احمدی‌نژاد درگذشت استاد لطفی را تسلیت گفت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمود احمدی‌نژاد با صدور پیامی درگذشت محمدرضا لطفی هنرمند کشورمان را تسلیت گفت. متن پیام به این شرح است: «بسم‌الله الرحمن الرحیم انالله‌واناالیه‌راجعون خبر درگذشت استاد محمدرضا لطفی پس از یک دوره نقاهت کوتاه و البته سخت موجب تاثر فراوان شد. او هنرمند متعهد و استاد مسلم موسیقی بود […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمود احمدی‌نژاد با صدور پیامی درگذشت محمدرضا لطفی هنرمند کشورمان را تسلیت گفت.
متن پیام به این شرح است:

ahmadi-tasl«بسم‌الله الرحمن الرحیم

انالله‌واناالیه‌راجعون

خبر درگذشت استاد محمدرضا لطفی پس از یک دوره نقاهت کوتاه و البته سخت موجب تاثر فراوان شد.

او هنرمند متعهد و استاد مسلم موسیقی بود که روحی حق طلب و بلند و آزاده داشت، او با شناخت نظام سلطه و سازوکار آن و با دریافت عمیق مسئولیت‌های سنگین آزادی ‌خواهان و عدالت‌طلبان در عصر حاضر، روح پربار خود را در راه اعتلای هنر انسان‌ساز و آگاهی بخش صرف نمود و متاسفانه در گمنامی به دیار باقی رحلت کرد.

تواضع ستودنی و ترنم گرم نواهای او در سرودهای انقلابی و تجلیل از آزادگی و عزت انسان و عظمت و بزرگی ایران زمین برای همیشه در خاطره ملت بزرگ ایران خواهد ماند و اندیشه والای او در هنر آرمانی خط راهنمای جوانان بالنده این سرزمین خواهد بود.

این جانب ضمن عرض تسلیت فقدان این هنرمند برجسته به جامعه هنری کشور و خانواده محترم ایشان از خداوند منان برای آن مرحوم غفران الهی و برای بازماندگان صبر و اجر و برای هنرمندان کشور عشق و شورآفرینی بیشتر مسئلت دارم.»

ملت ایران در سوگ خاطرات عاشقانه خود نشسته‌اند
14-1-13-152552img_1504حسین علیزاده، موسیقیدان و آهنگساز درگذشت استاد محمدرضا لطفی را به مردم ایران تسلیت گفت.

این نوازنده و آهنگساز در یادداشت خود آورده است:

«آن نغمه سرا از تو چرا جدا شد»

محمدرضا لطفی از ما جدا شد …

ملت ایران، امروز در سوگ خاطرات و زندگی عاشقانه‌شان نشسته‌اند، تا جاودانه نغمه‌هایش را بر لب داشته باشند.

یاد و خاطره محمدرضا لطفی جاودان

پورناظری، ارجمند و معتمدی هم درگذشت لطفی را تسلیت گفتند

اهالی موسیقی و مدیران فرهنگی دولت یازدهم پس از دگذشت این چهره ماندگار حوزه موسیقی ایران به مناسبت درگذشت او پیام‌هایی را صادر کرده اند.

پیروز ارجمند مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که خود نیز آهنگساز است، در پیامش آورده:«سراینده چاووش‌های خاطره‌برانگیز به خالق خود پیوست. بی‌شک تاثیر محمدرضا لطفی در عرصه موسیقی انکارناپذیر است، نوای تار او هرگز از ذهن پاک نمی‌شود. استاد تارنواز ایرانی با تربیت چندین نسل، حافظ موسیقی اصیل ایرimg_1751انی و حلقه واسط میان نسل امروز و دیروز بود. درگذشت او در روز معلم یادآور نقش او در تربیت چندین نسل است و امید است شاگردان همچون استادشان چاووش‌وار در عرصه موسیقی نام استاد خود را سربلند نگه دارند. با عرض تسلیت به جامعه هنری برای خانواده این هنرمند بزرگ آرزوی صبر دارم.»

کیخسرو پورناظری نوازنده و آهنگساز هم در پیام خود آورده:«خبر بس تلخ و زودهنگام بود. فقدان محمدرضا لطفی ضایعه دردناکی برای جامعه موسیقی است. او از تواناترین اساتید ایران در آهنگسازی ، نوازندگی و تدریس بود. چهره شناخته شده، مطرح و موثری که کارهای باقی مانده از او جز ماندگار ترین آثار هنری این مرز و بوم است. درگذشت استاد بزرگ موسیقی ایران را از جانب خود و گروه موسیقی شمس به خانواده گرامیشان، جامعه موسیقی و دوستدارانشان تسلیت می گویم و برای آنها آرزوی صبر دارم . امیدوارم شاگردانشان چراغ راه این خدمتگزار واقعی موسیقی ایران را روشن نگه دارند.»

محمد معتمدی خواننده هم نوشته: «ای عاشقان ای عاشقان پیمانه ها پرخون کنید / وزخون دل چون لاله ها رخساره ها گلگون کنید

استاد محمد رضا لطفی یکی از بزرگترین چهره های موسیقی معاصر ایران بود که داغش هیچگاه برای ما کهنه نخواهد شد

و تا موسیقی ایران زنده است نام “محمدرضا لطفی” زنده و جاوید خواهد ماند. این درد و داغ را به جامعهء هنری ایران تسلیت عرض می کنم.

هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق

ثبت است بر جریدهء عالم دوام ما»

محمدرضا لطفی پس از یک دوره مبارزه با بیماری سرطان ، شب گذشته دار فانی را وداع گفت./خبرآنلاین

Share