مشکلات روستای پشت مخ

چرا برخی از مسئولین سکو های پرتاب خود را فراموش می کنند؟!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پشت مخ یکی از روستاهای بخش گوراب زرمیخ شهرستان صومعه سراست این روستا در ۳کیلومتری بخش گوراب زرمیخ در ۲۰کیلومتری صومعه سرا و در ۴ کیلومتری شهرستان ماسال واقع شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پشت مخ یکی از روستاهای بخش گوراب زرمیخ شهرستان صومعه سراست این روستا در ۳کیلومتری بخش گوراب زرمیخ در ۲۰کیلومتری صومعه سرا و در ۴ کیلومتری شهرستان ماسال واقع شده است.

این روستا دارای جاذبه های طبیعی خدادادی و گردشگری زیادی است طبیعت سر سبز ، زیبای و بکر ، بافت سنتی وجود درختان گوجه سبز چشم هر بیننده ای را که از این روستا می گذرد نوازش می دهد.

جمعیت روستای پشت مخ ۸۰۰نفر در قالب ۲۰۰خانوار قالب است که شغل اصلی مردم این روستا کشاورزی می gaz-some-mokhباشد.

این روستا در تولید گوجه سبز رتبه برتر شهرستان را دارد و محصول گوجه سبز این روستا زبانزد خاص و عام است دراین روستا واحدهای تولیدی چون کارخانه بر نجگوبی ،مرغداری ۸۰هزار قطعه ای تولید تخم مرغ ، دامداری ، پرورش کرم ابریشم ، باغ کیوی به میزان بیش از ۳هکتاروجود دارد روستای پشت مخ شخصیت های سیاسی ، فرهنگی ، ورزشی و … زیادی را تحویل جامعه داده است که در عرصه خدمت رسانی به ملت شریف ایران هستند.

اعضای شورای روستای پشت مخ که منتخبین مردم شریف این روستا هستند عبارتند از آقایان سید حسن ترابی ، عباس آزموده ، پرویز مومن زاده و دهیار پرتلاش روستا آقای سید داوود ترابی می باشد اعضای شورای اسلامی از خبر نگار ما خواستند تا در روستا حضور یابدو مشکلی را که سالها با آن مواجه هستند انعکاس و به سمع نظر مسولاند برساند.

آقایان سید حسن ترابی، عباس آزموده و پرویز مومن زاده مهمترین مشکل روستا را که اهالی از آن رنج می برند و اعضای شورای هم بخاطر همین موضوع مورد سرزنش مردم قرار می گیرند نبود گاز عنوان نمودند .

اعضای شورای اسلامی روستای پشت مخ گفتند: با توجه به اینکه لوله گاز در فاصله ۱۰متری این روستا قرار دارد و تمام روستاهای همجوار از آن بهره می برند اما روستای پشت مخ تنها روستای بخش گوراب زرمیخ می باشد که از داشتن گاز محروم است و مدت ۱۰سال است که ما پی گیر این معضل هستیم اما هیچکس جواب درستی به مانمی دهد.

پرویز مومن زاده یکی از اعضای شورای روستای پشت مخ گفت در سفر اول دولت نهم به استان گیلان روستای پشت مخ جزء ۶۵۰روستای مصوب شده در جلسه هیئت دولت گیلان بود که قرار بود عملیات گازرسانی در این روستا آغاز شود اما در تمام روستا ها گاز رسانی انجام شد ولی به دلایل نامعلوم در روستای پشت مخ این کار انجام نشد در سال ۸۸هم با پی گیریهایی که ما اعضای شورای روستا داشتیم در ۳۵ روستای در دست اجرای گازرسانی گیلان قرار گرفت اما در تمام روستاهای همجوار که اصلاً هیچ در طرح گاز رسانی قرار نداشتند عملیات گازرسانی انجام شد و این روستا همچنان از گاز رسانی محروم ماند در دور دوم سفر ریاست جمهوری دولت نهم و دهم که ریئس جمهور وقت سفری به روستای تنیان هم داشتند قرار شد روستای پشت مخ در جوار روستای تنیان در طرح گازر سانی قرار گیردو تمام کارهای اولیه برای گازرسانی به این روستا انجام شد؛ اما باز هم خبری از گازدار شدن روستای پشت مخ نشد.

سوال ما شورای اسلامی روستای پشت مخ از مسئولان این است چرا روستای پشت مخ اینقدر مورد بی توجهی مسئولان قرار گرفته است چرا اینقدر نسبت به این روستا بی تفاوت هستند .

با توجه به اینکه مردم این روستا در تمام صحنه ها حضور فعال دارند و علاقمند به نظام و انقلاب هستند چرا برخی افراد بخاطر منافع سیاسی وشخصی خود جلو رشد این روستا را می گیرند، چرا برخی آرای خود را ملاک رشد روستاها قرار می دهند و چرا بر خی مشکلات پیش پا افتاده در این روستا حل نمیشود تا جلوی مهاجرت روستا به شهر گرفته شود ، چرا ما اعضای شورای مدام باید مورد سرزنش مردم روستا قرار بگیریم تمام نامه نگاریها و پیگیر یهایی که توسط اعضای شورا انجام شده موجود می باشد که چه پیگیر ی هایی داشته ایم اما هیچ اقدامی توسط مسئولان انجام نشده است.

gaz-someنماینده ادوار گذشته قول داد که در سال ۹۰حتماً روستای پشت مخ از نعمت گاز بهرمند می شود اما هیچ اقدامی انجام نشد و روستای پشت مخ در طرح گاز رسانی قرار داشت مردم روستا باید از این نعمت محروم باشند و مردم روستای باید بعد از پایان کار سخت و طاقت فرسا کشاورزی فرسنگها راه را برای پرکردن کپسول تا گوراب زرمیخ طی کند حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب مدام در سخنان خود اشاره می کردند به روستائیان رسیدگی کنید چون زبان گله و شکایت ندارند. امیدوارم مسئولان سخنان گرانبها بنیانگذار انقلاب را سرلوحه کار خود قرار دهند و این انتقاد مارا بشنوند و بخوانند و چاره ای بیندیشندو مردم روستای پشت مخ را از این مشکل نجات دهند سید حسن ترابی و عباس آزموده از دیگر شوراهای روستای پشت مخ هم ضعف برق ، نبود آب شرب مناسب ، زمین ورزش برای جوانان روستا را از دیگر مشکلات این روستا عنوان کرد.

سید حسن ترابی ریئس شورای اسلامی روستا پشت مخ گفت: مسیر دوکیلومتری جاده روستای پشت مخ از منبع آب تا روستای ولد مدت دوسال است که عملیات زیر سازی انجام شده اما آسفالت نشده و به صورت بلا تکلیف رها شده است و با پی گیری که کردایم هر بار یک چیزی را عنوان نمودند یکبار کمبود اعتبار یک بار نداشتن قیر و هیچ نتیجه نگرفته ایم.

عباس آزموده از دیگر اعضای شورای اسلامی روستا پشت مخ اظهار داشت: آب رسانی در این روستا حدود ۲۵ سال پیش توسط جهاد سازندگی انجام شده که بدلیل فرسوده بودن و نفوذ رسوبات تمام مردم از آب شرب روستایی صرف نظر نموده اند و در منازل خود اقدام به حفر چاه نموده اند در صورتیکه کیفیت آب چاه که برای آبرسانی به روستا حفر شده از آب معدنی بهتر است اما بدلیل فرسودگی لوله ها اهالی روستا نمی توانیم از آب شرب روستایی استفاده کنند وی همچنین اجرا نشدن طرح هادی در روستا پشت مخ را یکی از معضل و عدم پیشرفت روستا عنوان کرد و خواستار رسیدگی مسئولان شد. اعضای شورای اسلامی روستای پشت مخ گوراب زرمیخ از مسئولان شهرستان و استان خواستنند تا به گازرسانی به روستا که مشکل اصلی آنهاست رسیدگی شود./جنت نیوز

Share