دیدار عیدانه با نوجوانان و جوانان مجتمع بهزیستی شهدای انقلاب

همه باید اقتصاد و فرهنگ را به تعالی هرچه بیشتر برسانیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس‌جمهور درجریان دیدار عیدانه با نوجوانان و جوانان مجتمع بهزیستی شهدای انقلاب گفت: ما باید همه دست به دست هم بدهیم تا اقتصاد و فرهنگ کشور را به شکوفایی و تعالی هرچه بیشتر برسانیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس‌جمهور درجریان دیدار عیدانه با نوجوانان و جوانان مجتمع بهزیستی شهدای انقلاب گفت: ما باید همه دست به دست هم بدهیم تا اقتصاد و فرهنگ کشور را به شکوفایی و تعالی هرچه بیشتر برسانیم.

Amir Kholoosi-38-4 حسن روحانی در ارائه تعریف از بهار و ویژگی‌های آن گفت: در بهار طبیعت به تعبیری از خواب بیدار می‌شود وحرکت نو خود را آغازمی‌کند.

وی گفت: در بهار ما یک اعتدال را می‌بینیم نه هوا خیلی سرد است ونه خیلی گرم. نه روزها خیلی بلند است ونه شب‌ها خیلی بلند حالاتی که در فصل‌های دیگر وجود دارد. اما در این فصل ما شاهد یک میانه واعتدال هستیم وهمه رویش‌ها وشکوفایی‌ها در این فصل میانه و اعتدال رخ می‌دهد.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما باید در زندگی خود نیز میانه‌رو باشیم گفت: به یک معنا باید تمام فعالیت‌های ما متوازن باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از پیام‌های اصلی بهار دوستی‌، صلح و آشتی است گفت: وقتی که عید می‌آید باید کینه‌ها و بدی‌ها را فراموش کنیم و بیشتر به فکرآینده باشیم چرا که بهار ما را به یاد آینده می‌اندازد.

حسن روحانی با بیان اینکه ان شاء الله بهار و این روزها برای همه ملت ایران پربرکت باشد و در سال جدید شاهد توفیق هرچه بیشتر ملت ایران باشیم و همه در زندگی خود شاهد پیشرفت باشند،‌ خطاب به نوجوانان و جوانان این مجتمع بهزیستی گفت: شما باید از سنی که درآن هستید استفاده کامل را کنید چرا که تمام زندگی آینده شما اکنون ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه حرکت‌های نو و تلاش‌های جدید برای زندگی بهتر و پیشرفت در همین سنین جوانی و نوجوانی آغاز می‌شود و در سنین بالا تکامل پیدا می‌کند و به مانند درختی تنومند می‌شود، گفت: باید توجه داشته باشیم که زمان میوه دادن درخت در همین ایام جوانی است.

مقام اول اجرایی کشور با اشاره به شرایط خاصی که این جوانان ونوجوانان در آن زندگی می‌کنند گفت: تلاش ما در دولت این است که شما در آینده احساس کمبود نکنید خیلی از بچه‌ها در همین محیط‌ها رشد کردند و بعد تبدیل به دانشمندان و اساتید بزرگی شده‌اند و یا در دوران دفاع مقدس نیز سرداران بزرگی شده‌اند و یا شهید شده‌اند.

وی ادامه داد: احساس کمبود نکنید مردم شما را مثل فرزندان خود دوست دارند و دولت نیز به شما احترام می‌گذارد و از شما حمایت می‌کند.

حسن روحانی گفت: من بسیار خوشحال هستم که در اولین روز سال جدید در کنار شما هستم و امیدوارم سال خوبی برای همه ملت ایران باشد.

وی با بیان اینکه ما همه در یک خانه و یک مجموعه به نام ایران زندگی می‌کنیم گفت: اگر این خانه خدایی نکرده دچار مشکل شود و یا خراب شود اثر آن برای همه است. نم دادن گوشه‌ای از خانه روی کل خانه واستحکام خانه اثر می‌گذارد.

 

رئیس‌جمهور با تاکید مجدد مبنی بر اینکه ما همه یک خانواده هستیم و در یک کشور زندگی می‌کنیم، گفت: ما باید همه دست به دست هم بدهیم و دستگیر و کمک کننده به یکدیگر باشیم. زندگی، دستگیری،‌ کمک و تعامل با دیگران است و درواقع لذت زندگی در همین است و این لذت از هر لذت دیگری بالاتر است.

 

روحانی ادامه داد: ما باید همه به یکدیگر کمک و یاری کنیم تا بتوانیم سال خوبی را پیش‌رو داشته باشیم.

 

این اولین مقام اجرایی کشور با اشاره به نام گذاری سال ۹۳ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان ساAmir Kholoosi-42-2ل «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» گفت: امسال سال اقتصاد و فرهنگ است و ما همه باید برای اقتصاد و شکوفایی هرچه بیشتر آن تلاش کنیم. برای تعالی فرهنگ تلاش کنیم و برای تحقق این موضوع ضروری است که همه دست به دست هم بدهیم و در این راستا حرکت کنیم در واقع عزم ملی می‌خواهیم و برای رسیدن به این هدف باید یک مدیریت خوب، عاقلانه،‌ علمی‌، پرتلاش و جهادی صورت بگیرد همراه با برنامه‌ریزی مناسب. ما باید اقتصاد و فرهنگ را به شکوفایی و تعالی هرچه بیشتر برسانیم.

 

رئیس جمهور بار دیگر با تبریک سال نو و ابراز امیدواری مبنی بر اینکه امسال سال خوبی برای همه ملت ایران باشد،‌ گفت: امیدوارم با تلاش،‌ کوشش،‌ مجاهدت وکنار هم قرار گرفتن شرایط بهتر را برای جوانان و فرزندان خود ایجاد کنیم.

 

در ادامه یکی از جوانان این مجتمع بهزیستی به رئیس جمهور گفت: بعد از پایان ۱۸ سال و ترخیص از مجتمع ما باید به سربازی برویم و بعد از اتمام سربازی با توجه به شرایطی که ما در آن قرار داریم و عدم داشتن پدر و مادر وحمایت‌های این چنینی زندگی برایمان سخت می‌شود و دچار مشکلات زیادی می‌شویم و از سوی دیگر پولی که به هنگام ترخیص داده می‌شود آن چنان کافی نیست که ما بتوانیم شغلی را ایجاد کنیم و مشکلاتمان را برطرف کنیم این نوجوان که پوریا نام داشت از رئیس جمهور خواست که زمینه‌ای را فراهم کند که این گونه جوانان بعد از ۱۸ سال به سربازی نروند چرا که به اعتقاد او دو سال ازعمرشان تلف می‌شود و بعد از آن نیز با توجه به عدم حمایت‌های لازم از بعد مادی برای ادامه زندگی و داشتن شغل دچار مشکل می‌شوند.

رئیس جمهور در این باره گفت: با رفتن به سربازی کسی از زندگی عقب نمی افتد سربازی یک تجربه است و فقط یک آموزش نظامی نیست. بلکه در سربازی شاهد یک انضباط ونظمی هستیم و در واقع در این دوره‌ای که جوان خدمت می‌کند به نحوی برای زندگی آماده می شود چرا که یاد می گیرد در برابرناملایمات تحمل بیشتری از خود نشان دهد و کار دسته جمعی را یاد میگیرد و از نظرجسمی نیز با توجه به آموزش‌هایی که می‌بیند پرورش می‌یابد.

حسن روحانی با تاکید بر اینکه در دوره سربازی وقت افراد تلف نمی‌شود،‌ گفت: حتی در آنجا ممکن است زمینه‌ای فراهم شود وشما علاقه مند شوید در یک محیط نظامی کار را ادامه دهید و جذب این فعالیت‌ها شوید و از سوی دیگر برای ورود به فعالیت اجتماعی آماده‌تر می‌شوید.

وی با اشاره به تعبیر رایجی که در میان ایرانیان است در ارتباط به سربازی و اینکه با سربازی رفتن، پسران مرد می‌شوند گفت: نکته دوم در مورد حرف‌های شما اینکه وقتی سربازی شما تمام شد دولت باید حمایت ویژه‌ای ازشما بکند که شما بتوانید مشغول به کار شوید واین حرف درستی است.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت رونق کسب و کار و اینکه با رونق آن شرایط برای اشتغال آماده‌تر می‌شود گفت: برخی از بنگاه‌های اقتصادی ما در حال حاضر دارای ظرفیت‌های خالی هستند و از حداکثر ظرفیت‌ آن‌ها به دلایل مختلف استفاده نمی‌شود و باید از این ظرفیتها استفاده شود و در صورت استفاده حداکثری از این ظرفیت‌ها زمینه لازم برای جذب نیرو نیز فراهم می‌شود.

وی با اشاره به تلاش دولت برای حمایت از این جوانان بعداز اتمام سربازی گفت: ولی فکر نکنید که اگر سربازی نروید همه چیز درست می‌شود.

روحانی ادامه داد: سربازی دوران خدمت وظیفه عمومی و یا دوران ضرورت است و من درتجربه زندگی شخصی‌ خودم ندیده‌ام که کسی به خاطر سربازی رفتن عقب افتاده باشد و کسی که نرفته به خاطر این موضوع جلو افتاده باشد. سربازی یک ضرورت است.

رئیس جمهور با اشاره به یکی از اهداف دوره سربازی یعنی ایجاد آمادگی جهت دفاع از کشور گفت: این گونه نیست که فقط در کشور ما دوره خدمت وظیفه عمومی وجود داشته باشد.

رئیس جمهور درپایان از رئیس سازمان بهزیستی خواست که نقطه نظرات این کودکان ونوجوانان در ارتباط با مسائل مختلف را کسب کند.

همچنین در این دیدار علی ربیعی وزیر تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی خطاب به جوانان و نوجوانان حاضر در این مجتمع درخصوص مشکلات مطرح شده گفت: ما فکر می‌کنیم که پدر و مادر شما هستیم نگران آینده شما هستیم و در برنامه‌هایمان به آینده شما توجه داریم.

وی با بیان اینکه شما جزو خانواده بزرگ دولت هستید، گفت: ما به مسائلی که شما اشاره کردید رسیدگی می کنیم و ان شاء الله خروجی‌های شما نتایج پیگیری‌های ما را در ارتباط با حل این مشکلات به شما انتقال می‌دهند و ان شاء الله دفعه بعد که آقای روحانی در اینجا حضور پیدا کردند اثرات این پیگیری ها را می‌بینند./ایسنا

Share