چند خبر از استاندارد گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در راستای اجرای طرح هماهنگ استاندارد (طاها) و در بازرسی از مراکز عرضه در سطح استان ، در سه ماهه پایانی سال ۹۲ بیش از ۵۲۰۰ واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفت . محمدی ، معاون فنی اداره کل استاندارد گیلان با بیان این مطلب افزود در طی این […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در راستای اجرای طرح هماهنگ استاندارد (طاها) و در بازرسی از مراکز عرضه در سطح استان ، در سه ماهه پایانی سال ۹۲ بیش از ۵۲۰۰ واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفت .
estandardمحمدی ، معاون فنی اداره کل استاندارد گیلان با بیان این مطلب افزود در طی این بازرسیها ۱۲۵۰ واحد صنفی ضمن دریافت اخطار ، ملزم به عودت بیش از ۲۰۰۰ قلم کالای فاقد علامت استاندارد به واحد تولیدی سازنده شدند. محمدی افزود این بازرسی ها توسط شرکتهای بازرسی مورد تایید سازمان استاندارد انجام گرفته است.

برخورد قاطع بر عرضه کنندگان خارج از شبکه گاز مایع

پنجاهمین کمیته نظارت بر بازسازی و جایگزینی شیرها و سیلندهای گاز مایع استان گیلان در محل اداره کل استاندارد گیلان برگزار شد.  در این کمیته که با حضور نمایندگان اداره کل استاندارد، شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه ای و سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گیلان برگزار شد مقرر گردید گزارشات تیم بازرسی مشترک بطور مرتب به کمیته نظارتی استانی ارائه گردد. همچنین با مصوب شد ضمن برخورد قاطع با عرضه کنندگان خارج از شبکه گاز مایع و احاله پرونده آنها به مراجع قضایی ، سهمیه تاسیسات سیلندپرکنی متخلف نیز کاهش یابد.

از رده خارج بیش از ۲۰۰ سکه پارسیان در گیلان

در سال ۹۲ ، بیش از ۲۰۰ سکه غیر مجاز پارسیان از رده خارج شد .
معاون فنی اداره کل استاندارد گیلان با بیان این مطلب گفت : در طی این بازرسیها که با نمونه برداری نیز همراه بوده و با حضور نمایندگان اتحادیه های شهرستانی طلا وجواهر انجام گرفت ، ۱۱۸ واحد صنفی در ۱۳ شهرستان مورد بازرسی قرار گرفت. محمدی افزود در این بازرسیها که به مدت ۱۸۸۸ نفر-ساعت انجام گرفت تعداد ۲۳۹ سکه غیر مجاز پارسیان جمع آوری ، قیچی و از رده خارج شد.

شایان ذکر است با توجه باینکه ضرب و توزیع هرگونه سکه طلا در انحصار بانک مرکزی می باشد ، تولید و توزیع هرگونه مصنوع طلا که به شکل مدور و گرد و با عنوان سکه عرضه می گردد ممنوع می باشد .

آمار صادرات و واردات سال ۹۲ در استاندارد گیلان

در سال ۱۳۹۲ تعداد ۴۲۸ فقره گواهینامه صادراتی برای بیش از ۱۸ هزار تن کالا به ارزش ۴۵۵ میلیارد ریال به مقصد کشورهای روسیه، آذربایجان، اندونزی، مالزی، جمهوری چک، آلمان، کنیا، امارات عربی متحده و هندوستان صادر گردید که این آمار در مقایسه با سال قبل از نظر تعداد ۲۱ درصد و از نظر وزن ۵ درصد و از نظر ارزش ۲۵ درصد کاهش داشته است. بر اساس این گزارش از این مقدار صادرات بیش از ۶۰۰۰ تن چای به ارزش تقریبی ۷/۶۱ میلیارد ریال در ۱۳۴ فقره گواهینامه بوده و در همین مدت تعداد ۶۱۸ اظهارنامه تعیین تعرفه صادراتی با آزمون ۸۸۹ نمونه مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در سال ۹۲ ، تعداد ۱۹۹۶ اظهارنامه وارداتی برای بیش از ۵/۱ میلیون تن کالا مورد ارزیابی انطباق قرارگرفت که در مقایسه با سال قبل از نظر تعداد ۱۴ درصد و از نظر وزن ۴۷ درصد کاهش داشته است. همچنین ۱۴۳ اظهارنامه تعیین تعرفه برای ۴۸۴۵۵ تن کالا مورد بررسی قرار گرفت.

عمده واردات شامل ورق های فلزی سرد و گرم، شمش فولادی و ناودانی از کشورهای روسیه، قزاقستان، اوکراین، آذربایجان بوده است.

Share