مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان خبر داد

اجرای طرح درمان اضطراری در مناطق محروم گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علیرضا خصوصی‌ثانی با اشاره به برنامه‌های هلال ‌احمر گیلان اظهار کرد: در آغاز سال جاری طرح نوروزی یکی از برنامه‌های هلال احمر بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علیرضا خصوصی‌ثانی با اشاره به برنامه‌های هلال ‌احمر گیلان اظهار کرد: در آغاز سال جاری طرح نوروزی یکی از برنامه‌های هلال احمر بود.

فعالیت ۱۱۰ هزار عضو داوطلب هلال احمر گیلان

13930106000245_PhotoAوی اجرای طرح فرشتگان رحمت توسط معاون جوانان هلال احمر را از جمله برنامه‌ها ذکر کرد و افزود: بالغ بر ۱۱۰ هزار نفر اعضای داوطلب هلال احمر گیلان فعالیت دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: این اعضا در چهار گروه هدایت، حمایت، مشارکت و مهارت به صورت مستمر در مواقع وقوع حوادث با جمعیت هلال احمر همکاری دارند.

وی با اشاره به وجود ۱۴ پایگاه داخلی هلال احمر گیلان تصریح کرد: این پایگاه‌ها در مساجد، اداره‌ها و کارخانه‌ها با همدلی به خانواده‌های کم‌بضاعت و… کمک می‌کردند.

جذب ۲ میلیارد ریالی کمک‌های مردمی هلال احمر گیلان

خصوصی‌ثانی از جذب حدود ۲ میلیارد ریال کمک‌های مردمی در سال جاری خبر داد و گفت: توانستیم با این مبلغ در خدمت نیازمندان باشیم.

وی اجرای طرح نیابت با مشارکت داوطلبان خیران را از دیگر اقدام‌های هلال احمر گیلان ذکر کرد و افزود: امسال شعار ما این بود که هیچ سالمندی تنها نیست، و در طرح نیابت سالمندان را شناسایی و ساماندهی کردیم.

وجود ۱۰۲ هزار نفر عضو جوانان هلال احمر گیلان

این مسئول با بیان اینکه بالغ بر ۱۰۲ هزار نفر عضو جوانان هلال احمر هستند، تصریح کرد: یک‌هزار و ۱۶ کانون دانشجویی، جوانان و دانش‌آموزی در مکان‌های مختلف گیلان فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه در طرح نوروزی بیش از ۳۸۸ هزار نفر به ۹۰ ایستگاه سلامت مراجعه کردند، یادآور شد: خدماتی مانند فشار خون، قند خون و … به مسافران و مهمانان نوروزی ارائه شد.

خصوصی‌ثانی درباره طرح ملی امداد و نجات گفت: در این طرح از ۴۰۰ نفر نجات‌گر گیلان استفاده شد.

وی تفاوت بین امدادگر و نجات‌گر را تشریح کرد و یاد‌آور شد: نجات‌گران کمک‌های اولیه رهاسازی و عملیات‌های مختلف را انجام می‌دهند.

این مسئول اضافه کرد: در نوروز امسال با ۲۴ پایگاه امدادی در ۱۶ شهرستان به همراه ۲۵ دستگاه آمبولانس و ۱۱ مورد خودروهای ست نجات، ۱۶ دستگاه موتورسیکلت امدادی، خودروهای کمک‌دار و یک فروند بالگرد و… در خدمت مسافران بودیم.

اجرای طرح درمان اضطراری در مناطق محروم گیلان

وی از افزایش ایمنی جاده‌ها و تجهیزات هلال احمر گیلان در سال جاری خبر داد و گفت: ارائه آموزش‌های لازم هلال احمر در جاده‌ها از جمله اقدام‌ها بود.

خصوصی‌ثانی میانگین زمان حضور امدادگران گیلان در صحنه عملیات را ۵ دقیقه و ۲۹ ثانیه عنوان کرد و افزود: این زمان نسبت به سال گذشته یک‌ دقیقه و ۳۱ ثانیه تقلیل یافته است.

وی اجرای طرح درمان اضطراری در مناطق محروم را از برنامه‌های هلال احمر گیلان عنوان کرد و یادآور شد: با اجرای این طرح در خدمت محرومان قرار می‌گیریم./فارس

Share