با اعلام مدیر دفتر امور بانک سازمان هدفمندی یارانه‌ها

پرداخت یارانه براساس مجموع درآمد کل اعضای خانوار خواهد بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر دفتر امور بانک سازمان هدفمندی یارانه‌ها با اعلام اینکه مجموع درآمد اعضای خانوار، مجموع درآمد شغل اول و دوم، سود دریافتی سپرده‌های بانکی و درآمد از محل خانه‌ای که اجاره داده می‌شود، جزو درآمد ماهیانه افراد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر دفتر امور بانک سازمان هدفمندی یارانه‌ها با اعلام اینکه مجموع درآمد اعضای خانوار، مجموع درآمد شغل اول و دوم، سود دریافتی سپرده‌های بانکی و درآمد از محل خانه‌ای که اجاره داده می‌شود، جزو درآمد ماهیانه افراد در اعلام درآمد در مرحله دوم ثبت نام از متقاضیان یارانه نقدی باید محاسبه شود، گفت: این کار پیش از اینکه اقساط ماهیانه وام‌های دریافتی از بانک‌ها حساب گردد، لحاظ می‌شود.

yarane نرگس نجفی در گفتگویی رادیویی اظهارداشت: در مرحله دوم اجرای هدفمندی یارانه ها و در این مرحله ثبت نامی ۵ گروه درآمدی تفکیک و تعیین شده است اما مشخص نیست که چه سقف درآمدی برای متقاضیان دریافت یارانه نقدی مطرح است.

مدیر دفتر امور بانک سازمان هدفمندی یارانه‌ها در پاسخ به این مطلب که جریمه ۳ برابری برای افرادی که اطلاعات خود را نادرست اعلام نمایند، تعلق می گیرد، تصریح کرد: هر یک از مردم می دانند که دریافت یارانه در زندگی آنها تاثیر دارد یا خیر. تمکن مالی صرفا به این معنا نیست که فرد وضعیت مالی آنچنانی یا خانه و ماشین داشته باشد. هر کسی که احساس کند که دریافت یارانه مخفی تاثیر چندانی در زندگی و تامین معیشت آنها ندارد می تواند از دریافت یارانه انصراف دهد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا بهتر نبود دولت کف و سقف برای درآمد افراد تعیین می کرد، اظهارداشت: دولت مبنا را بر اعتماد به مردم گذاشت تا از سرمایه اجتماعی در مردم استفاده کند. اعتماد به مردم از این جهت که مردم خود وضعیت زندگی شان را بهتر می دانند.

نجفی با بیان اینکه اطلاعات درآمدی برای این است که مشخص شود در کدام یک از این ۵ گروه درآمدی قرار می گیرند، اظهارداشت: درآمد صرفا درآمد سرپرست خانوار نیست و منظور درآمد مجموع اعضای خانوار است، همچنین مجموع درآمد شغل اول و دوم باید محاسبه شود، یا اینکه سود سپرده های بانکی یا درآمد از محل خانه ای که اجاره داده می شود، جزو درآمد افراد حساب می‌شود، یعنی مجموع این درآمدها به صورت ماهیانه مورد محاسبه قرار می گیرد.

وی افزود: پیش از اینکه اقساط ماهیانه وام های دریافتی از بانکها در محاسبات افراد برای اعلام درآمد حذف شود، مجموع حقوق دریافتی حساب شود و در اصل درآمد کل اعضای خانوار پیش از کسر اقساط ماهیانه ملاک است./فارس

 

Share