چند نما از زندگی ظریف+کاریکاتور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ظریف سال قبل این موقع در حال نوشتن کتاب «شرایط جهان درحال گذار» با یکی از همکارانش در وزارت خارجه بود، امسال اما ظاهرا خودش هم در حال عبور از شرایط در حال گذاراست.گذار از یک دیپلماتی که فیس بوک را برای شنیدن صدای مردمی که به رسانه های […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ظریف سال قبل این موقع در حال نوشتن کتاب «شرایط جهان درحال گذار» با یکی از همکارانش در وزارت خارجه بود، امسال اما ظاهرا خودش هم در حال عبور از شرایط در حال گذاراست.گذار از یک دیپلماتی که فیس بوک را برای شنیدن صدای مردمی که به رسانه های رسمی رجوع نمی کنند، انتخاب کرد.

zrifمردی گرم و پر انرژی

گذر از یک دیپلمات گرم و پر انرژی که با هر کسی می تواند ارتباط برقرار کند تا یک رئیس دستگاه دیپلماسی پر تجربه که به جای خودش، معاونانش به کمیسیون امنیت ملی مجلس می روند و به سوالات نماینده ها پاسخ می دهند.

علاقه به گوش دادن قرآن
علاوه بر موسیقی سنتی، علاقه زیادی به گوش کردن قرآن دارد. انتخابش هم «سدیس» قاری مسجد الحرام است که او را یاد مکه می اندازد و در زمان بیکاری نوای مورد علاقه اش است.

سرکشی در دوران جوانی
خودش معترف است مثل خیلی از جوانان منتقدش امروزش در میان حزب اللهی ها ، او هم در دوران جوانی سرکش بوده است وگاهی با لحن نامناسب با والدینش صحبت می کرده است. برای همین است در سن ۵۵ سالگی می گوید: «عصبانیت جوان را درک می کنم. اما عصبانی کردن جوان توسط پیرمردان را درک نمی کنم.»

جدی بودن درمذاکرات 
روش جاری اش در افکار عمومی لبخند به لب داشتن است. چیزی که گاهی اوقات که از مذاکره بیرون می آید، باید به او تذکر می دهند که دکتر لخند یادت نره»چون او همان «بچه انقلابی» است که در ژنو ۳ با فریاد مقابل جان کری با او طوری سخن گفت که وزیری آمریکایی فهمید هدف او بوده است وبعد گفته بود« تا به حال کسی با من این طور صحبت نکرده بود.»
ظریف می گوید اگر بگویم در مذاکرات هسته ای به طرف مقابل چه چیزی گفتم، «سوت و تکبیر در داخل بیشتر می شود.»خودش اما تمایلی به رسانه ای کردن آن ندارد.« منفعتی در این کار برای کشور نمی بینم. در این حوزه نیامده ام برای خودم تبلیغات کنم.آمده ام کاری برای کشور انجام دهم.»

مذاکراتی که می تواند سرنوشت او را عوض کند
یکی دو هفته بعد از مذاکرات ژنو،آن قدر محبوبیت به دست آورده بود که حتی برخی سایت های خبری نوشتند که او می تواند نامزد ریاست جمهوری شود.
این فرض، بیش از هر چیز بستگی به مذاکرات هسته ای و به نتیجه رسیدن آن بستگی دارد. مذاکراتی که قفلی بر اقتصاد کشور است و منتقدان ظریف می گوید به این زودی ها نباید منتظر برداشته شدن تحریم ها باشیم.رقم بیان شده از سوی آنها ۲۰ سال است؛ حتی دارایی های بلوکه شده ایران در کشورهای مختلف که به حساب بانک مرکزی در عمان و سوئیس واریز شده،فعلا برداشت نشده و برخی نماینده های مجلس میگویند« تا پایان مذاکرات قابل برداشت نیست.»
لحن ظریف در آخرین مذاکره سال ۹۲ درباره اینکه تا مرداد ماه سال ۹۳ همه تحریم ها باید برداشته شود،نشان می دهد او منتظر به نتیجه رسیدن مذاکرات است. تاریخی که می تواند سرنوشت ظریف را عوض کند و او بعد از ۸ سال دوران شیخ دیپلمات،او گزینه مورد قبول بخشی از فضای سیاسی برای حضور در جایگاه ریاست جمهوری باشد.او در ان موقع تازه ۶۱ ساله است.
ظریف در میان وزرای خارجه نخستین چهره ای است که اگر امروز هم نامزد شود ،به راحتی میتواند رای بالایی را بدون کمترین تبلیغات به دست بیاورد؛ این سرمایه از دل مردمی بودنش، شناختش از رسانه و صداقتی می آید که در درونش دارد.این را می توانید وقتی با او گپ می زنید بهتر متوجه شوید./خبرآنلاین

Share