در انزلی اتفاق افتاد

پیک نیک مرگ در انزلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس عملیات در بحران مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان گفت: یک جوان ۲۵ ساله که بر اثر روشن کردن پیک نیک در چادر مسافرتی در شهر انزلی دچاردگازگرفتگی و مسمومیت شده بود، جانش را از دست داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  رییس عملیات در بحران مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان گفت: یک جوان ۲۵ ساله که بر اثر روشن کردن پیک نیک در چادر مسافرتی در شهر انزلی دچاردگازگرفتگی و مسمومیت شده بود، جانش را از دست داد.

 ˈ علی فیض ثابتˈ عصر یکشنبه  با اشاره به سرمای هوا طی شب در روزهای اخیر افزود: شب گذشته؛ یک مرد ۵۵ ساله و جوان ۲۵ ساله ای که نسبت خویشاوندی با هم داشتند، برای گرم شدن در چادر مسافرتی از پیک نیک استفاده کردند که موجب مسمومیت آنها با گاز مونوکسید کربن شد.

وی اظهار کرد: جوان ۲۵ ساله جانش را از دست داد و حال نفر دوم که در بیمارستان شهید بهشتی انزلی بستری شده نیز وخیم گزارش شده است.

وی با بیان این که چادرهای مسافرتی و خودرو مکان مناسبی برای روشن کردن گاز پیک نیک و اقامت شبانه نیست، تصریح کرد: اکسیژن این مکان ها به دلیل کوچک بودن به سرعت تمام می شود و جایش را به گاز مونوکسید کربن می دهد که سبب مسمومیت ناشی از گاز گرفتگی و فوت افراد می شود.

فیض ثابت از مسافران خواست تا از روشن کردن پیک نیک در داخل خودروها و چادرهای مسافرتی بپرهیزند تا شاهد حوادث تلخ اینچنینی نباشیم.

رییس عملیات در بحران مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان در ادامه تعداد ماموریت های نوروزی امدادی ۱۱۵ استان طی یک هفته گذشته را یک هزار و ۶۷۲ مورد عنوان و اظهار کرد: از این تعداد ماموریت ، ۵۴۰ ماموریت تصادفی بوده که ۳۴۶ نفر در بیمارستان های استان بستری شدند و دو نفر در صحنه جان باختند.

۵۳ پایگاه ثابت جاده ای و شهری اورژانس ۱۱۵ گیلان با ۴۰۰ نیرو به همراه ۷۰ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در طرح امداد نوروزی فعال شده است.

طرح امداد نوروزی اورژانس ۱۱۵ استان تا ۱۷ فروردین ادامه دارد./ایرنا

Share