی عمران بودم وارد انتخابات شدم و با فاصلهٔ کمی از حضور در مجلس بازماندم اما هیچکاه ان را برای خود شکست تلقی نکردم. معمولا انسان‌ها در این مسیر شکسته می‌شوند اما من همواره ایستادم و سالهای سال در دانشگاه‌ها مدارس پای منبر و محافل مذهبی مقاوت را به جوانان آموزش دادم و به ان‌ها می‌گفتم که امید داشته باشند و بدانند خواستن توانستن است. موتور محرکهٔ توسعهٔ کشور جوانان هستند. ان‌ها هستند که اهل تلاش‌اند. و من از فردای شکست در انتخابات در محافل حضور پیدا می‌کردم گرچه خانوادهٔ من و برادرم با اینکه اهل انقلاب و علم بود به جرم حمایت از من ضربه خورد.

خاندان من علاوه بر باسواد بودن، مذهبی هم هستند
نماینده مردم صومعه سرا به خانواده خود اشاره کرد و گفت: در خاندان خصوصی از پزشک گرفته تا مهندس وجود دارد و همه دارای تحصیلات آکادمیک هستند اما در عین علم محور بودن، همه اهل مذهب و جهاد هستند و شاخص‌های مدیریتی را دارا هستند

گفتند طبق ماده ۲۱ خصوصی ثانی مسلمان نیست
khososi-diyar-cafeخصوصی ثانی به انتخابات نهمین دورهٔ مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: ۲۰ رو قبل از انتخابات نامهٔ ردصلاحیت بنده آمد و در انجا گفته شد که شما طبق ماده ۲۱ صلاحیت شرکت در انتخابات را ندارید و ماده ۲۱ یعنی اینکه فرد مسلمان نیست. در حالیکه من در تمام هیئت‌های مذهبی شرکت می‌کردم و ذاکر اهل بیت هستم. خاندان بنده به دست رضاخان به شهادت رسیدند و این ردصلاحیت برای همهٔ مردم جای تاسف بود. ۲۰ روز کار من این بود که بین تهران و قم رفت و آمد کنم و با عنایت ویژهٔ بزرگان نظام تائید شدم و گفتند ایشان مسلمان است.
وی در ادامه اظهار داشت: برخی از مخالفین و رقبای انتخاباتی دست به چنین اقداماتی زندند و من پولی هم نداشتم که برای خرید رای خرج کنم و دارایی‌ام یک خودرو است که انهم نتیجه ۳۰ سال تدریس در دانشگاه است. در حال با ارادهٔ خداوند و کمک مردم خلعت نوکری مردم بر تنم انداخته شد

با ورود بنده به مجلس در صومعه سرا وحدت شکل گرفت
حمیدرضا خصوصی ثانی با بیان اینکه در صومعه سرا قریب به ۳۳ سال بین مسئولین مختلف اعم از فرماندار، امام جمعه و مسئولین شهری اختلاف وجود داشت افزود: با ورود بنده به مجلس شورای اسلامی وحدت در گوشه گوشهٔ شهر حاکم شده است و امروز صومعه سرا برخلاف ۳۳ سال گذشته شهری ارام و مهیا برای خدمت به مردم است.
در ابتدا علاقه‌مند به تغییر مدیران نبودم
نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با اشاره به اینکه در ابتدا علاقه‌مند به تغییر مدیران نبوده است خاطرنشان کرد: در اولین روز شورای اداری شهرستان اعلام کردم که با هیچ کس خصومتی ندارم اما هیچ کس نباید تخلف کند. متاسفانه در ادارات تخلف بسیاری صورت می‌گرفت و این موضوع زمینه‌ای شد برای تغیر مدیران.
وی در ادامه افزود: در این مدت اگر مدیری با مدرک فوق دیپلم تغییر کرده است مطمئنا جایگزین او کسی با مدرک کار‌شناسی ارشد و دکترا بوده است. مسئولین قبلی به دلیل سیاسی بازی و رفتار جناحی و داشتن رابطه با کاندیدای رقیب کار انجام نمی‌دانند. اما با تغییر ۶۰ مدیر در صومعه سرا آن هم در اوج بحران اقتصادی کشور خوشبختانه موفق شدیم گام‌های موثری برداریم و تاکنون کارهای خوبی انجام شده است.
در ایام انتخابات به مردم قول دادم که با ۲۰ نفر از خاندان تحصیل کردهٔ خود به شما خدمت خواهم کرد
khososi-diyar-cafe (1)حمیدرضا خصوصی ثانی به سابقهٔ خانوادگی خود اشاره کرد و افزود: خاندان خصوصی ثانی همواره در جبهه نظام و انقلاب حضور داشته‌اند و در زمانی که کشور با بحران مواجه بود در صحنه حضور داشته‌اند. اما باید بگویم که در بین این ۶۰ نفرتن‌ها سه نفر از اقوام من هستند. برادری دارم متخصص طب اورژانس با بیش از ۲۰ سال سابقهٔ کار. به توصیهٔ مدیرکل وقت دانشگاه علوم پزشکی استان ضمن فعالیت در اورژانس بیمارستان پورسینای رشت به عنوان مسئول بیمارستان صومعه سرا برای او ابلاغیه امد. براساس امارهای رسمی و بعد از ۳۴ سال ما شاهد این هستیم که انتقال بیمار از صومعه سرا به رشت با کاهش ۵۰ درصدی روبه رو بوده است. و امروزه بیشتر جراحی‌ها در بیمارستان صومعه سرا انجام می‌شود و برای ساخت اورژانس بیمارستان صومعه سرا اعتبار میلیاردی تخصیص داده شده است و مدیریت از هم پاشیدهٔ بیمارستان تبدیل به یک مدیریت منسجم شده است.
رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان در ادامه بیان کرد: امروز ایشان در بین مردم از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است و اگر درصد بالایی از مردم صومعه سرا در قدرانی و تشکر از وی صحبت نکردند بنده حاضر هستم استعفا دهم.
نماینده مردم صومعه سرا در ادامه به برادرزادهٔ خود اشاره کرد و افزود: برادرزادهٔ بنده با مدرک کار‌شناسی ارشد برق قدرت و تجربهٔ ۱۵ سال مدرسی با حکم مسئول وقت دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در دانشگاه میرزاکوچک صومعه سرا که سال‌ها محل یکه تازی عده‌ای بوده است مشغول به کار شد و مدیریت انجا را سر و سامان داد.
حمیدرضا خصوصی ثانی به مدیریت آموزش و پرورش صومعه سرا اشاره کرد و بیان داشت: داماد بنده با سابقهٔ کاری ۲۸ ساله و به عنوان خانواده شهید و محبوب فرهنگیان آن منطقه با مدرک کار‌شناسی ارشد رئیس اموزش و پرورش صومعه سرا شده است.
آیا به جرم اینکه بنده نماینده مردم شده‌ام باید آن‌ها از یک پست مدیریتی در یک شهرستان باز بمانند؟ آیا به این علت که آقای علی لاریجانی رئیس مجلس شده است نمی‌بایست سایر برادران او به جایی برسند؟! آیا اگر دکتر نجفی به استانداری گیلان رسیده است خواهرزادهٔ متخصص او جناب مسرور نباید هیچ پستی بگیرد؟! خداوند به موسی (ع) فرموده که‌ای موسی تو برادرت هارون را وزیرخود قرار بده!
فرزندم قبل از دوران نمایندگی من مدرس دانشگاه آزاد بوده آیا این خصوصی سازی است؟
همسر من ۱۵ سال مدیر هنرستان دخترانه در صومعه سراست برای او حکم ریاست اموزش و پرورش امد اما قبول نکرد آیا او بعد از وکالت من به این جایگاه رسیده است؟

نماینده مردم صومعه سرا در ادامه اظهار داشت: قبل از انتخابات من به مردم قول دادم که با ۲۰ نفر از خاندان تحصیل کردهٔ خود که همگی دلسوز انقلاب هستند به شما خدمت خواهم کرد. برخی پولهایی می‌گیرند و دست به شانتاژ خبری می‌زنند اما بنده تاکنون باپول بیت المال یک ناهار هم با مسولان شهرستان نخور ده‌ام درحالیکه درگذشته فاکتورسازی‌های ۴۰ میلیونی صورت می‌گرفت. در صومعه سرا بنده به هیچکس باج نخواهم داد. از سرمایه گذار حمایت می‌کنم اما به کسی باج نمی‌دهم.

تحولات صورت گرفته در صومعه سرا در دوره نمایندگی
cafe-diyar-khososiحمیدرضا خصوصی ثانی در ارتباط با تحولات صورت گرفته در صومعه سرا اظهار داشت: از زمانی که خلعت نوکری مردم برتنم انداخته شد در چند بخش کارهایی صورت گرفت. کارهای کلی و اساسی در تهران انجام شد و رد بحث قانون گذاری کارهای خوبی صورت گرفت اما از انجایی که عرف جامعه انتظار دارد نماینده در کارهای اجرایی نیز ورود کند به همراه سایر نمایندگان استان گیلان درخصوص مباحث مهمی چون آزادراه، راه اهن گیلان، چای، کشاورزی صورت پذیرفت.

نماینده مردم صومعه سرا در خصوص مسائل آموزشی این شهرستان گفت: در دوره نمایندگی من بیش از ۲ هزار دانشجو اضافه شدند و برای بیش از ۲۰ رشته اخذ مجوز صورت گرفته است. و هوشمند سازی مدارس در یک منطقه از صومعه سرا بطور کامل اجرا شده است.

خصوصی ثانی به فعالیت‌های عمرانی صورت گرفته اشاره کرد و گفت: با نظر شورای تامین و با بهره گیری معادن رودخانه‌ای و گرفتن قیر از دولت و ماشین الات سنگین از بنیاد مسکن موفق شدیم با اخذ مجوز ۴۰ کیلومتری، ۴۵ کیلومتری، ۸۸ کیلومتری بسیاری از مناطق را راهسازی و آسفالت و آسترکشی کنیم و این درحالی صورت گرفته که به دلیل بی‌مبالاتی مسئولین مرتبط قبلی و درحالیکه در نهضت آسفالت سهم گیلان ۷۴ درصد بوده صومعه سرا ۲۳ درصد بهره گرفته بود. و در این راه نیز با مرارت‌های زیادی رو به رو شدیم اما هیچگاه چراغ نهضت آسفالت خاموش نشد.

نماینده مردم صومعه سرا در ادامه افزود: دیگر فعالیت‌های عمرانی می‌توان به مصوبه پل غیرهمسطح خاکیان، اخذ اعتبار برای بازار جمعه، چهاربانده کردن کیله بر به ماسال، بازگشایی راه‌های روستایی اشاره کرد.

این مسئول فرسودگی شبکهٔ برق را از مشکلات روستائیان دانست و گفت: علی رغم بافت فرسوده و دزدی کابل توسط عده‌ای، ۶۰ ترانس برای تقویت برق روستایی و ۵۰۰ تیربرق برای رفع این معضل اختصاص داده شده است.

خصوصی ثانی با اشاره به اینکه در طول ۳۳ سال گذشته با توجه به اعتبارات زیادی که اختصاص داده شد، دو سوم روستاهای صومعه سرا گازکشی شده بودندو در زمان نمایندگی بنده از۵۰ روستای باقیمانده گازکشی ۱۰ روستا به اتمام رسیده، ۲۰ روستا در حال انجام و ده روستای دیگر درحال انجام مطالعات و اخذ پیمانکار است.
در بخش کشاورزی با اخذ اعتبار بی‌سابقهٔ ۱۲ میلیارد تومانی توانسته‌ایم بسیاری از مرعداری‌ها و دامداری‌ها را سر و سامان دهیم و اشغال روستایی را بهبود ببخشیم بطوریکه امروزه برای کشت ودروی محصولات کشاوزی ماشین الات از دیگر استان‌ها وارد صومعه سرا نمی‌شوند. در خصوص اصلاح نباتات، تسطیح اراضی موفق شده‌ایم بهترین امار را داشته باشیم.

نماینده مردم صومعه سرا در ادامه افزود: آبرسانی به ۱۸۰ روستا در دستور کار است و به زودی با افتتاح مخزن ۱۵ هزار متر مکعبی آب شرب باغبانان و هزار روستا را جشن می‌گیریم.
نماینده مردم صومعه سرا به حضور خود در جمع مردم روستایی اشاره کرد و گفت: هر هفته در جمع مردم و دهیار‌ها حضور پیدا می‌کنم و تا پاسی از شب برای پیگیری مشکلات در روستا هستم و در روزهای جمعه نیز در دفتر خودم از آغازین ساعات صبح تا پایان شب در حدود ۳۰۰ نامه را رسیدگی و امضا می‌کنم و دراین خصوص و در سطح ایران صومعه سرا یکی از اولین هاست.

گفتم بنر‌ها را جمع کنید
نماینده مردم صومعه سرا در خصوص نصب بنرهای تبریک در سطح شهر گفت: از نظر من یکی دو بنر کافی بود و به آنهایی که زورم می‌رسید گفتم تا بنر‌ها را جمع کنند. و برخی این کار را انجام دادند اما تعدادی دیگر نیز هنوز نصب شده است.

مدیریت گیلان را مثبت ارزیابی می‌کنم
cafe-khososiرئیس مجمع نمایندگان گیلان با مثبت ارزیابی کردن مجموعه مدیریت در استان گیلان گفت: هنوز نمره دادن به مدیران زود است وان‌ها به زمان بیشتری نیاز دارند. خوشبختانه استاندار پرتلاشی داریم. با صلابت اما نرم است. او را می‌پسندم. آقای نجفی در حالیکه داس تندروی در استان وجود داشت معتدل رفتار کردند و شاید برخی فشار‌ها هم بر روی ایشان باشد اما شخص دلسوزی هستند و ما نمایندگان هم به ایشان کمک خواهیم کرد.

به گزارش دیارمیرزا خصوصی ثانی مسئلهٔ اقتصادی، صنعت گردشگری، حمایت از کشاورزی را از جمله موضوعات مهم دانست و بر پیگیری تکمیل آزادراه و راه اهن گیلان تاکید کرد و اظهار امیدواری نمود با هماهنگی لازم بین استاندار و مجمع نمایندگان گیلان اتحاد قبلی حفظ شود.

خبرنگار:سینا هوشمند

Share