فرماندار رشت

گردشگری باید به یکی از محورهای اصلی توسعه استان تبدیل شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار رشت و رییس ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر این شهرستان بر لزوم ترویج نگاه اقتصادی به مقوله گردشگری تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید عیسی مهدوی روز دوشنبه و در حاشیه بازدید از ستاد اجرایی خدمات سفر استان گیلان  بیان کرد: با توجه به ظرفیت های موجود ، باید فعالیت های گردشگری را به سمتی سوق داد که به بهره وری هرچه بیشتر از این فرصت ویژه منجر شود.

farmandarوی با اشاره به بزهکاری های ناشی از معضل بیکاری، گردشگری را زمینه ساز ارتقاء سطح کمی و کیفی اشتغال استان برشمرد و خاطرنشان کرد: برای تحقق این مهم، باید گردشگری را به یکی از محورهای اصلی توسعه استان تبدیل کرد اما توجه به این نکته نیز لازم است که دستیابی به این حرکت عظیم، با تعامل و همکاری سایر دستگاه های دولتی و خصوصی حاصل می شود.

رضا علیزاده دبیر ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر استان گیلان نیز در جریان این بازدید ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته این ستاد، موفقیت های بدست آمده را نتیجه تعامل مثبت ستاد اجرایی خدمات سفر استان با مجموعه فرمانداری رشت عنوان کرد.

وی افزود: با همکاری فرماندار رشت ، شاهد دستاوردهای مطلوبی در عرصه جذب و ساماندهی گردشگران هستیم که امیدواریم تا پایان تعطیلات نوروزی، همکاری های موجود در جهت رفاه بیشتر گردشگران تداوم یابد.

علیزاده همچنین با تاکید بر لزوم تداوم برنامه های گردشگری در طول سال ابراز امیدواری کرد که اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با ایجاد بسترهای زیرساختی و تأسیسات روبنایی و نیز معرفی دقیق توانمندی های گردشگری گیلان بتواند شرایط مناسب را برای حضور هرچه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی مهیا سازد.

۷۵ هتل، ۲۰ هتل آپارتمان، ۶۹ مجتمع گردشگری، ۴۲ مهمانپذیر، ۷۳۶ منزل استیجاری، ۱۸۲ واحد پذیرایی بین راهی و سفره خانه سنتی و ۵۶ دفتر خدمات مسافرتی به گردشگران و مسافران نوروزی در استان گیلان خدمات می دهند./ایرنا

Share