در نشست خبری مجمع نمایندگان گیلان مطرح شد

آغاز عملیات اجرایی سد شفارود توسط چینی ها تا یک ماه آینده

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم تالش و رضوانشهر و ماسال از استقرار پیمانکاران چینی به منظور آغاز عملیات اجرایی سد شفارود تا یک ماه آینده در گیلان خبر داد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست خبری مجمع نمایندگان گیلان با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات دیوان محاسبات برگزار شد.
به گزارش خبرنگار دیارمیرزا ناصر عاشوری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه طرح هدفمند کردن یارانه‌ها یکی از طرح‌های مهم کشور بوده که در دولت قبلی اجرایی شده است خاطرنشان کرد: با توجه به تبصره ۲۱ لایحه بودجه تکالیفی برای دولت تعیین شده است.
وی در ادامه افزود: در مرحلهٔ قبل باید بطور مشخص و روشن یارانه درنظر گرفته شده برای تولید و صنعت پرداخت شود اما متاسفانه این کار صورت نگرفت. از آنجایی که تولید مستقیما با اشتغال کشور نیز در ارتباط است و باتوجه به افزایش قیمت‌ها متاسفانه این بخش آسیب جدی دید. بنابراین نمایندگان مجلس از دولت یازدهم انتظار دارند که دولت به قانون عمل کند.
نماینده مردم فومن با اشاره به اینکه در تبصره ۲۱ به دو مقوله سلامت جامعه اعم از دارو و درمان و امنیت غذایی و مایحتاج مردم توجه ویژه‌ای شده است افزود: دارو و تغذیه با امنیت ملی کشور در ارتباط است و هرچقدر هم با کمبود منابع رو به رو باشیم مکلف به تامین منابع مورد نیاز برای این دو بخش هستیم. در بخش سلامت علاوه بر اعتبارات بودجه‌ای ۳ هزار میلیارد تومان بیشتر نیز درنظر گرفته شده که مجموعه به ۱۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد.
آغاز عملیات اجرایی سد شفارود تا یک ماه آینده

11245محمود شکری در نشست خبری مجمع نمایندگان گیلان با اصحاب رسانه با اشاره به مطالعه ۳۰ ساله اجرای سد شفارود، اظهار داشت: سد شفارود برای آبیاری مزارع غرب گیلان احداث می‌شود.

وی ادامه داد: قرار بود پروژه مذکور یکبار در سال ۸۳ و بار دیگر در سال ۸۸ قرار بود تامین اعتبار شود  که این امر محقق نشد.

نماینده مردم تالش و رضوانشهر و ماسال  از استقرار پیمانکاران چینی به منظور آغاز عملیات اجرایی سد شفارود تا یک ماه آینده در گیلان خبر داد.

اختصاص ۴۵ میلیارد تومان خسارت برف به گیلان

وی در ادامه با اشاره به خسارت برف سال گذشته در گیلان، تصریح کرد: مبلغ ۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارت برف به استان اختصاص داده شده است. ۱۵ میلیارد تومان از اعتبارات مذکور را برای امور جاری و مبلغ ۳۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است.

Share