برای نخستین بار در شمال کشور

کارخانه کشتی سازی شهدای هفتم آذر در انزلی راه اندازی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کارخانه کشتی سازی شهدای هفتم آذر برای نخستین بار در شمال کشور در محدوده حسن رود انزلی راه اندازی شد.در کارخانه کشتی‌سازی شهدای هفتم آذر به طور مستقیم ۱۰۰ نفر را جذب کردیم و به صورت غیر مستقیم ۵۰۰ نفر مشغول به کار خواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کارخانه کشتی سازی شهدای هفتم آذر برای نخستین بار در شمال کشور در محدوده حسن رود انزلی راه اندازی شد.
محسن بهزادفر مدیرعامل سرویس‌های حمل و نقل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نداجا) در مراسم تاسیس این کارخانه اظهار کرد: یکی از دغدغه های ما در دریای خزر بهبود فضای تعمیرات کشتی های بزرگ بود که با کمک سازمان بنادر و کشتیرانی، صنایع دریایی، وزارت دفاع و سایر ارگان ها این امر محقق شد.

788977 وی افزود: در کارخانه کشتی‌سازی شهدای هفتم آذر به طور مستقیم ۱۰۰ نفر را جذب کردیم و به صورت غیر مستقیم ۵۰۰ نفر مشغول به کار خواهند شد.

بهزادفر ادامه داد: این پروژه در طول سال فضای تعمیر برای ۵ کشتی را دارد و در آینده این ظرفیت را افزایش خواهیم داد.

معاون فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: شناورهایی که در دریای خزر فعالیت دارند شناورهای خاص هستند چون باید قابلیت دریانوردی را در رودخانه سفیدرود داشته باشند و ما باید در بحث نوسازی به آنها کمک کنیم.

وی با بیان اینکه ما در آینده نیاز به یک حوضچه آرامش داریم و این امر نیازمند هزینه های فراوانی است که تاکنون هزینه های زیادی برای احداث این کارخانه شده است گفت: ما از لحاظ تعمیرات کشتی خارجی هم هیچگونه محدودیتی نداریم و می توانیم با این کار ارز آوری داشته باشیم.

بهزادی فر در پایان خاطرنشان کرد: این بزرگترین کشتی است که به شیوه بالشتک به خشکی آورده شده است و تاکنون هیچ کس نتوانسته به این روش کشتی به این بزرگی را از آب بیرون آورد.

به گزارش ایسنا،کشتی وفا ۲، دارای ۹۰ متر طول ۱۳ متر عرض و آب خور ۴.۲ و ۱۵۰۰ تن وزن است و قابلیت ۳ هزار تن حمل بار را دارد و ۴۲ سال از ساختش می گذرد./ایسنا

Share