پدرانی که پیامبر (ص) از آنها بیزار است!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدهادی موذن در خبرآنلاین نوشت: پدری وظیفه ای سخت است و فرموده صریح قرآن است که: یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا قُوا أَنفُسَکُمْ وَأَهْلِیکُمْ نَارًا وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَهُ (تحریم-۶/ ای کسانی که ایمان آورده اید ، خود و خانواده خود را از آتشی که هیزم آن مردم و سنگها هستند […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدهادی موذن در خبرآنلاین نوشت:

پدری وظیفه ای سخت است و فرموده صریح قرآن است که: یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا قُوا أَنفُسَکُمْ وَأَهْلِیکُمْ نَارًا وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَهُ (تحریم-۶/ ای کسانی که ایمان آورده اید ، خود و خانواده خود را از آتشی که هیزم آن مردم و سنگها هستند نگه دارید) این نگهداشت و محافظت از خانواده وظیفه پدر است که لازمه آن علم به واجبات و آموزش آنهاست، و مصیبت آن هنگام است که خود مانع آموزش فرزندان هم بشوند و و تنها به اندک متاع دنیا بسنده کنند و بقول نیل پستمن دنبال «زندگی در عیش ، مردن در خوشی» خود و فرزندانشان باشند و حیات ابدی و خانه آخرت را فراموش کنند….

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) به برخی از کودکان نگاه کردند وفرمودند: وای بر اولاد آخر الزمان از دست پدرانشان! سؤال شد یا رسول الله: آیا از پدران مشرکِ آنان؟ فرمودند:

خیر ،از دست پدران مؤمن آنها، چون واجبات دین را به فرزندانشان نمی آموزند و اگر اولاد آنها بخواهند، بیاموزند، آنان را منع می کنند. و تنها به این قانع هستند که فرزندانشان از مال دنیا چیزی را به دست آورند. من از آنها بیزارم و آنها هم از من بیزارند.
14-3-22-211957قوا انفسکم و اهلیکم نارا

متن حدیث

«رُوِىَ عَنِ النَّبىّ (صلى الله علیه وآله وسلم) : اِنَّهُ نَظَرَ اِلى بَعْضِ الاَطْفالِ فَقالَ: وَیلٌ لاَِولادِ آخِرِ الزَّمانِ من آبائِهِمْ! فَقیلَ یا رَسُولَ اللّهِ مِنْ آبائِهِمُ المُشرکین؟ فَقالَ لا، مِنْ آبائِهمُ المُؤمِنینَ لایُعلّمَوُنَهُم شَیئاً مِن الفرائضِ وَ اِذا تَعَلَّمُوا اَوْلادُهُمْ مَنَعُوهُمْ وَ رَضَوُا عَنْهُمْ بِعَرض یَسیر مِنَ الدُّنیا فَاَنَا منْهُمْ بَرىءٌ وَ هُمْ مِنّى بُرَاءُ» نورى طبرسى، میرزاحسین، مستدرک الوسایل ، ج ۲ ص ۶۲۵; جواهر الحکم ، ص۱۳۹

Share