طرح ۲ سوال و ۱۰ تذکر شورای اسلامی شهر به شهردار رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت طبق ماده ۷۳قانون تشکیلات، وظایف، انتخابات شوراهای اسلامی کشور سوالاتی را پیرامون وضعیت نابسامان سازمان اتوبوسرانی و حمل و نقل عمومی مطرح کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت طبق ماده ۷۳قانون تشکیلات، وظایف، انتخابات شوراهای اسلامی کشور پیرو تذکر شماره ۹۲/۲۰۹۷/ش سوالاتی را پیرامون وضعیت نابسامان سازمان اتوبوسرانی و حمل و نقل عمومی مطرح کردند. طبق ماده ۷۳ قانون فوق الذکر شهردار میبایست حداکثر ظرف ۱۰ روز پس از ابلاغ در جلسهٔ عادی و یا فوق العاده شورا حاضر و به سوالات پاسخ دهند.
شنیده ها حاکی از این است که ۱۳ عضو شورا غیر از آقایان فرهاد شوقی و موسوی روزان, نامه طرح سوال از شهردار رشت را امضا نموده اند.
به نقل از ” پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر رشت” متن نامه ی طرح سوال اعضای شورا خطاب به رضا جمشیدی چناری رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت به شرح ذیل است:
احتراماً اینجانبان امضاء کنندگان ذیل پیرو نامه شماره ۹۲/۲۰۹۷/ش مورخ ۹۲/۱۰/۱۷ و با عنایت به عدم التفات و اهتمام لازم شهردار رشت به تذکرات شفاهی و مکتوب جهت اصلاح برخی امور و در راستای ایفای وظایف قانونی و شرعی و پایبندی بر تعهد مبنی بر حفظ امانت، انجام هر چه بهتر وظایف و خدمت به مردم و در نظر داشتن عدالت و انصاف و فارغ از هر گونه شائبه سهم خواهی طرح سوال رسمی از شهردار رشت را وفق ماده ۷۳ قانون تشکیلات، وظایف، انتخابات شوراهای اسلامی کشور اعلام داشته که شایسته است مراتب برابر قانون به شهردار ابلاغ تا نسبت به پاسخگویی به سوالات ذیل اقدام لازم را معمول دارد:
۱ـ علی الرغم تذکرات متعدد و پیگیریهای شورا در مورد عملکرد نامناسب سازمان اتوبوسرانی در ارائهٔ خدمات به شهروندان شهر رشت و عدم فعال سازی ناوگان حمل و نقل عمومی، چرا تا کنون پاسخ مناسب و اقدامات عملی در این خصوص از سوی شهرداری صورت نپذیرفته است؟
۲ـ با توجه به کمبود منابع انسانی متخصص (رانندگان داری گواهینامه پایه یک) در سازمان اتوبوسرانی، چرا همچنان از رانندگان پایه یک این سازمان دربخشهای دیگر سازمان یا در دیگر واحدهای وابسته شهرداری به صورت غیرتخصصی بهره برده میشود؟ این در حالی است که بسیاری از رانندگان این سازمان روزانه بیش از ۱۲ ساعت مشغول به کار بوده و تعدادی از اتوبوسها غیر فعال میباشند.
همچنین تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر به شهردار رشت تذکراتی در حوزههای مختلف مدیریت شهری مطرح کردند که به شرح ذیل میباشد.
۱ـ وضعیت نابسامان ساخت و ساز در شهر رشت و عدم اقدام موثر و برنامه ریزی و چاره اندیشی در خصوص رکود ساخت و ساز در شهر رشت تا آنجایی که به طور مثال در منطقهٔ ۱ روزانه فقط یک پروانه صادر میشود.
۲- عدم تکریم ارباب رجوع در مناطق و سازمانهای تابع شهرداری بخصوص در بخش صدور پروانهٔ ساختمان.
۳- سیر نزولی صدور پروانه ساختمان و روند رو به رشد پروندههای کمیسیون ماده ۱۰۰ و تخلفات ساختمانی و عدم جلوگیری از ساخت و سازهای بدون پروانه و غیراصولی از سوی نواحی، مناطق و اجرائیات شهرداری رشت.
۴- برنامه ریزی غیر اصولی و مدیریت غیر علمی در واحد حقوقی شهرداری که در برخی موارد موجب خسارات غیر قابل جبران گردیده به طور مثال میتوان به محکومیت ۶ میلیاردی شهرداری در دادگاه بدوی و تجدیدنظر به پرداخت غرامت یک قطعه زمین که در طرح آتی شهرداری واقع شده بدون اینکه هیچگونه تصرفی صورت پذیرفته باشد
۵- عدم اجرای صحیح مصوبهٔ بیست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت مورخ ۲۲/۱۰/۹۲ در خصوص شهربازی که منجر به وقفه در بهره برداری و تعطیلی آن مکان گردیده.
۶ـ با توجه به تاکیدات گذشته شورا و تذکرات شفاهی تا کنون در اجرای پروژه نهضت آسفالت اقدامات موثری صورت نگرفته است و همچنان حجم زیادی از مراجعات و مکاتبات مردمی از وضعیت نامناسب آسفالت خیابانها و کوچهها اظهار نگرانی میکند.
۷- علی الرغم پیگیرهای مکرر اعضای شورا و برگزاری همایش مدیریت رواناب سطحی، در خصوص حل این معضل تاکنون اقدام موثری صورت نپذیرفته و مشخص نگردید چرا با توجه به مصوبهٔ استانداری گیلان با ترک تشریفات تا این زمان واگذاری صورت نگرفته است.
۸- عدم راه اندازی مناسب سازمان خدمات موتوری شهرداری رشت و بیسامانی ماشین آلات سبک و سنگین شهرداری و نامعلوم بودن چگونگی انتخاب مدیر عامل با توجه به اساسنامه سازمان.
۹ – با عنایت تصویب شیوه نامه سرمایه گذاری، شهرداری تا کنون در خصوص تشکیل شورای عالی سرمایه گذاری اقدام موثری انجام نداده و بودجه غیرنقدی شهرداری صفر میباشد.
۱۰- پاداش به مدیران شهرداری به چه میزان و از کدام ردیف پرداخت گردیده و چه ضابطهای برای پرداخت پاداش در شهرداری رشت وجود دارد
سوالات اعضای شورا درست و برحق است اما این سخن درست باعث نتیجه گیری اشتباه و استیضاح شهردار نشود چون وضعیت کنونی نتیجه گل آلود بودن آب در گذشته بوده است و استیضاح شهردار بعد از ۶ ماه نیز جز ادامه بی نظمیهای گدشته نیست شهرداری رشت ۴ هزار کارمند دارد و این بی نظمیها در ذات ساختار شهرداری و نتیجه استخدامهای بی ضابطه گذشته است که نمونه آن استخدام افراد به عنوان راننده و مکانیک و انتقال آنها به بخش اداری است آیا این کارها توسط آقای خلیلی انجام شد
احتمالا شهردار کاری کره که صدای کل شوراها در اومده به نظر من شوراها باید کاملا مشرف باشن رو عملکرد شهردار.
با سلام علت رکود ساخت وساز همان رویه ای است که عزیزان به شهرداری ها تکلیف نموده اند که همه ی ساخت وسازهایی را که ببه درست یا غلط سالیان مدیدی بصورت خلاف درکمیسیونها مطابق نظراعضا جریمه می شدند (طبق تشخیص از نیم تا سه برابرودرموارد استثنایی قلع بنا)همه را از دم تیغ گذرانده یا حکم قلع یا سه برابر محکوم وبه تبع آن ضمن آنکه بسیاری از سازندگان را درگیر دیوان عدالت اداری وبرخی را درگیر خریداران می نمایند ضمن آنکه قسمت عمده ای از این افزایش جرایم بطور مستقیم موجب افزایش قیمت مسکن شده است .با این وصف ضوابط سختگیرانه ای که در مراحل مختلف فعالیتهای ساختمانی خود حاکم نموده اند اکنون شهردار رامقصر می دانند .طبیعی ست که با این وضعیت هیچ صاحب سرمایه ای خودرادرگیر ساخت وساز در رشت نمی نماید.نهضت آسفالت هم پیشکش،همین امروز ظهر دربلوار امام (ره)جلوی بیمه آسیا درحال ایجاد سرعتگیر عطیم آسفالتی هستند.تا کی باید به فرهنگ وشعورخود توهین نماییم که علاج جلوگیری از تصادفات ایجاد سرعت گیر است.اگر نگاهی به مصرف بنزین برخی خودروهای دارای نشانگربیاندازند این سرعتگیر متوسط مصرف ماشینهای با مصرف ۵ تا ۶ لیتر روز خارجی را به ۴۴ لیتر درلحظه بعد از عبورازسرعت گیر می رساند.وای برمصرف ماشینهای وطنی با مصرف ۱۰تا ۱۴ لیتر.جزافسوس چیزی نمی توان گفت انگار هرچه سطح تحصیلات اعضای شورا پایین تر بود اوضاع بهتربود.وای بر این شورای متخصص وکاردان چه انتظار بیجایی داشتیمچرادرهنگام انتصاب ایشان شماکه واقف براین مشکلات بودید برنامه اجرایی مدون از ایشان نخواستید…
میرزاجان سانسورچی نبودی…یک رسانه باید شهامت درج نظریات مخالف راهم داشته باشد…
با سلام علت رکود ساخت وساز همان رویه ای است که عزیزان به شهرداری ها تکلیف نموده اند که همه ی ساخت وسازهایی را که ببه درست یا غلط سالیان مدیدی بصورت خلاف درکمیسیونها مطابق نظراعضا جریمه می شدند (طبق تشخیص از نیم تا سه برابرودرموارد استثنایی قلع بنا)همه را از دم تیغ گذرانده یا حکم قلع یا سه برابر محکوم وبه تبع آن ضمن آنکه بسیاری از سازندگان را درگیر دیوان عدالت اداری وبرخی را درگیر خریداران می نمایند ضمن آنکه قسمت عمده ای از این افزایش جرایم بطور مستقیم موجب افزایش قیمت مسکن شده است .با این وصف ضوابط سختگیرانه ای که در مراحل مختلف فعالیتهای ساختمانی خود حاکم نموده اند اکنون شهردار رامقصر می دانند .طبیعی ست که با این وضعیت هیچ صاحب سرمایه ای خودرادرگیر ساخت وساز در رشت نمی نماید.نهضت آسفالت هم پیشکش،همین امروز ظهر دربلوار امام (ره)جلوی بیمه آسیا درحال ایجاد سرعتگیر عطیم آسفالتی هستند.تا کی باید به فرهنگ وشعورخود توهین نماییم که علاج جلوگیری از تصادفات ایجاد سرعت گیر است.اگر نگاهی به مصرف بنزین برخی خودروهای دارای نشانگربیاندازند این سرعتگیر متوسط مصرف ماشینهای با مصرف ۵ تا ۶ لیتر روز خارجی را به ۴۴ لیتر درلحظه بعد از عبورازسرعت گیر می رساند.وای برمصرف ماشینهای وطنی با مصرف ۱۰تا ۱۴ لیتر.جزافسوس چیزی نمی توان گفت انگار هرچه سطح تحصیلات اعضای شورا پایین تر بود اوضاع بهتربود.وای بر این شورای متخصص وکاردان چه انتظار بیجایی داشتیمچرادرهنگام انتصاب ایشان شماکه واقف براین مشکلات بودید برنامه اجرایی مدون از ایشان نخواستید…
سلام.
امیدوارم نظرات ما برعکس قبلیه منعکس بشه. آقایان مشکل اصلی معاونین بی سواد شهرداری هستن که فکر می کنن شهرداری مغازه و دکان پدر شونه. خصوصا معاونین شهرسازی و حمل و نقل و ترافیک . البته در انتخاب این معاونین شهردار هم مقصره. اگه شهردار قصور کرده باید دنبال قصور اعضای شورا گشت. امیدوارم این حرکت اضا فرار به جلو نباشه ….. خلاصه مطلب اینکه تا وقتی شهرداری رشت به بدنه کارشناسیش اعتماد نکنه و این معاونین سر کار باشن جسارتا همینه که هست. خودتونو اذیت نکنین. با این مسیری که معاونین شهردار دارن میرن تا یکی دو سال دیگه این شهر جای زندگی نیس…