معاون آموزشي دانشگاه آزاد اسلامي خبرداد

جذب ۵هزار هیئت علمی/۳ترمه شدن دانشگاه آزاد در سال آینده

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون اموزشی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه استفاده مطلوب از منابع موجود یکی از مهمترین برنامه های دانشگاه آزاد است خاطرنشان کرد:در سالیان گذشته دو ترم پاییز و زمستان به همراه ترم تابستانی وجود داشته است اما در سال تحصیلی آینده دانشجویان تا سقف ۱۰ واحد مجاز به اخذ واحد هستند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون اموزشی دانشگاه آزاد اسلامی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:هیئت امنای دانشگاه آزاد برای بررسی فعالیت های اقتصادی کلان و همچنین بررسی چالش های موجود در دانشگاه آزاد واحد رشت تشکیل شد.pic (5)

حسین غریبی با بیان اینکه با جذب هیئت علمی قادر خواهیم بود رشته های جدیدی به مجموعه دانشگاه آزاد اضافه کنیم افزود:روند جذب هیئت علمی از حدود سه ماه پیش آغاز شده و از پنجم اریبهشت داده ها جمع آوری شده است و در این مدت بالغ بر ۲۴۰۰ نفر با مدرک phd  و ۳۵۰۰ نفر دانشجوی دکتری برای عضویت در هیئت علمی در سایت دانشگاه ثبت نام کرده اند.
وی درادامه افزود:بالغ بر ۲۴۰۰ نفر نیز با مدرک کارشناسی ارشد ثبت نام نموده اند که در صورت تائید صلاحیت می توانند در واحدهای سما مشغول تدریس شوند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص روند جذب ۵ هزار نفر هیئت علمی جدید خاطرنشان کرد:درصورت تائید صلاحیت علمی این افراد ,واحدهای دانشگاهی می توانند با انها قرارداد یک ساله به امضا برسانند و درطول یکسال روند جذب انها پیگیری خواهد شدو در صورت تائید با انها قرارداد پیمانی منقعد می شود.

۳ ترمه شدن دانشگاه ازاد از سال تحصیلی جدید
معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار دیارمیرزا درخصوص روند اجرایی شدن ۳ ترم تحصیلی در واحدهای دانشگاهی آزاد اظهار داشت: استفاده مطلوب از منابع موجود یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه آزاد است , در سالیان گذشته دو ترم پاییز و زمستان به همراه ترم تابستانی وجود داشته است اما در سال تحصیلی آینده دانشجویان تا سقف ۱۰ واحد مجاز به اخذ واحد هستند و برای افزایش جذابیت ترم تابستانی در بین اساتید نیز حق التدریس ترم تابستان دو برابر ترم عادی خواهد شد.
حسین غریبی در ادامه افزود:شهریه ثابت ترم تابستان در صورت اخذ ۱۰ واحد کامل برابر با دو سوم(۲/۳) شهریه ثابت خواهد بود .
وی با اشاره به اجرایی شدن این طرح در تابستان پیش رودر واحدهای جامع افزود:به دلیل برنامه ریزی های صورت گرفته و بسته شدن برنامه اموزشی سال قبل ,از سال جدید تحصیلی این طرح در تمام واحدهای دانشگاهی اجرایی خواهد شد.
حسین غریبی همچنین اظهار داشت:بازی های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل هیچ تاثیری در فعالیت های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی نخواهد داشت و همه چیز طبق برنامه پیش خواهد رفت.

پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه های عمرانی دانشگاه آزاد در استان گیلان

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا معاونت عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به وجود مساحتی بالغ بر ۱۰میلیون متر مربع ساختمان و ۳۵ میلیون متر مربع محوطه سازی دانشگاه آزاد اسلامی در کل کشور خاطرنشان کرد:  یک میلیون و ششصد هزار متر مربع پروژه های عمرانی  در سراسر کشور در حال ساخت است.

pic (10) محسن هاشمی افزود: این پروژه ها حدود ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند و میزان این پیشرفت در استان گیلان بسیار خوب و افزون بر ۶۰درصد  بوده است

وی با اشاره به  افتتاح دو پروژه در سایت علوم تحقیقات گفت:این دو پروژه شامل سوله ورزشی به مساحت ۳هزارو ششصد متر مربع، و همچنین سلف سرویس شامل سالن غذاخوری،بوفه،مهمانسرا و سوییت برای اساتید و دانشجویان است که مبلغ ۴میلیارد تومان  هزینه برای تکمیل آن صرف شده است.

مهندس هاشمی دلیل اصلی روند کند پروژه ها در سالهای گذشته را تورم موجود دانست که پیمانکاران را مجاب به درخواست  تعدیل قیمت ها می نمود و در ادامه اضافه کرد: با تلاش هیات رییسه ی جدید مشکلات پیمانکاران در شرف حل بوده و پروژه های بالای ۵۰درصد به خواست خدا در سراسر کشور به بهره برداری خواهند رسید.

 

Share