مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خبر داد

کاهش تصادفات نوروزی /خودیاری برای آسفالت راه های روستایی

به گزارش اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست خبری شعبانعلی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان صبح امروز با حضور خبرنگاران برگزار شد.این مسئول “تقویت فرهنگ کار” را شعار امسال راه و شهرسازی اعلام کرد و گفت:امیدواریم بتوانیم ضریب بازدهی را در دستگاه ها افزایش دهیم.

به گزارش اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست خبری شعبانعلی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان صبح امروز با حضور خبرنگاران برگزار شد.

DSC07339خاوری با اشاره به نام گذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به نام سال” اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی” اظهار داشت:در خصوص مباحث اقتصادی تلاش داریم با یک مدیریت جهادی تا جایی که امکانات استان اجازه دهد از روش های نوین در پروژه ها استفاده نماییم.

وی افزود:در حال حاضرروکش آسفالت در استان گیلان نسبت به سایر استانها از کیفیت پایین تری برخوردار است و در نظر داریم از دو روش نوین بازیافت آسفالت گرم و همچنین روش تثبیت در مناطق کوهستانی استفاده کنیم.

این مسئول “تقویت فرهنگ کار” را شعار امسال راه و شهرسازی اعلام کرد و گفت:امیدواریم بتوانیم ضریب بازدهی را در دستگاه ها افزایش دهیم.

 خودیاری برای آسفالت راه های روستایی

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان در خصوص راه های روستایی گیلان گفت:از ۸ هزار و۶۶۰ کیلومتر راه روستایی ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر ان آسفالت است در حالیکه شاخص آسفالت راههای روستایی کشور درحدود ۵۵ درصد است متاسفانه در استان گیلان شاخص آمار آسفالت در حدود ۴۲ درصد را نشان می دهد و در این زمینه در کشور دچار عقب ماندگی هستیم.

وی افزود:با توافق صورت گرفته در وزارت خانه به دنبال این هستیم که با اجرای طرح خودیاری شاخص آسفالت راه های روستایی را افزایش دهیم.

خاوری در خصوص این طرح گفت:در طرح خودیاری راه های روستایی مشروط به تامین مصالح و سایر هزینه ها ,راه و شهرسازی زیرسازی را انجام خواهد داد و قیر مورد نیاز را تامین خواهد نمود.

وی در ادامه افزود:هم اکنون در استان مازندران چیزی در حدود ۵۰۰ کیلومتر از راه های روستایی بصورت خودیاری قرار است آسفالت شود درحالیکه در استان گیلان تاکنون ۱۲ کیلومتر در رودبار و ۵ کیلومتر در شرق گیلان به این صورت آسفالت شده است.

کمبود اعتبار نگهداری راه ها

شعبانعلی خاوری مجموع تونل های استان گیلان را ۲۷۱۲ متر و همچنین مجموع پل ها را شانزده هزار و ۶۵۰ متر اعلام کرد.

وی در خصوص نگهداری راه ها گفت:در جهان ۲الی ۵ درصد ارزش ساخت راه بابت نگهداری آن هزینه می شود وما اگر بخواهیم با توجه به میانگین جهانی رفتار کنیم به سالیانه حدود ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای نگهداری راه ها نیاز داریم درحالیکه کل بودجه نگهداری به ۲۰ میلیارد تومان هم نمی رسد.

وی افزود:در حال حاضر عمر مفید آسفالت در حدود ۵ الی ۶ سال است.

این مسئول با تاکید بر عمر بالای ماشین آلات سنگین راه و شهرسازی استان گفت:در حال حاضر ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین در اختیار داریم که متوسط عمر آنها در حدود ۲۳.۳ سال است.

 رتبه سوم کشوری در کاهش تصادفات

خاوری با اشاره به افزایش ۷.۳ درصدی حجم سفرهای نوروزی گفت:یک میلیون و ۱۶۴ هزار و ۲۳۰ خودرو در ایام نوروز وارد استان گیلان شده اند و با توجه به افزایش تعداد خودرو ورودی به استان با توجه به ارتقای فرهنگ رانندگی در مردم و همکاری خوب رسانه ها و پلیس, خوشبختانه با کاهش ۲۰ درصدی تلفات انسانی روبه رو بوده ایم و در این زمینه رتبه ۳ کشوری را بدست آوردیم.

این مسئول درباره تصویب طرح جامع شهرهای گیلان اظهار کرد: طرح جامع در ۵۲ شهر گیلان به جز هفت شهر مرزی ، به تصویب رسید.

وی افزود: متاسفانه طرح تفصیلی رشت، لاهیجان و انزلی هنوز نهایی نشده است.

Share