آیت الله قربانی:

گیلان کمبود آب کشاورزی دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،امام جمعه رشت نسبت به کاهش آب ذخیره شده در پشت سد سفیدرود هشدار داد و گفت: گیلان کمبود آب کشاورزی دارد

در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همه چیز را می‌توان از متون اسلام استخراج کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در نخستین نماز جمعه سال ۹۳ این شهر با اشاره به فرا رسیدن روز جمهوری اسلامی در ۱۲ فروردین اظهار کرد: ۱۲ فروردین از اعیاد بزرگ مذهبی و ملی ملت ایران است.

وی به رای ۹۸.۳ درصدی مردم به جمهوری اسلامی در ۱۲ فروردین سال ۵۸ اشاره کرد و افزود: اگر ملت‌ها بخواهند از زیر ستم خارج شوند خداوند به آنها کمک می‌کند.

ghorbaniخطیب جمعه رشت با بیان اینکه امام راحل با صدور اطلاعیه‌ای در ۱۲ فروردین در سال ۵۸ این روز را نخستین روز حکومت الله در کشور خواند.

وی گفت: امام راحل فرمودند ملت ایران ۱۲ فروردین را عید بگیرند و این روز را زنده نگه دارند.

قربانی ۱۲ فروردین را روز فرو ریختن حکومت ۲۵۰۰ ساله سلطنتی در ایران عنوان کرد و افزود: سلطه شیطانی در ۱۲ فروردین سال ۵۸ برای همیشه در کشور رخت بر بست و حکومت پادشاهان که منشأ ظلم و دیکتاتوری بودند از بین رفت.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ فروردین اختیار امور کشور در دست توده مردم افتاد تصریح کرد: شاه را مردم تعیین نمی‌کردند و در زمان طاغوت شعبان بی‌مخ‌ها و خان‌ها در کشور همه‌کاره بودند و انسان‌های شایسته در کشور تصمیم‌گیرنده نبودند.

امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی مسئولان باید انسان‌های متقی و شایسته باشند تا بتوانند قوانین اسلامی را در جامعه پیاده کنند.

وی با بیان اینکه در راس جمهوری اسلامی ولی فقیه قرار دارد، متذکر شد: ولی فقیه مجتهد پارسا و آگاه است و خلاف عدالت و مروت عملی انجام نمی‌دهد.

قربانی گفت: ملت ایران پادشاهان را به زباله‌دان تاریخ انداختند و انسان خودساخته مانند امام خمینی (ره) را جایگزین کردند.

وی با تاکید بر اینکه رهبری امت در دست انسان با کفایتی است، اظهار کرد: رهبری مانند آیت‌الله خامنه‌ای در دنیا وجود ندارد و دیگران قابل مقایسه با ایشان نیستند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به نامگذاری اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی توسط مقام معظم رهبری افزود: اگر اقتصاد در جامعه نباشد به اعتقاد مردم آسیب وارد می‌شود.

وی به اعمال تحریم‌ها علیه ایران اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی راهکار مقابله با اعمال تحریم‌ها است.

قربانی خاطرنشان کرد: با ابزاری که در اختیار داریم در بخش کشاورزی، صنعت، قناعت در مصرف و کاهش واردات و افزایش صادرات باید بتوانیم خودکفا شویم.

وی مسئله فرهنگ را مهم‌تر از اقتصاد خواند و یادآور شد: اگر کسی روحیه مردم‌آزاری داشته باشد و اعتقاد به معاد و اخلاق دینی نداشته باشد موجب فساد در جامعه می‌شود.

امام جمعه رشت فرهنگ را به منزله هوا نامید و متذکر شد: اگر هوا پاک باشد انسان بانشاط می‌شود بنابراین باید به فرهنگ در کنار اقتصاد توجه داشته باشیم و نگذاریم جامعه سکولار و بد اخلاق شود.

وی اظهار کرد: رسانه‌ها دقت کنند قلم‌های مزدور مسئله قصاص در قرآن را عملی غیرانسانی جلوه ندهند.

قربانی با اشاره به شهادت علی خلیلی گفت: باید پاسدار قوانین الهی و فرهنگ دینی باشیم و امر به معروف و نهی از منکر برای این موضوع است.

وی در ادامه به وضعیت آب گیلان اشاره کرد و یادآور شد: گیلان کمبود آب کشاورزی دارد و اکنون ۶۷۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد سفیدرود ذخیره شده است در حالی که سال گذشته بالغ بر یک میلیارد متر مکعب بود.

امام جمعه رشت از کشاورزان خواست تا ضمن صرفه‌جویی در مصرف آب از آب باران و شخم زمستانه استفاده کنند.

به گزارش فارس، به دلیل نامساعد بودن حال آیت‌الله قربانی ادامه نماز به امامت حجت‌الاسلام ‌والمسلمین یوسف صدیق‌عربانی اقامه شد./فارس

Share